Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

Klinkt een beetje blik lijkt me :baaa:

larzie

Dan ben ik wel benieuwd als er ook nieuwe bijbehorende fronts worden besteld!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VlisChris

Op verzoek van TS is het topic weer open ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Ben benieuwd wat er vandaag voor nieuws komt.  :angel:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

Quote from: Nahpets on February  2, 2013, 11:47:27
Ben benieuwd wat er vandaag voor nieuws komt.  :angel:

:D


... ik bezit "inside information"  :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

Tingelingeling, daar gaat de bel.....
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

Quote from: Nahpets on February  2, 2013, 12:28:33
Tingelingeling, daar gaat de bel.....


Nou word ik ook nieuwsgierig  :D 

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Nahpets

De heren zijn weer vertrokken.

Iets zwaarder beladen als op de heenreis.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

Quote from: Nahpets on February  2, 2013, 13:50:20
De heren zijn weer vertrokken.

Iets zwaarder beladen als op de heenreis.
Beide partijen gefeli.

Maro weer een compenent van het merk "M" rijker ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marino

Ben benieuwd wat Maro hier van vindt...
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Xander32

Quote from: Marino on February  2, 2013, 14:03:30
Ben benieuwd wat Maro hier van vindt...
... allicht wederom een slotje :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marino

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Hij staat...en speelt...morgen even meer want heb het huis nu vol met visite die de uitnodiging om "Skyfall" op de beamer te komen kijken niet konden weerstaan.. :headbanging:

De 800 is btw fantastich.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

niet een sacd  :threadclosed: wel mp3  :P
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nahpets

V2 ipv de V4 uit de PDF, maar blijft een weergaloos g*e*i*l ding om te zien (en horen).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

John Wx

Quote from: Nahpets on February  2, 2013, 21:11:11
V2 ipv de V4 uit de PDF, maar blijft een weergaloos g*e*i*l ding om te zien (en horen).

voor hoelang  :inlove:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vik

Quote from: Maro on February  2, 2013, 19:53:33
Hij staat...en speelt...morgen even meer want heb het huis nu vol met visite die de uitnodiging om "Skyfall" op de beamer te komen kijken niet konden weerstaan.. :headbanging:

De 800 is btw fantastich.  :D


Nice !  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

#645
Ik heb door alle drukte nog niet een tijdje goed kunnen luisteren maar de eerste indrukken van de 800 zijn verbluffend. Het laag is nu duidelijk nog een stuk strakker geworden. Dat is wel wat in eerste instantie meteen opvalt ook de plaatsing van de instrumenten is nog mooier. Elk instrument is duidelijker aanwijsbaar. Denk dat ze dat bedoelen met 'lucht om de instrumenten"  :D

Heb de 800 nu rechtstreeks met XLR op de 70.1 EV aangesloten. Vanaf de 80.3 komen nu even twee RCA tulpjes en die zitten op dezelfde ingangen van de EV. Even de switch overhalen achter op de EV en een dedicated stereo opstelling is geboren. Wachten is nu nog even op de 12v getriggerde XLR switch om de beide Pre's op de EV aan te sluiten zodat ik niet meer op de EV zelf hoef te schakelen. Dat is een "home made" oplossing uitgedacht door een Hifi maat van mij. De aanstichter van het Meridian virus bij mij.  :devil: Kan dan gewoon de 800 aanzetten en de EV gaat dan ook automatich mee aan. Als ik dan een film wil gaan kijken zet ik de 80.3 aan en de switch gaat door de 12v trigger "om" naar de XLR kabels van de pre. De 800 is dan niet meer op de EV aangeloten. Andersom gaat het precies zo werken. Zet ik de 800 weer aan dan schakeld de switch de 80.3 weer uit. Ook als ik een van de beide pre's uitzet blijft de EV aan, als ik beide Pre's uitzet gaat de EV ook uit.  O0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Quote from: Maro on February  3, 2013, 12:05:35
Ik heb door alle drukte nog niet een tijdje goed kunnen luisteren maar de eerste indrukken van de 800 zijn verbluffend. Het laag is nu duidelijk nog een stuk strakker geworden. Dat is wel wat in eerste instantie meteen opvalt ook de plaatsing van de instrumenten is nog mooier. Elk instrument is duidelijker aanwijsbaar. Denk dat ze dat bedoelen met 'lucht om de instrumenten"  :D


en het zwart wat de laatste tijd opduikt als term




of probeer je eigenlijk gewoon te zeggen een lekkere dikke l.l set  ;D :headbanging:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Martijnst1990

Quote from: Maro on February  3, 2013, 12:05:35
Ik heb door alle drukte nog niet een tijdje goed kunnen luisteren maar de eerste indrukken van de 800 zijn verbluffend. Het laag is nu duidelijk nog een stuk strakker geworden. Dat is wel wat in eerste instantie meteen opvalt ook de plaatsing van de instrumenten is nog mooier. Elk instrument is duidelijker aanwijsbaar. Denk dat ze dat bedoelen met 'lucht om de instrumenten"  :D

Heb de 800 nu rechtstreeks met XLR op de 70.1 EV aangesloten. Vanaf de 80.3 komen nu even twee RCA tulpjes en die zitten op dezelfde ingangen van de EV. Even de switch overhalen achter op de EV en een dedicated stereo opstelling is geboren. Wachten is nu nog even op de 12v getriggerde XLR switch om de beide Pre's op de EV aan te sluiten zodat ik niet meer op de EV zelf hoef te schakelen. Dat is een "home made" oplossing uitgedacht door een Hifi maat van mij. De aanstichter van het Meridian virus bij mij.  :devil: Kan dan gewoon de 800 aanzetten en de EV gaat dan ook automatich mee aan. Als ik dan een film wil gaan kijken zet ik de 80.3 aan en de switch gaat door de 12v trigger "om" naar de XLR kabels van de pre. De 800 is dan niet meer op de EV aangeloten. Andersom gaat het precies zo werken. Zet ik de 800 weer aan dan schakeld de switch de 80.3 weer uit. Ook als ik een van de beide pre's uitzet blijft de EV aan, als ik beide Pre's uitzet gaat de EV ook uit.  O0
Mooie aanwinst dus weer 8) Ziet er ook nog eens leuk uit! Veel luister plezier, maar dat zal ongetwijfeld goed komen.

En die 12v trigger is helemaal mooi zeg!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

#648
Quote from: Maro on February  3, 2013, 12:05:35
Ik heb door alle drukte nog niet een tijdje goed kunnen luisteren maar de eerste indrukken van de 800 zijn verbluffend. Het laag is nu duidelijk nog een stuk strakker geworden. Dat is wel wat in eerste instantie meteen opvalt ook de plaatsing van de instrumenten is nog mooier. Elk instrument is duidelijker aanwijsbaar. Denk dat ze dat bedoelen met 'lucht om de instrumenten"  :D

Heb de 800 nu rechtstreeks met XLR op de 70.1 EV aangesloten. Vanaf de 80.3 komen nu even twee RCA tulpjes en die zitten op dezelfde ingangen van de EV. Even de switch overhalen achter op de EV en een dedicated stereo opstelling is geboren. Wachten is nu nog even op de 12v getriggerde XLR switch om de beide Pre's op de EV aan te sluiten zodat ik niet meer op de EV zelf hoef te schakelen. Dat is een "home made" oplossing uitgedacht door een Hifi maat van mij. De aanstichter van het Meridian virus bij mij.  :devil: Kan dan gewoon de 800 aanzetten en de EV gaat dan ook automatich mee aan. Als ik dan een film wil gaan kijken zet ik de 80.3 aan en de switch gaat door de 12v trigger "om" naar de XLR kabels van de pre. De 800 is dan niet meer op de EV aangeloten. Andersom gaat het precies zo werken. Zet ik de 800 weer aan dan schakeld de switch de 80.3 weer uit. Ook als ik een van de beide pre's uitzet blijft de EV aan, als ik beide Pre's uitzet gaat de EV ook uit.  O0
Ik snap er geen bal van betreft die switch, maar wat ik er wel uit haal, is dat het een slimme vinding blijkt die nog werkt ook. Helemaal goed dus.

En wat zijn nu de bevindingen aangaande de new Meridian?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nahpets

#649
Quote from: Xander32 on February  3, 2013, 12:51:25
Ik snap er geen bal van betreft die switch, maar wat ik er wel uit haal, is dat het een slimme vinding blijkt die nog werkt ook. Helemaal goed dus.

Ik had gisteren de 'uitvinder' over de vloer, duurde ook heel even voor dat ik het snapte.  :)

Moet wel zeggen dat ik het technische inzicht van een Tinky Winky heb.  :nopompom:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.