Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nooff

TUC? Na dat fiasco van Philip? Of was dat wat anders?   ;D

Maro

Iets wat goed is laat ik graag goed. Ze weten bij Integra echt wel hoe ze een redelijke voorversterker en EV moeten bouwen. :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MVG

Groot gelijk Maro! Do not fix what ain't broken...

Mooi set heb je! Veel plezier ermee! Cheers :D  :pompom:

Maro

Dank je...gaat wel lukken. Geen kriebels...of het moet de Meridian Sooloos zijn.... :inlove: 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: Xander32 on September 24, 2012, 20:14:59
"Binnenkort" samen met Drees62, eindelijk weer eens bijkletsen en jouw upgrades aanschouwen en beluisteren :clapping:.

Lijkt me weer super. En komend voorjaar weer de buren BBQ bij huize Peu.... :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#605
Ik ben de gisteren hele dag eens in de Integra gedoken. Getriggerd door berichten op het forum heb ik eens een los liggende HD van 350 Gig gepakt en een pak CD's op gezet. Deze op de USB Back aangesloten. Daarna in de Integra gaan graven om uit te zoeken hoe het nou kon dat de Meridian zoveel beter klonk dan de Integra met (op papier) betere Dac's. Na zo mogelijk alle instellingen langs te zijn gelopen kwam ik er achter dat de Integra in stereo mode met ADSY en Dyn EQ  aan in stereo mode beter/ mooier klonk dan met de Meridian. Probleem was dat het zoeken erg onhandig ging totdat ik ontdekte dat met de O-remote App van Onkyo/Integra ik een mooi overzicht van de HD inhoud op de iPad kreeg. Zoekt nu heel makkelijk en hoef geen TV aan zetten of ben niet afhankelijk van het display op de pre. Ben er nu dus achter hoe goed de Integra is in stereo. Heb dezelfde instellingen voor de SB input ook ingesteld. De HD klink nu precies zo als de SB. Dus een HD rechtstreeks op de Pre of via een SB maakt voor het geluid voor mij niet uit. geen hoorbaar verschil. De room correctie van ADSY doet meer dan goed zijn werk. Twijfel soms nog tussen wel of geen Dyn EQ in stereo. Ga als de Oppo 105 op de markt komt deze waarschijnlijk aanschaffen. Kijken of de Dune dan weg kan, HD op de Oppo, SB op de digitale input.....ik kan niet wachten.

Aan het einde van de dag kwam ik toch uit op Dyn EQ uit en ook de ADSY EQ uit. Was me wat te boemerig. Dus alleen in de stereo mode met ADSY kaal aan. Ben met de externe HD begonnen te klooien om 2 redenen. Eerste was nieuwsgierigheid om wat er op het forum wordt beweerd dat het CD spelers van duizenden €'s zou kunnen vervangen en ten tweede omdat ik nog geen NAS heb en dus altijd de PC aan moet hebben staan als ik muziek luister. Nou staat die in een andere kamer maar toch. Met de HD op de Pre kan ik s avonds laat nog lekker even een muziekje draaien zonder eerst een PC op te moeten starten. Het zoeken leek eerst een groot min punt totdat ik dus de app even erbij pakte.  :pompom:  Dat het beter klinkt dan een CD speler is in mijn situatie niet het geval. Het klinkt trouwens ook niet slechter. Als de instellingen op de Pre gelijk staan merk ik geen verschil tussen een sp/dif of via de USB. Een CD speler kan analoog natuurlijk wel anders/beter klinken. De Meridian Dac heeft wat meer attack van zichzelf maar door de vele instel mogelijkheden in de Pre kun je digitaal aardig in de buurt komen. Ben trouwens niet van plan om de Meridian set weg te doen...heb nog een kamertje vrij... :D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

We gaan het spoedig beleven 8).
Ben heel erg benieuwd naar jouw streaming ervaringen daar ik in het komende jaar daar ook een begin aan wil maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

#607
Is toch wel bijzonder!

Laten we het er even op houden, dat de HD gelijk is aan een deftige cd speler.
Een leuke 1tb HD kost minder dan €100,- (vorige week €89,- afgetikt) dan is het
toch wel erg interessant.

Ik heb een 500gb muziek schijfje aan mijn receiver hangen. Met heel veel cd's er op.
Je luistert meer dan je normaal met een cd doet, want die ene cd pak je ''gewoon'' niet, en nu
blader je er langs en pak je een paar nummer mee.

Ik luister duidelijk meer, sinds ik met een ''bron'' speel van ruim onder de €100,-

larzie

Daarnaast heb je geen last van krassen op cd's en je hebt geen fysieke (kast)ruimte nodig om je cd's te bewaren alhoewel dat voor sommige mensen ook zijn charme heeft. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Nadeel is dat je elke keer de HD los moet koppelen om hem aan de PC te hangen voor nieuwe muziek. Heb hem ook via de Dune gekoppeld gehad en dan kun je via je netwerk er muziek op zetten maar dan is het scrollen weer onhandig. Ook is het zoeken met de HD rechtstreeks op de Pre toch wel behelpen tov een SB of dergelijke streamers die met een app op de iPad werken. Bij grote muziek verzamelingen op HD (ik heb zo'n 1500 CD's op HD staan) werkt het gewoon niet handig, en de TV aan en uit elke keer is geen optie hoor. Zeker niet als je het gemak van de iPeng software bent gewend. Voor the time being is het via de HD een leuk speeltje tot ik een NAS heb.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62

Goed werk Wim!

Hier nog geen tijd gehad voor een vergelijk HD/CD maar binnenkort ook ff testen.
Volgende maand de Integra's beluisteren! 😃

John Wx

Quote from: Maro on October 13, 2012, 10:26:37
Nadeel is dat je elke keer de HD los moet koppelen om hem aan de PC te hangen voor nieuwe muziek. Heb hem ook via de Dune gekoppeld gehad en dan kun je via je netwerk er muziek op zetten maar dan is het scrollen weer onhandig. Ook is het zoeken met de HD rechtstreeks op de Pre toch wel behelpen tov een SB of dergelijke streamers die met een app op de iPad werken. Bij grote muziek verzamelingen op HD (ik heb zo'n 1500 CD's op HD staan) werkt het gewoon niet handig, en de TV aan en uit elke keer is geen optie hoor. Zeker niet als je het gemak van de iPeng software bent gewend. Voor the time being is het via de HD een leuk speeltje tot ik een NAS heb.

moeite jeetje  :-X
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

1nt3gr@

Zie mijn topic. Ik heb het via de Western Digital My Book Live op mijn Integra aangesloten (wel nog met de WD TV Player ertussen).
Dan heb je geen probleem meer dat je die externe disc telkens aan je PC moet gaan hangen. Met 2x 3TB opslag of in mijn geval 1 x 3TB met direct een volledige back-up, heb je meer dan voldoende opslag mogelijkheid en kun je ook direct al je foto's en video's streamen.

De WD verbruikt maar 18watt aan stroom en is makkelijk in te stellen. Een QNAP of Synology heeft veel meer stroomverbruik en ook meer netwerk mogelijkheden, maar de meeste ervan zitten of al op je router en/of het downloaden doe je via je PC.

Voor het afspelen van je foto's/muziek/video's dus geen PC meer nodig en je kunt de WD in meterkast kwijt (niet hoorbaar).
Ik vind het zover een geweldige oplossing en de aansturing via de Integra App werkt ook meteen :-)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Is ook een mogelijkheid. Maar het scrollen door grote muziek bestanden gaat dan toch altijd niet erg makkelijk. Zeker niet als je een SB met iPeng gewend bent. Gebruik je ook de oRemote app?

Quote from: John Wx on October 13, 2012, 11:29:08
moeite jeetje  :-X

Ach nee maar gemak dient de mens.  :D

Quote from: drees62 on October 13, 2012, 11:16:03
Goed werk Wim!

Hier nog geen tijd gehad voor een vergelijk HD/CD maar binnenkort ook ff testen.
Volgende maand de Integra's beluisteren!

Ben benieuwd naar jouw ervaring daarover Andre...Misschien heet Arjan straks wel een leuke optie op jouw 11 en 15?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#614
.....

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1198

Mooi hoor, streamen met zon app.  8)
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Maro

Quote from: 1198 on October 13, 2012, 18:52:03
Mooi hoor, streamen met zon app.  8)

Zeker, leuk speelgoed en het klinkt als een klok.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

Getik en een koekoek op het hele uur? :P
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Ja dat is tijdens een filmpje wel eens balen maar voordeel is dat de koekoek in 5.1 is.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1198

Quote from: Maro on October 13, 2012, 23:37:50
Zeker, leuk speelgoed en het klinkt als een klok.

Echt jammer dat Anthem dat niet heeft. Ach, je moet wat te wensen over houden.  :D
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Maro

Komt vast wel, elk merk heeft zijn apps. Weet niet eens of de O-Remote App officieel van Onkyo/ Integra is. De Integra/ Onkyo app vind ik iig waardeloos in vergelijk met deze super app. Dat is een voordeel van merk als Onkyo. Wordt vaak als een overkill aan optie's weg gezet maar in de praktijk gebruik je toch meer 'snufjes'' dan dat je in eerste instantie denkt. Marantz is daar tegenwoordig ook goed in.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1nt3gr@

Quote from: Maro on October 14, 2012, 00:11:20
Komt vast wel, elk merk heeft zijn apps. Weet niet eens of de O-Remote App officieel van Onkyo/ Integra is. De Integra/ Onkyo app vind ik iig waardeloos in vergelijk met deze super app. Dat is een voordeel van merk als Onkyo. Wordt vaak als een overkill aan optie's weg gezet maar in de praktijk gebruik je toch meer 'snufjes'' dan dat je in eerste instantie denkt. Marantz is daar tegenwoordig ook goed in.

De O-Remote App is van Onkyo en bedoeld voor I-phone/Ipad, etc. terwijl de Onkyo-Integra App. voor Android is.
En ik moet eerlijk toegeven dat de O-Remote mooier en praktischer oogt.

Maar ja, dat mag de pret wat mij betreft niet drukken  :smile:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Nieuwe center is binnen... :D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on October 23, 2012, 22:19:18
... verkeerde merk!

hij dacht Maro te hebben besteld lijkt er een beetje op
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.