Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Quote from: Maro on March 25, 2013, 17:13:10
Dan heb je in een klap zowel de beamer als TV gecalibreerd of zie ik nu iets over het hoofd?

Je Pre kan wel ISF uitsturen, de tv en projector zullen het dan nog steeds kleurecht/ISF moeten weergeven. En dat doen ze af fabriek niet.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Ook als je je beamer en TV alle waardes op 0/neutraal zet? Waarom zou die ISF in een receiver zitten anders. Schijnt ook een hele goede video chip in te zitten maar doe er niks mee. Alles gaat gewoon onbewerkt door de pre.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Quote from: Maro on March 26, 2013, 16:18:58
Ook als je je beamer en TV alle waardes op 0/neutraal zet? Waarom zou die ISF in een receiver zitten anders. Schijnt ook een hele goede video chip in te zitten maar doe er niks mee. Alles gaat gewoon onbewerkt door de pre.

Je kunt niet alles op 0 zetten in je tv of beamer volgens mij. Tenminste, probeer dat maar eens. :D

HTip

Quote from: Maro on March 25, 2013, 17:13:10
Ik lees dat bijna iedereen zijn TV en Beamer ISF laat calibreren. Nu heeft mijn Pre ook het ISF logo en kun je die dus ook ISF laten calibreren lijkt mij. Dan heb je in een klap zowel de beamer als TV gecalibreerd of zie ik nu iets over het hoofd?
Theoretisch zou dat best kunnen. Andersom is namelijk ook het geval. De bron laat je volledig neutraal als je weergever gecalibreerd is. Maar of de mogelijkheden van je bron, in jouw geval je receiver, gelijk zijn aan een weergever weet ik niet. Denk daarbij aan greyscale, CMS, gamma, RGB.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Misschien moet ik deze vraag eens neerleggen bij iemand die calibratie's doet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Quote from: Maro on March 26, 2013, 23:38:49
Misschien moet ik deze vraag eens neerleggen bij iemand die calibratie's doet.
Goed idee. Garmt (BB&G), Rob Dingen, Frank Doorhof zijn allemaal ervaren genoeg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Net even door de handleiding gelopen. De ISFccc-standaard wordt ondersteund, maar naar mijn mening te summier. Beamers in het hoge segment hebben veel meer instelmogelijkheden. Mijn JVC HD950 heeft bijvoorbeeld bijna 140 parameters om een perfect beeld te krijgen.

Dat gaat verder dat color, hue, saturation, brightness en gamma. Wat wel goed is dat voor rood, blauw en groen apart de brightness en contrast kan worden ingesteld. Wat je ook mist is een CMS, Color Management System, waardoor je kleuren natuurgetrouw kan weergeven.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nahpets

Quote from: Maro on March 26, 2013, 23:38:49
Misschien moet ik deze vraag eens neerleggen bij iemand die calibratie's doet.

Prima plan, maar houdt de WC-eend wel in het achterhoofd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Quote from: HTip on March 27, 2013, 08:32:31
Net even door de handleiding gelopen. De ISFccc-standaard wordt ondersteund, maar naar mijn mening te summier. Beamers in het hoge segment hebben veel meer instelmogelijkheden. Mijn JVC HD950 heeft bijvoorbeeld bijna 140 parameters om een perfect beeld te krijgen.

Dat gaat verder dat color, hue, saturation, brightness en gamma. Wat wel goed is dat voor rood, blauw en groen apart de brightness en contrast kan worden ingesteld. Wat je ook mist is een CMS, Color Management System, waardoor je kleuren natuurgetrouw kan weergeven.

Dank voor je duidelijke uitleg. Ga als ik de beamer heb gekocht (zal wel mei worden) wel voor een ISF voor op de beamer. De TV regel ik zelf wel in. Ben daar nu wel tevreden over eigenlijk. Vraag me wel steeds af of ik niet gewoon een HDMI kabel moet gaan trekken. Heb het gevoel dat dat toch beter en ongevoeliger voor storingen is dan draadloos. Kan dat gewoon onder de vloer door laten lopen. Is niet zo'n moeite. Er ligt nu ook eentje maar dat is een 1.3 en voor 3D moet het een 1.4 worden. Nog maar weer een keer door de kruipruimte... :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Als je een Panasonic VT koopt hoef je geen kalibratie te laten doen. THX Cinema mode is nagenoeg perfect lees ik in de reviews. Dus dat scheelt weer een tourtje van 200 euro ofzo. ;) Kun je wel meerekenen stel dat je een nieuwe tv wilt kopen. :D

Maro

Nee, ik hoef geen nieuwe TV. Heb een Samsung 50" 3D plasma van net 2 jaar oud. Die bevalt me prima. Heb mijn zinnen op een nieuwe beamer gezet en die wil ik nu eens een keer goed afgesteld hebben. Mijn oude Epson 2900 heb ik zelf wat afgeregeld maar nooit echt goed resultaat behaald. Dat wil ik met de nieuwe meteen goed regelen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

mooi plan


PS. de DVD van Dido komt jouw kant op, ben hem niet vergeten maar verzend hem met de rest
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Wou mijn nieuwe set DAP XLR kabels (€6,95per kabel) inspelen maar wat blijkt? is helemaal niet nodig, klinken meteen helemaal fantastisch. De hele set is nu met deze kabels aangesloten en heb totaal niet het idee dat ik wat mis.... Zal wel voor gek en doof worden versleten..... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Tuurlijk, maar je weet altidj wie dat zeggen toch? :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

 :D. Kan er niets anders van maken.  Volgens de hifi normen heb ik de meest platte en emotieloze set hier op het forum vanwege mijn kabels maar vind dat best. Ik heb de meest exotische kabels hier liggen maar die doen precies hetzelfde. Voor die €1000,-  verschil koop ik liever Blu Ray's en bier.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Heb binnenkort nog een mooie set Siltech XLR in de verkoop.....klinken zo goed, veel meer lucht om de instrumenten en een diepe bas met een mooi helder maar nooit scherp hoog en met een heldere mid bass ( wat dat ook mag zijn) ..... :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

F*uck alweer het bier bijna op...gelukkig morgen wel weer ergens in de aanbieding.  :D. Heb dan ook weer een optreden dus gratis drinken. Nu nog even lekker The Eagles op BR knallen...  Wat klinken die DAP's toch lekker. :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

dan zijn het zeker prutkabels, ze horen immers niet te klinken  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Is ook voor het eerst dat de set zo neutraal klinkt...dat zal het dan zijn denk ik.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#795
Vandaag de Meridian op de operatietafel gehad. Het loopwerk wou geen DVD's afspelen. Was al zo toen ik hem kocht maar ging me toch irriteren. Open geschroefd en een ouwe CD rom drive geprobeerd maar daar trapt de firmware niet in. Toen contact gezocht met een Groninger Meridian dealer (Audio Artistiek). Die gaat de drive reviseren. Als je hem naar de importeur brengt kost dit je snel een €500,- . Ben nu een stuk voordeliger uit. Hopelijk speelt ie straks weer de sterren van de hemel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Dan kan je er voorlopig weer tegenaan.



Quote from: Maro on March 30, 2013, 17:43:45
Vandaag de Meridian op de operatietafel gehad. Het loopwerk wou geen DVD's afspelen. Was al zo toen ik hem kocht maar ging me toch irriteren. Open geschroefd en een ouwe CD rom drive geprobeerd maar daar trapt de firmware niet in. Toen contact gezocht met een Groninger Meridian dealer. Die gaat de drive reviseren. Als je hem naar de importeur brengt kost dit je snel een €500,- . Ben nu een stuk voordeliger uit. Hopelijk speelt ie straks weer de sterren van de hemel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

John Wx

Quote from: Maro on March 30, 2013, 17:43:45
Vandaag de Meridian op de operatietafel gehad. Het loopwerk wou geen DVD's afspelen. Was al zo toen ik hem kocht maar ging me toch irriteren. Open geschroefd en een ouwe CD rom drive geprobeerd maar daar trapt de firmware niet in. Toen contact gezocht met een Groninger Meridian dealer. Die gaat de drive reviseren. Als je hem naar de importeur brengt kost dit je snel een €500,- . Ben nu een stuk voordeliger uit. Hopelijk speelt ie straks weer de sterren van de hemel.

Wat een KUD ting  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Als het goed is dit dezelfde drive als in de 596, deze zijn nog wel te koop op ebay maar meestal niet nieuw. Er is weer een ander merk drive die ook compatible is maar daarvoor moet firmware geupdate worden (in mijn geval).

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2