Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

#875
Quote from: Raymond187 on May 17, 2013, 09:50:22
:clapping:

Die ushers daar had ik tijdje terug intresse in :)

sub ziet er indrukwekkend uit.

Wat aparte vitrage, maar beter dan de telegraaf :D :P

Die Ushers zijn en komen niet te koop. :D  Samen met mijn Integra, Oppo & JL Audio een werkelijk gouden setje..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Zo, de Sony hangt inmiddels ook en de kalibratie is een feit. Wat een upgrade zeg..fenomenaal beeld. Ik zal binnekort de kalibratie info posten. Ik ben financieel terug in het stenentijdperk maar ach het vakantiegeld komt ook zo weer binnen.  :D
Nadeel van een upgrade is dat de volgende zich automatisch weer aanmeld. Het scherm is waarschijnlijk next. Voor nu...ben ik verder sprakeloos. Morgen de JL Audio verder afstellen en genieten maar....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Tip voor de JL:

Na het calibreren kan je ook nog tweaken met de knop : E.L.F. trim op de voorkant.





Quote from: Maro on May 17, 2013, 15:42:00
Zo, de Sony hangt inmiddels ook en de kalibratie is een feit. Wat een upgrade zeg..fenomenaal beeld. Ik zal binnekort de kalibratie info posten. Sander was zelf iig zwaar onder de indruk van de resultaten. Ik ben financieel terug in het stenentijdperk maar ach het vakantiegeld komt ook zo weer binnen.  :D
Nadeel van een upgrade is dat de volgende zich automatisch weer aanmeld. Het scherm is waarschijnlijk next. Heb al met Sander afgesproken dat we als de tijd (geld) daar is we er samen eens naar gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Voor nu...ben ik verder sprakeloos. Morgen de JL Audio verder afstellen en genieten maar....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Had ik gezien Vik. Ben benieuwd. Heb al wat ervingen met het afstellen een sub en ik kan wel zeggen dat hij nu al meer dan gemiddeld mee doet.

De Sony is echt waanzinnig, net even wat referentiemateriaal bekeken (Ice Age & Avatar) mijn kaak ligt nog op de grond.... :worship:   :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Mooie upgrade Wim. En nu blijf je het gehele, extra lange Pinksterweekend in het donker?

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Top!

Ja Sony heeft inderdaad een paar pracht PJ's op de markt gezet. Ook daar veel plezier mee.  :)


Quote from: Maro on May 17, 2013, 16:04:00
Had ik gezien Vik. Ben benieuwd. Heb al wat ervingen met het afstellen een sub en ik kan wel zeggen dat hij nu al meer dan gemiddeld mee doet.

De Sony is echt waanzinnig, net even wat referentiemateriaal bekeken (Ice Age & Avatar) mijn kaak ligt nog op de grond.... :worship:   :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: Xander32 on May 17, 2013, 16:06:06
Mooie upgrade Wim. En nu blijf je het gehele, extra lange Pinksterweekend in het donker?

:D

Erg verleidelijk Xander maar morgenochtend gaat de hemel weer open.  :D

Nu: John Mayer live van BR op de Sony en JL. Wat een mooi beeld (zwartwaarden) en een subtiel maar oh zo aanwezige JL... Man wat kun je soms genieten...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Quote from: Maro on May 17, 2013, 16:15:46
en een subtiel maar oh zo aanwezige JL... Man wat kun je soms genieten...
Mooi he,ongelovelijk strak,maar met geweld word het een monster maar nog strak,pas op dat je je kaak niet verzwikt met openzakken  :clapping:  :headbanging:

Maro

Quote from: vik on May 17, 2013, 09:00:46
Ik heb Barry (JL Audio Soundocter) nog even gevraagd wat nou de juiste positie van de A.R.O. mic moet zijn tijdens het inmeten. Dit was mij nooit helemaal duidelijk.

Antwoord : It does not matter which way the ARO mic is pointing. The wavelengths at bass frequencies are too long to matter.

;)

Ik heb de sub gisteren maar eens even ingemeten met de A.R.O. mic. In het boekje staat dat je hem op de luisterpositie op oor hoogte moet plaatsen. Raar dat de Soundocter  O0 dan zegt dat het niks uit maakt. Maar goed. Meting gedaan en daarna (zoals ook in het boekje staat) zelf de finetuning op de sub zelf doen.

Wat me tot de volgende manuele instelling bracht:
Level mode op variable,
Volume op ongeveer 25%,
LP Filter op 12 dB,
kantelfrequentie op 40 Hz,
E.L.F en Phase nog gewoon op 0 en de polarity ook op 0 maar dat is ook omdat ik dat nog niet helemaal snap en weinig tot geen verschil ervaar of ik hem nu op 0 of op 180 zet.

We hebben gisteravond naar Skyfall gekeken en ik moet zeggen dat de sub heel erg aardig staat ingeregeld nu. Strakke klappen en een zeer vloeiende overgang van fronts naar sub. Het laag lijkt met de JL ook veel meer van alle kanten te komen. Mijn kleine rear speakers lijken op bepaalde momenten wel grote vloerstaanders. Geweldige ervaring moet ik zeggen.

Later gisteravond ook maar even in de Integra Pre gedoken om de JL ook in stereo te laten meespelen. Het kan aan mij liggen maar ik kan hem alleen in stereo laten meespelen als ik een analoge input op de pre gebruik. Wat ik nogal vreemd vind en niet handig. Ik heb mijn SBT met een digitale coax op de pre zitten en kan dan geen gebruik van de sub maken. Als ik een CD draai op de Oppo 95 en de XLR ingang gebruik(die is zoal met HDMI als met XLR aangesloten) dan doet de sub wel mee. Moet daar nog wel even induiken want ik speel bijna alle muziek met de SBT. Reden dat ik dit graag wil is omdat ik nu voor het eerst een mega verschil ervaar (in positieve zin) met de sub erbij in stereo direct. Hij vult de fronts perfect aan, het hele stereo plaatje wordt met de sub erbij helemaal opengetrokken. Was kwa stereo verwachtingen wat terughoudend maar ben nu helemaal om. Als de kinderen straks even buiten gaan spelen ga ik er nog eens goed voor zitten maar 1 ding is zeker. De Fathom heeft een verpletterende indruk op me gemaakt...letterlijk en figuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Gode dat je zo happy bent met je sub en beamer, die sub is ook echt een beuker om te zien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vik

Goed om te horen dat je hem al aardig hebt ingeregeld Wim.

Over de plaatsing van de mic: 

Barry bedoelde dat het niet uitmaakt of je de mic naar het plafond laat wijzen, of in een hoek van 45 graden zet in de richting van de speakers.  Ik maak gebruik van de een tripod op de luisterpositie.

Wat betreft stereo daar kan ik je niet bij helpen, daar gebruik ik hem niet voor.





Quote from: Maro on May 19, 2013, 09:44:52
Ik heb de sub gisteren maar eens even ingemeten met de A.R.O. mic. In het boekje staat dat je hem op de luisterpositie op oor hoogte moet plaatsen. Raar dat de Soundocter  O0 dan zegt dat het niks uit maakt. Maar goed. Meting gedaan en daarna (zoals ook in het boekje staat) zelf de finetuning op de sub zelf doen.

Wat me tot de volgende manuele instelling bracht:
Level mode op variable,
Volume op ongeveer 25%,
LP Filter op 12 dB,
kantelfrequentie op 40 Hz,
E.L.F en Phase nog gewoon op 0 en de polarity ook op 0 maar dat is ook omdat ik dat nog niet helemaal snap en weinig tot geen verschil ervaar of ik hem nu op 0 of op 180 zet.

We hebben gisteravond naar Skyfall gekeken en ik moet zeggen dat de sub heel erg aardig staat ingeregeld nu. Strakke klappen en een zeer vloeiende overgang van fronts naar sub. Het laag lijkt met de JL ook veel meer van alle kanten te komen. Mijn kleine rear speakers lijken op bepaalde momenten wel grote vloerstaanders. Geweldige ervaring moet ik zeggen.

Later gisteravond ook maar even in de Integra Pre gedoken om de JL ook in stereo te laten meespelen. Het kan aan mij liggen maar ik kan hem alleen in stereo laten meespelen als ik een analoge input op de pre gebruik. Wat ik nogal vreemd vind en niet handig. Ik heb mijn SBT met een digitale coax op de pre zitten en kan dan geen gebruik van de sub maken. Als ik een CD draai op de Oppo 95 en de XLR ingang gebruik(die is zoal met HDMI als met XLR aangesloten) dan doet de sub wel mee. Moet daar nog wel even induiken want ik speel bijna alle muziek met de SBT. Reden dat ik dit graag wil is omdat ik nu voor het eerst een mega verschil ervaar (in positieve zin) met de sub erbij in stereo direct. Hij vult de fronts perfect aan, het hele stereo plaatje wordt met de sub erbij helemaal opengetrokken. Was kwa stereo verwachtingen wat terughoudend maar ben nu helemaal om. Als de kinderen straks even buiten gaan spelen ga ik er nog eens goed voor zitten maar 1 ding is zeker. De Fathom heeft een verpletterende indruk op me gemaakt...letterlijk en figuurlijk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Nog even een tip:

Ik weet niet of je de Blu ray Burlesque in huis hebt?

De laatste track van de film is een van de benchmarks om te kijken hoe goed je set is.

Erg lastig en de gemiddelde set stort bij deze scene volledig in elkaar.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on May 19, 2013, 11:04:25
Dank voor de tip Vik, ga ik even naar op zoek.  :clapping:

Niet te veel voor uitgeven. Ik heb hem puur voor de laatste track gekocht.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on May 19, 2013, 12:25:47
Niet te veel voor uitgeven. Ik heb hem puur voor de laatste track gekocht.

Heb de 25 Gig versie al op usenet gevonden.   :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Ben erg onder de indruk van de JL erbij in stereo..des te irritanter dat ik met de Integra Pre de sub er in stereo direct en met digitale input er niet bij kan zetten. Draai nu CDtjes op de Oppo analoog op de pre en met sub en dat klinkt hemels. Zit dan meteen weer naar de Oppo 105 te kijken. Kan ik die digitale input gebruiken met de SBT, XLR naar de pre en klaar. Iemand nog een zgan Oppo 95 kopen?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Ik ben zelf ook altijd erg onder de indruk van de SQ in stereo.
Goed te horen dat jij door middel van dsp het nu ook al zo spelend hebt.
Hij gaat je nog wel vaker verrassen denk ik  :music:

high-q

Quote from: vik on May 19, 2013, 12:25:47
Niet te veel voor uitgeven. Ik heb hem puur voor de laatste track gekocht.

Mijn vriendin vind dit stuk helemaal geweldig, dus die vindt het nooit erg als ik met deze track aan het testen ben ;D

Verder trouwens een hele gave set en je laatste twee upgrades trouwens ook  :headbanging:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maro

Ik heb de bewuste scene gisteravond even opgezet. Was een DL met DTS-MA track. Zit iid (overdreven) veel drum laag in. Het moment dat de drumroll van rechts helemaal rond gaat is zeker indrukwekkend te noemen. Kreeg op standje -12dB niet de indruk dat de set en sub op zijn tenen liep. Wel een enorme krachtige track die iid zo op de HT Demo Disc had mogen staan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on May 20, 2013, 10:19:34
Ik heb de bewuste scene gisteravond even opgezet. Was een DL met DTS-MA track. Zit iid (overdreven) veel drum laag in. Het moment dat de drumroll van rechts helemaal rond gaat is zeker indrukwekkend te noemen. Kreeg op standje -12dB niet de indruk dat de set en sub op zijn tenen liep. Wel een enorme krachtige track die iid zo op de HT Demo Disc had mogen staan.

Het is de combinatie van de Vocals met alles erop en eraan. Er gebeurt heel veel in deze track.

Het beste is natuurlijk de orginele schijf en geen rips/downloads maar dat wordt waarschijnlijk weer een discussie wat ik op ga roepen dus liever niet.  :)

De surround druk wat deze track hier levert is niet normaal. Dan ook op elke speaker.

Grappig was het om te zien dat op de HighEnd in Munchen Mcintosh deze schijf ook heeft gebruikt in de HT ruimte voor de demo´s. Die hebben ze bij Mike opgepikt want die waren daar wezen kijken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Ga er nog wel een paar keer naar kijken/luisteren. het betreft een 25 Gig versie dus kwa geluid zal hij identiek aan een originele BD schijf zijn. Enige nadeel zou het verschil in bron kunnen zijn. Oppo vs Dune. Maar je hebt gelijk, ik zou hem moeten kopen.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

 :D  Wel een gedoe hoor. Elke keer bij het aanzetten van de set de boel dichtplakken. Maar eehh, alles voor een goed geluid!  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Quote from: vik on May 20, 2013, 11:07:01
Het is de combinatie van de Vocals met alles erop en eraan. Er gebeurt heel veel in deze track.

Het beste is natuurlijk de orginele schijf en geen rips/downloads maar dat wordt waarschijnlijk weer een discussie wat ik op ga roepen dus liever niet.  :)

De surround druk wat deze track hier levert is niet normaal. Dan ook op elke speaker.

Grappig was het om te zien dat op de HighEnd in Munchen Mcintosh deze schijf ook heeft gebruikt in de HT ruimte voor de demo´s. Die hebben ze bij Mike opgepikt want die waren daar wezen kijken.

Bedankt voor de tip, Vik! Lijkt me ook voor mij een leuke test. Eens naar op zoek gaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maro on May 20, 2013, 11:35:04
:D  Wel een gedoe hoor. Elke keer bij het aanzetten van de set de boel dichtplakken. Maar eehh, alles voor een goed geluid!  :worship:
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive