Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Mag ook niet klagen hoor. Mag doen qua set wat mij goed dunkt ze vind alles wel best mits het binnen budget blijft. Mijn dochtertje is iig super blij en trots en dat is eigenlijk onbetaalbaar....die glimlach als ze het over haar pony heeft..... :wub:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Mooi en inderdaad onbetaalbaar!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Komend weekend een Oppo 95 ophalen. Ga hem met HDMI aansluiten maar ook de XLR naar de Integra Pre. Ben benieuwd hoe ie zich gaat houden tov de Meridian 800 in stereo. Voor film en streamen lijkt het me iig een mooie upgrade. Gebruik meestal de Dune maar voor mijn toch steeds verder uitbreidende BR collectie is een mooie player toch wel leuk. Heb nu de LG 370 wat een top dingetje is maar de Oppo maakt mijn set mooi compleet.  We zullen het zien.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... Zo blijft 't een komen en gaan van gear, in huize Maro :).
Je had toch al eens een Oppo gehad, of vergis ik mij?


Maar vast een mooi en jou kennende een goed ding; have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Mooie aanwinst! Die Oppo blaast je LG-speler weg op zowel beeld als geluidskwaliteit. Of die beter is dan je Meridian? Leuke test lijkt me zo...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

John Wx

Quote from: HTip on March  4, 2013, 07:47:55
Mooie aanwinst! Die Oppo blaast je LG-speler weg op zowel beeld als geluidskwaliteit. Of die beter is dan je Meridian? Leuke test lijkt me zo...

Wil jij Goldstar niet zo onderwaarderen  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HTip

Quote from: John Wx on March  4, 2013, 09:44:31
Wil jij Goldstar niet zo onderwaarderen  ;D
Je hebt 'm ook begrijp ik ;D Het mag ook wel dat de Oppo beter is, want is kost bijna 10x zoveel :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

John Wx

Quote from: HTip on March  4, 2013, 11:42:09
Je hebt 'm ook begrijp ik ;D Het mag ook wel dat de Oppo beter is, want is kost bijna 10x zoveel :o

Nee ik heb hem niet, en Oppo wil ik ook niet stomme naam lijkt op Eppo  :P


Ben niet zo van de film, die kijk ik in stereo en gaat me meer om het verhaal als het moet in mono zelfs  :blush:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RubenV.

Quote from: Maro on March  3, 2013, 22:04:06
Komend weekend een Oppo 95 ophalen. Ga hem met HDMI aansluiten maar ook de XLR naar de Integra Pre. Ben benieuwd hoe ie zich gaat houden tov de Meridian 800 in stereo. Voor film en streamen lijkt het me iig een mooie upgrade. Gebruik meestal de Dune maar voor mijn toch steeds verder uitbreidende BR collectie is een mooie player toch wel leuk. Heb nu de LG 370 wat een top dingetje is maar de Oppo maakt mijn set mooi compleet.  We zullen het zien.

+1 Mooie upgrade, daar ga je veel plezier van beleven als je regelmatig naar blauwe schijfjes kijkt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Quote from: John Wx on March  4, 2013, 12:11:27
Nee ik heb hem niet, en Oppo wil ik ook niet stomme naam lijkt op Eppo  :P
:clapping: ROFL, of Jippo (jeugdsentiment) :P

Quote
Ben niet zo van de film, die kijk ik in stereo en gaat me meer om het verhaal als het moet in mono zelfs  :blush:
Ik iets meer ;D en wordt graag omgeven door geluid 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dennis75

Mooie upgrade!

Ik heb hem ook. Je gaat er geen spijt van krijgen.

Ben benieuwd hoe hij in stereo klinkt tegenover de Meridian via XLR. Ik heb hem nu via RCA aangesloten maar binnenkort wil ik een nieuwe pre aanschaffen welke ook RCA heeft (XMC-1, AV8801, 80.3, 5009). Ik moet nog een keuze maken.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

drees62

Quote from: Xander32 on March  4, 2013, 06:58:12
Je had toch al eens een Oppo gehad, of vergis ik mij?

Volgens mij is dit de derde al  ;D ;)
Die vorige is net de provincie uit, haha

Maro

Quote from: drees62 on March  4, 2013, 19:33:12
Volgens mij is dit de derde al  ;D ;)
Die vorige is net de provincie uit, haha

Ja dat was een 83. Heb nu de boel zo mooi voor elkaar en dan stoort die LG gewoon. Wil al heel lang een nieuwe Oppo. Zat aan de 103 te denken maar dan is een 95 mooier voor zo goed als het zelfde geld. Zal best overkill zijn omdat ik hem alleen met HDMI ga aansluiten. So be it... :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RubenV.

Quote from: Maro on March  4, 2013, 23:48:57
Ja dat was een 83. Heb nu de boel zo mooi voor elkaar en dan stoort die LG gewoon. Wil al heel lang een nieuwe Oppo. Zat aan de 103 te denken maar dan is een 95 mooier voor zo goed als het zelfde geld. Zal best overkill zijn omdat ik hem alleen met HDMI ga aansluiten. So be it... :headbanging:

Zo houd je voor de toekomst ook nog alle opties open :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Je fronts vind ik qua looks erg mooi  :thumbs-up:

goeie keus de Oppo 95 en ook voor een mooie prijs.

Maro

Oppo 95 is binnen en speelt inmiddels.....eerste indruk is zo goed dat ik meteen begin te twijfelen of ik niet meteen naar de 105 door moet. Kan de Dune ook mee profiteren en misschien zelfs de Meridian weer weg.... Het is ook allemaal zo ingewikkeld :hehe:.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pameijer

Quote from: Maro on March  8, 2013, 22:52:58
Oppo 95 is binnen en speelt inmiddels.....eerste indruk is zo goed dat ik meteen begin te twijfelen of ik niet meteen naar de 105 door moet. Kan de Dune ook mee profiteren en misschien zelfs de Meridian weer weg.... Het is ook allemaal zo ingewikkeld :hehe:.
Speel je een CD-tje?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

LABO

Quote from: Maro on March  8, 2013, 22:52:58
Oppo 95 is binnen en speelt inmiddels.....eerste indruk is zo goed dat ik meteen begin te twijfelen of ik niet meteen naar de 105 door moet.

Leuk te horen Wim :-) Overigens denk ik niet dat de 105 zoveel meer brengt dan de 95, dus zou nog maar even genieten van je nieuwe aanwinst.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Maro

Qua kwaliteit niet denk ik Lex maar functionaliteit is ook belangrijk voor mij. Als mij Dune kan mee liften op de Oppo dan is dat winst. Ik merk dat het streamen van mkv bestanden perfect gaat maar volledige BR bestanden met menustructuren is nog een probleem. Dat kan de de Dune wel. Als ik die middels HDMI input op een Oppo 105 laat mee profiteren dan ben ik een stukje verder. In stereo is de Oppo ook boven wat ik vewacht had. Heb al een paar vergelijkingen met mijn Meridian 800 gedaan maar dat is gezien de maniier van aansluiten heel erg lastig. Mijn gevoel zegt dat de Meridian icm de EV niet of iig weing beter is dan de 95 met XLR op de Integra..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Het valt me op dat mkv bestanden op de Oppo over het netwerk een stuk minder dynamisch klinken tov die zelfde bestanden met de Dune. Vreemd. De schijfjes klinken fantastisch maar mkvtjes blijkbaar minder. Heb eea gisteravond eens getest met de DVD van Glennis Grace in de HMH. Van de DVD een mkv gemaakt en die zowel op de Dune als op de Oppo aangezet. De dune klinkt een stuk voller en dynamischer. Zal straks nog eens in de instellingen duiken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on March  9, 2013, 07:58:10
Het valt me op dat mkv bestanden op de Oppo over het netwerk een stuk minder dynamisch klinken tov die zelfde bestanden met de Dune. Vreemd. De schijfjes klinken fantastisch maar mkvtjes blijkbaar minder. Heb eea gisteravond eens getest met de DVD van Glennis Grace in de HMH. Van de DVD een mkv gemaakt en die zowel op de Dune als op de Oppo aangezet. De dune klinkt een stuk voller en dynamischer. Zal straks nog eens in de instellingen duiken.
... ach, zo blijf je lekker bezig en van de straat he :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Gefeliciteerd Wim, mooie aankoop!  :pompom:

Veel plezier ermee!

Maro

Thanks, ben er ook erg blij mee.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Tijdelijke nieuwe IKEA opstelling.  :-X



Met deurtjes open.. :o



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Ziet er goed uit zo al, kan allen maar beter worden wanneer Ronald klaar is.

PS Lekker bescheiden zoals Meridian haar naam op de versterker/receiver zet  :D (mag ook wel als je dat soort apparatuur maakt)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika