Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

...en het klinkt nog mooier...kun je nagaan... :D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dennis75

Schitterend die Integra!

Staat ook op mijn lijstje.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Marino

Het lijkt wel voor elkaar gemaakt.. Doet qua formaat ook niet voor elkaar onder!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Doordat de 800 zowel een CD speler, Dac en voorversterker is, is het icm een EV de mooiste en beste oplossing om HT met stereo te combineren. Stereo gaat nu gheel buiten de HT pre om. En de Meridian speelt echt heel mooi. Geluid is enorm stuk dieper geworden en de bas echt stak ook op hoge volumes. Was altijd erg tevreden met de Integra in stereo. Speelt op niveau van een hele goede stereo amp. Het zal met het ietwat warme maar tegelijk gedetailleerde  Meridian geluid te maken hebben. Dat spreekt me enorm aan. De combi met de mini dancers is ook een schot in de roos. Kortom ik heb weer een mooie basis gelegd voor een volgende stap in mijn hifi reis.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JoeDirt

Hey ik zie nou waar het design idee vandaan komt van mijn media pc behuizing.  ;)

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

John Wx

Quote from: Maro on February 12, 2013, 19:42:16
Doordat de 800 zowel een CD speler, Dac en voorversterker is, is het icm een EV de mooiste en beste oplossing om HT met stereo te combineren. Stereo gaat nu gheel buiten de HT pre om. En de Meridian speelt echt heel mooi. Geluid is enorm stuk dieper geworden en de bas echt stak ook op hoge volumes. Was altijd erg tevreden met de Integra in stereo. Speelt op niveau van een hele goede stereo amp. Het zal met het ietwat warme maar tegelijk gedetailleerde  Meridian geluid te maken hebben. Dat spreekt me enorm aan. De combi met de mini dancers is ook een schot in de roos. Kortom ik heb weer een mooie basis gelegd voor een volgende stap in mijn hifi reis.  :D

Met je "reis" Sjakie Airmiles  ;D :-*
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Zo, mijn XLR switch is klaar en werkt helemaal super.  :headbanging: 

Beide voorversterkers zitten nu op de dezelfde frontkanalen van de 9 kanaals 70.1 EV. Geen speakerkabels of IC's ompluggen. Gewoon de Integra of de Meridian kiezen en via de 12v triggers wordt de schakeling nu automatisch gedaan. Forumgenoot Thepioneer heeft dit voor mijn bedacht en gemaakt. Zitten heel wat uurtjes in. Het kastje zit bomvol en weegt ook een paar kilo dus het is geen zwabber ding oid, het voelt solide aan.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on February 16, 2013, 08:45:08
Zo, mijn XLR switch is klaar en werkt helemaal super.  :headbanging: 

Beide voorversterkers zitten nu op de dezelfde frontkanalen van de 9 kanaals 70.1 EV. Geen speakerkabels of IC's ompluggen. Gewoon de Integra of de Meridian kiezen en via de 12v triggers wordt de schakeling nu automatisch gedaan. Forumgenoot Thepioneer heeft dit voor mijn bedacht en gemaakt. Zitten heel wat uurtjes in. Het kastje zit bomvol en weegt ook een paar kilo dus het is geen zwabber ding oid, het voelt solide aan.




Oogt solide en `t werkt; respect voor de bouwer ervan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ja mooi heh.  :headbanging:

Toen ik de Meridian kreeg was in eerste instantie het plan om het volume vast te zetten en de XLR uitgangen op de CD ingang van de Integra te zetten. Nadeel was dan dat ik geen gebruik ging maken van het mooie voorversterker gedeelte. Mooiste oplossing was om de Meridian rechtstreeks in de EV te prikken. Probleem was dan natuurlijk dat je zowel de Integra als de Meridian  gebruik wilden laten maken van dezelfde twee versterkers in de EV. Om nu elke keer de speaker kabels om te moeten switchen was eigenlijk geen optie. Heb de afgelopen week de Integra met RCA en de Meridian met XLR op dezelfde EV ingangen gezet. Nadeel is dan dat je telkens achterop de EV de schakelaar tussen RCA en XLR moet omzetten. Niet handig. Nu heeft thepioneer dit voor mijn uitgedacht. We hebben nog op de markt gekeken. Er bestaat wel een XLR switch maar die is dan niet 12v relais gestuurd. Dit zou het mooiste zijn natuurlijk. Vandaar dat thepioneer (Ronald) dit uitgedacht en gemaakt heeft. Ik mag wel zeggen een uniek kastje. De Integra doet de hoofdschakeling, als ik die uit zet dan gaan de relais uit en klikken terug in de rust stand wat de signaalweg voor de Meridian vrij maakt. Als ik de Integra aan zet gaan de relais weer om en is de signaalweg weer tussen Integra en EV. De EV gaat altijd automatisch aan en uit of ik nu de Integra of de Meridian gebruik.

Beter kan ik het niet uitleggen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... Ik begrijp je, dan heb je het goed verwoordt 8). Zit iig. vernuftig in elkaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Quote from: thepioneer on February 16, 2013, 20:39:52
:hmmm: snap er geen bal van  :google:

:D

Heb de Harmony One maar weer eens gepakt omdat de AB van de Integra met de 800 erbij te kort schoot om de boel allemaal naar behoren te bedienen. Was even puzzelen maar werkt nu perfect. Een druk op een activiteitknop en alles gaat staan zoals ik dat graag wil. Te makkelijk eigenlijk. Had hem al een tijd werkeloos in de hoek liggen maar ben er nu weer opnieuw erg tevreden over.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1nt3gr@

De Integra afstandsbediening kun je toch ook "alles" leren? (evt. handmatig...maar toch).
Of heb ik daarin iets gemist?
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Klopt hoor maar omdat de 800 ook een voorversterker is met verschillende inputs en een CD speler kreeg ik al die functie's niet meer lekker werkend in de AB van de Integra. Tot dusver me altijd heel goed zo kunnen redden maar nu toch weer met de One. Ding lag er al bijna een jaar werkeloos en nu dus maar weer eens ingedoken. Werkt toch wel lekker eigenlijk.  O0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Ik heb net even snel door jouw topic gebladerd. Mooie set heb je staan zeg!

Zowel stereo als surround op hoog niveau :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Dank je  :pompom: ben er ook erg content mee. Op surround ga ik voorlopig niet veel veranderen. Is voor mij voldoende op niveau. Door de min of meer onverwachte komst van de Meridian 800 met ingebouwde vv en diens fantastische stereo performance wil ik daar nog dat laatste stukje kwaliteit uitpeuteren in de vorm van een dedicated stereo eindversterker. Dan een beetje eenheid in de bekabeling aan gaan brengen. Wacht daarmee eerst op mijn nog te bouwen meubel wat hopelijk in maart vorm gaat krijgen. Dan weet ik wat voor lengtes ik nodig ben. Gaat bijna zeker allemaal Supra worden. Heb een kennis die daarin handeld en de kwaliteit is voor mij meer dan voldoende. Ach zo blijf ik lekker bezig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Mooie plannen! Ik zag iets van Burmester en Mark Levinson voorbij komen, dus je hebt de lat hoog gelegd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Mooie set, mooie plannen en leuke/innovatieve oplossing met die switch. Dat hebben jullie slim bedacht.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maro

Quote from: HTip on February 24, 2013, 16:15:15
Mooie plannen! Ik zag iets van Burmester en Mark Levinson voorbij komen, dus je hebt de lat hoog gelegd...

Gaat even langer duren dan eerst gepland.. we hebben besloten om een mooie Pony en alles wat daar bij hoort te kopen voor mijn dochtertje. Best een prijzige aangelegenheid.  :wacko:  Ga wat lager beginnen met de EV wat de upgrade kriebels dan weer kan voeden.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Ik ken het, mijn vriendin heeft ook een paard. Leuke geldput uh hobby..
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

#723
Ja en dan gaat mijn vrouw op termijn zelf ook weer paard rijden en dan lopen er nog twee shetlandertjes bij. Ach vind het ook wel gezellig en mijn set is me al erg naar mijn zin... Kan wel even wachten. Als je alleen voor je zelf wit leven moet je ook alleen blijven. Ga ik niet doen. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Zeker waar, gelukkig klaagt ze ook niet over mijn hobby.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2