Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: Nahpets on September  2, 2012, 21:37:13
De SA-11 is inderdaad een bron.

;D


Quote from: drees62 on September  2, 2012, 21:49:02
Even gegoogeld en in de eerste de beste review compleet het tegenovergestelde:

But add to this and the above such qualities as exceptional transparency, breathtaking speed and wonderful resolution of detail without sounding clinical.

Undermining it for some will be its inescapably romantic, rounded warmth, regardless of the filter settings.


http://hometheaterreview.com/marantz-sa-11s1-sacd-player-reviewed/?page=2


Xander, hoe kom je aan deze wetenschap? Ik herken dit ook totaal niet bij mijn SA11-S1!

:blush: ... het betreffen maar 2 letters waarmee ik de fout in ben gegaan; SA versus PM .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#576
De Marantz was mijn laatste player dus mijn vergelijk gaat snel daar naar uit. Nooit naast elkaar gehoord maar zover mijn beleving geeft de Meridian een warmer en ontzettend muzikaal plaatje neer. Meer mijn smaak dan de SA11 alhoewel ik daar ook goed mee zou kunnen leven. Heb hem verkocht vanwege geld en kleur.

Zit nu naar de BR van Titanic te kijken op de beamer. En wat een mooi beeld maar vooral prachtige enorme dynamische DTD MA track. Wat me bij de ADSY Pro het meeste opvalt zijn elke keer 2 dingen.

1  De balans in geluid dynamiek. Ik kijk films meestal op - 10 Db. Bij Titanic komt er in het begin een helikopter over vliegen...het is dan ook idd net als of er eentje net over mijn huis vliegt maar de dialogen zijn gewoon net als of je thuis een gesprek hebt. In het verleden was dat dan vaak te hard. Het een of het ander.
2 waar ik met oudere ADSY versie's vaak de speakers duidelijk kon aanwijzen is er nu een enorm homogeen geluid. Ondanks dat de rears en center uit een heel andere klasse van Usher komen dan de fronts is er een geheel. Afgelopen week bij een Live concert van Dido via de Dune was het een groot kippenvel ervaring.

ADSY wordt tegenwoordig nogal eens als een minder RC systeem gezien maar ik krijg vaak het idee dat men met een oude versie draait en misschien niet goed weet hoe af te stellen want als dat eenmaal goed is gedaan is een overweldigende film ervaring uw deel.

De Integra set is gewoon fenomenaal.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: Nahpets on September  2, 2012, 20:50:56
Zeker als dat gaat om 3 componenten uit de 500-serie van Meridian, prachtig gewoon.

Denk ook niet dat er veel mensen zijn met dit Meridian trio. Maakt het nog mooier, exclusiever. :inlove:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62

Quote from: Xander32 on September  2, 2012, 22:00:30
;D

  :blush: ... het betreffen maar 2 letters waarmee ik de fout in ben gegaan; SA versus PM .

Aha, snapte er ook al geen biet van  :devil: ;D ;)

Marino

Zo te zien is de 518 een vaste waarde geworden, nog veel kunnen 'spelen' met de verschillende instellingen?

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Ben er nog niet echt ingedoken. Nog al wat andere zaken aan mijn hoofd gehad en nog. Binnenkort komt er een Meridian kenner langs om te kijken wat mogelijk is. Heb hem nu een klein beetje ingesteld met EQ. Iets meer rust en een tikkie opener. Had hem laatst even losgekoppeld maar miste hem meteen eigenlijk. Dat is iig een goed teken.

Blijft toch ook pracht spul die 500 serie. De 566 Dac is zowiezo de muzikaalste bron die ik ooit gehad heb. Jammer dat hij geen Hi Res audio ondersteund maar dat maakt ie met red book meer dan goed.  :wub:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Ach je kunt er in ieder geval al van genieten en het finetunen komt dan nog, ik merkte vooral dat het verschil in opname's meer naar voren kwam als voorheen.

Het blijft een zeer mooie serie die volgens mij nog veel liefhebbers aanspreekt. Ik moet zeggen dat de squeezebox iets achterblijft bij de cd speler (met normale resolutie) maar door het gebruik van de 568 dac het geluid zeer mooi is. Het voordeel van de 568 is de 24/96 dac en de upsampling maar de 566 blijft een mooi plaatje neerzetten.

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Vooralsnog ben ik zeer tevreden met deze Meridian bron. Ook de Integra maakt er een buitengewoon mooi stereo plaatje van. Wil komend jaar graag de Sooloos streamer kopen. Hopelijk gaat het door. Net weer een wintersport vakantie geboekt....dan maar droog brood....voor de kinderen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Quote from: Maro on September 19, 2012, 23:09:37
Vooralsnog ben ik zeer tevreden met deze Meridian bron. Ook de Integra maakt er een buitengewoon mooi stereo plaatje van. Wil komend jaar graag de Sooloos streamer kopen. Hopelijk gaat het door. Net weer een wintersport vakantie geboekt....dan maar droog brood....voor de kinderen.  :D

gelukkig wel altijd bier  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

#584
1 biertje is ook 2 boterhammen. Aan het bier dan maar met het hele gezin. ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marino

Tja Sooloos lijkt mij een mooi alternatief voor de squeezebox en anders een Linn maar dat is ook voor mij toekomstmuziek...
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Je moet ook kunnen dromen toch? Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de Sooloos. Voorlopig vind ik de SB/ Meridian combi ook geen straf. Understatement.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

zag nog meer 5xx spullen op MP voorversterker gewone versterker gewoon erbij zetten  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Heb zopas even gekeken of de Integra ook Flac bestanden rechtstreeks via de USB afspeeld. Dit nav berichten in het Anthem topic van frank2 dat dit bij Anthem niet mogelijk is. Begon te twijfelen of Integra dit wel ondersteund.

Ja dus.. :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Persoonlijk vind ik dit een grote misser bij Anthem. Vlgs mij is dat via software updates op te lossen. Ik heb er geen last van, je zet alles zo om naar wav, maar sommigen vinden het een gemis
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Ik was gewoon even nieuwsgierig. Gebruik het zelf nooit maar goed om te weten mocht er eens iemand met een sticky (niet die groene  :D ) langs komen. Het is verder onhandig als je nog al eens wat DL. Het meeste staat in Flac en dan moet je steeds omzetten naar Wav. Maar goed de meeste mensen gebruiken een streamer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

#591
Je zou eens moeten luisteren of je verschil hoort tussen muziek via usb (stick of hard disk) en via een streamer, aangesloten via coax of hdmi. Hier thuis was het verschil dusdanig dat ik alles via usb afspeel. Het klonk hier thuis ruimtelijker, losser via usb
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Ik heb de SB via de Meridian DSP en Dac lopen. Heb wel eerst de SB met coax op de Pre aangesloten gehad natuurlijk. Gebruik dan de 192K / 32-Bit DAC van de Integra. Klonk erg goed. Ging er met de koop van deze prijzige Pre ook vanuit dat dat genoeg moest zijn. Eigenlijk was ik wel tevreden maar kon toen de Meridian 566 Dac overnemen van een maat van mij. Deze er tussen gezet en toen hoorde ik toch wel degelijk een groot verschil in het voordeel van de Meridian. Later er nog een 518 DSP bijgekocht. Deze combi is in mijn oren stukken beter dan via coax op de Pre. Ik zal deze week eens een vergelijk maken tussen een USB en de SB met coax op de Pre en dan weer met de Dac er tussen. Maar lijkt me sterk dat de USB beter klinkt. Hoop het ook niet eigenlijk want ik vind de besturing van een HD rechtstreeks op de USB zwaar waardeloos met je TV aan elke keer. Zeker als je de bediening en het zoeken met je iPad/Pod Touch al jaren gewend bent.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

ja dat kan ik mij voorstellen, ik heb nog zo'n oude mobiel dus heb geen apps. En ja ik zet elke keer de tv aan.
(is trouwens wel veel gemakkelijker dan toen ik altijd een cd zocht en opzette)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

larsie

ik heb de onkyo prsc886 en die speelt gewoon flac af via usb. dus no problem lijkt me...
Ik heb de TUC upgrade laten doen in de USA. gaf een flinke verbetering.
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Maro

Quote from: larsie on September 23, 2012, 21:03:54
ik heb de onkyo prsc886 en die speelt gewoon flac af via usb. dus no problem lijkt me...
Ik heb de TUC upgrade laten doen in de USA. gaf een flinke verbetering.

TUC op de Pre? Ik ga mijn Integra nooit opsturen maar mooi dat het een verbetering is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Quote from: Maro on September 23, 2012, 21:14:26
TUC op de Pre? Ik ga mijn Integra nooit opsturen maar mooi dat het een verbetering is.


aahhhh Wim kom op gewoon opsturen pak ik vast het bier en  :popcorn:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Je maakt het wel erg verleidelijk John... ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Quote from: Maro on September 23, 2012, 23:04:21
Je maakt het wel erg verleidelijk John... ::)

ja ik kan je prikkelen  :coffee:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

"Binnenkort" samen met Drees62, eindelijk weer eens bijkletsen en jouw upgrades aanschouwen en beluisteren :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT