Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LuPo

Quote from: Raymond187 on May 27, 2013, 09:20:07
Nou een NAS+hardeschijven, Oppo 103 (voornamelijk gebruik als MP)  nieuwe 1 GB router. Denk dat je daar een flinke stapel BRs voor hebt :)
HT virus is nooit goedkoop :P gelukkig kiezen we er zelf voor.


Klopt, en dan heb je nog niet eens usenet meegerekend. Of download je daar niet mee? Maar uiteindelijk is dat natuurlijk wel goedkoper dan al die films op BR kopen. Zeker gezien de prijzen van Blu-rays als ze net uit zijn. 15-20 euro per film. :nopompom:
Jij kunt ze dan gelijk in volle glorie kijken. :D

Maro

Ik heb zondag Die hard 5 even gekeken. Voor de sub idd een ware uitdaging.  :headbanging:  als film vond ik hem echter zwaar tegen vallen. Onsamenhangendende opeenvolging van actie op actie. Niks mis mee zou je zeggen maar dit was volgens mij een poging om zoveel mogelijk auto's te pletten om in het Guinness Book of Records te komen.  :D  Slechtste Die Hard uit de reeks. laten ze er nu ook maar mee stoppen. Was een BD DL maar beeld was ook niet super. 16:9 beeld vullend..hmm. Toch maar even wachten op het origineel. Over orginele disc's gesproken. Ik heb Total Recall 2012 gekocht maar heb daar steeds audio dropouts met de Oppo 95. Heb hem toen maar eens geript naar de HD en via de Dune...weer het zelfde. Dacht dat de schijf niet goed was. Gisteren de BD 50 maar eens van het net geplukt en wat denk je? Weer dropouts van het geluid. Heb daar verder nooit last van. Meer mensen problemen met de True HD audio track van deze film?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Quote from: Maro on May 28, 2013, 16:40:23
Ik heb zondag Die hard 5 even gekeken. Voor de sub idd een ware uitdaging.  :headbanging:  als film vond ik hem echter zwaar tegen vallen. Onsamenhangendende opeenvolging van actie op actie. Niks mis mee zou je zeggen maar dit was volgens mij een poging om zoveel mogelijk auto's te pletten om in het Guinness Book of Records te komen.  :D  Slechtste Die Hard uit de reeks. laten ze er nu ook maar mee stoppen. Was een BD DL maar beeld was ook niet super. 16:9 beeld vullend..hmm. Toch maar even wachten op het origineel. Over orginele disc's gesproken. Ik heb Total Recall 2012 gekocht maar heb daar steeds audio dropouts met de Oppo 95. Heb hem toen maar eens geript naar de HD en via de Dune...weer het zelfde. Dacht dat de schijf niet goed was. Gisteren de BD 50 maar eens van het net geplukt en wat denk je? Weer dropouts van het geluid. Heb daar verder nooit last van. Meer mensen problemen met de True HD audio track van deze film?

Ja, is algemeen bekend op internet. Het probleem kun je verhelpen door tijdelijk je blu-ray speler te laten decoderen. Dus niet bitstream doorsturen naar je receiver.

Maro

Oke, bedankt voor de tip.  :clapping:  Dacht al dat er wat met mijn set niet in orde was...leek me al sterk. :D  Ga ik dat maar even doen. Laat het wel even weten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


LuPo

DH5 is wel een uitdaging voor de sub maar de film zelf viel mij ook een beetje tegen. De ongeloofwaardigheid spatte er vanaf. :P

Maro

Quote from: morca on May 28, 2013, 17:04:19
Dat was nog eens een subworkout he Wim,de soundtrack was een genot om te horen en voelen  ;D

Ja, gelijk bij het begin al...mijn vrouw keek me aan met een blik  van " gaan we dit de komende anderhalf uur zo houden? " Ja, dus.... :devil:

Quote from: LuPo on May 28, 2013, 17:06:08
DH5 is wel een uitdaging voor de sub maar de film zelf viel mij ook een beetje tegen. De ongeloofwaardigheid spatte er vanaf. :P

Klopt, ik kan veel hebben, zombie's, de wederopstanding van Dino's maar dit ging te ver... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Ach jaren 90 actie,doe er nog maar een paar,welke film is niet ongeloofwaardig....een heleboel  ;D
Ik vond het vermakelijk.

LuPo

Ik ben het met Maro eens. Kan ook wel hebben in films qua (on)geloofwaardigheid maar hier proberen ze gewoon een record te breken. :D

Maro

Net even de BR Total Recall weer opgezet met de Oppo in LPCM mode...geen dropouts meer volgens mij. Wat me op de vraag brengt wat beter is, de Oppo altijd alles laten decoderen of de Integra? Zijn er mensen die verschil horen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#960
Even wat foto's...just for the fun.  :D





kastje dicht



Kastje open, met de Dune, BOTW, AB's en het netwerk gebeuren.



Van luisterpositie...



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187


Maro

Quote from: Raymond187 on May 31, 2013, 10:22:37
:headbanging:
ziet er goed uit

Thnx Ray, nu alleen die IKEA meuk nog customizen.. Dit is een soort van proef. Ik denk dat ik deze ga of laat bouwen maar dan 30cm dieper en van degelijk materiaal en een andere (lichtere) kleur. Deze opzet bevalt me iig wel, geeft veel flexibiliteit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

waarvoor zijn die 2 WCDs naast je TV?

Scheer jij jezelf voor de TV soms

:clapping: :headbanging: :pompom:
gheghegheee

Former member 78

Toch heb je een dikke set Maro!

Hoe bevalt de beamer?
Is de kwaliteit van het beeld beter dan van een goede plasma?


Maro

Quote from: Raymond187 on May 31, 2013, 10:52:25
waarvoor zijn die 2 WCDs naast je TV?

Scheer jij jezelf voor de TV soms

:clapping: :headbanging: :pompom:
gheghegheee

Tja, die zaten er al. Heb een aparte audiogroep aan laten leggen en de WCD daarvan zit achter de kast.

Quote from: ArjanR1 on May 31, 2013, 10:56:42
Toch heb je een dikke set Maro!

Hoe bevalt de beamer?
Is de kwaliteit van het beeld beter dan van een goede plasma?



Beamer bevalt heel erg goed, beeld is echt een stuk mooier dan de TV. Veel natuurlijker en ,niet onbelangrijk, veeeeel groter.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Heb jij je fronts recht naar voren staan?

Nahpets

Gezien de foto's verwacht ik een toe-in van 5-10 graden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Former member 78

Usher heeft ook niet zo gek veel toe-in nodig.

erik s.

Quote from: Maro on May 31, 2013, 11:01:36
Tja, die zaten er al. Heb een aparte audiogroep aan laten leggen en de WCD daarvan zit achter de
dan zou ik ze lekker weghalen en de afdekplaatjes in de kleur van de muur schilderen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raymond187

Grootere TV en klaar weg zijn ze :D

Maro

Quote from: Raymond187 on May 31, 2013, 11:18:53
Grootere TV en klaar weg zijn ze :D

Ja, ik blijf bezig zeg. Deze is me groot genoeg. Ik kijk al weinig TV en met de komst van de beamer gaat ie voor een film ook niet vaak meer aan.

Quote from: erik s. on May 31, 2013, 11:11:10
dan zou ik ze lekker weghalen en de afdekplaatjes in de kleur van de muur schilderen.

Eigenlijk is dat het mooiste maar het is soms ook wel makkelijk om snel even wat aan te kunnen sluiten. Videocamera ed.

Quote from: Nahpets on May 31, 2013, 11:04:58
Gezien de foto's verwacht ik een toe-in van 5-10 graden.

Klopt wel ongeveer. Kijk maar naar de marmeren plaat tov de naat van de vloer. Stemmen staan strak in het midden. Ik heb wel eens geluisterd of de center echt niet mee deed.  :omg:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Goed voor elkaar Wim!  :worship:




Quote from: Maro on May 31, 2013, 10:15:41
Even wat foto's...just for the fun.  :D





kastje dicht



Kastje open, met de Dune, BOTW, AB's en het netwerk gebeuren.



Van luisterpositie...


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

quattronl

Ziet er goed uit Wim!
Wat is je luisterafstand tot de speakers?

Heb je geen last van het raam achte rje als je tv/beamer kijkt? Lijkt me vooral 's zomers wel een issue, of?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Quote from: quattronl on May 31, 2013, 13:15:28
Ziet er goed uit Wim!
Wat is je luisterafstand tot de speakers?

Heb je geen last van het raam achte rje als je tv/beamer kijkt? Lijkt me vooral 's zomers wel een issue, of?

Dank je.. :headbanging:
Afstand tot de speakers is bijna 4 meter. Het raam is wel een punt idd. Overdag heb altijd het gordijn dicht van dat raam. S'avonds na 19:00 uur staat de zon er ook nooit meer op en ik heb dan ook nog twee bomen voor het huis staan die veel schaduw geven. Als ik de beamer gebruik moet het sowieso donker zijn. Ideaal is het niet maar het dan ook geen dedicated ruimte. Heb daar wel al vaak over nagedacht maar de kosten houden me tegen. Ik heb boven nog een kamer van 35 m vrij. Maar de kinderen slapen daar weer naast. Als ik dan wil knallen dan moet er enorm geïsoleerd gaan worden.
Ik heb ook een grote vrijstaande garage bij het huis staan maar die staat ook redelijk vol met allerlei spullen. Waar moet je daar dan weer mee naar toe?

Voorlopig vind ik het wel best zo.

Overzicht van zitpositie.


En een panorama view
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -