Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Is echt een handig ding hoor. Ik heb nooit iets van geluidskwaliteits verlies kunnen ontdekken met dat ding er tussen. Voor de puristen misschien not done maar mannen met oren van onze leeftijd hebben daar gelukkig geen last meer van.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

PVL

Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

quattronl

Quote from: Maro on May 19, 2012, 15:30:59
Je bent van harte welkom. Zondag as heb ik hier de Marantz Forun BBQ. Wat let je? Kun je gelijk en de Integra's en de Dynamics CD horen zoals hij bedoeld is.. :headbanging:
Was opzich een goed plan, ware het niet dat die dag m'n zoontje jarig is en er dus en berg visite langs komt. Niet handig om dan weg te gaan  :confused:
M'n schoonouders wonen in Drenthe (nabij Roden). Ik zou het wellicht een keer kunnen kombineren.

@PVL: gister was het vrijdag en dan werk ik normaal gesproken  8)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

#478
Gisteravond eindelijk de Audyssey Pro geinstaleerd. Ron was met de camper gekomen en heeft daar in geslapen zodat we geen tijdsdruk hadden en we in de stilste uurtjes de meting konden uit voeren. Biertje erbij.. :pompom:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#479


We hebben 9 meetpunten bij en om de sweetspot gemaakt. Met ADSY Pro zijn meen ik 32 punten mogelijk maar dat is in een gemiddelde woonkamer wat overdreven. Het heeft even tijd nodig gehad om de meting te kunnen doe. Eerst was de Integra weer eens off-line. We hebben deze week een onweersbui gehad en toen was er tijdens een flits even een miliseconde een stroomstoring geweest terwijl de Integra aan stond. Doordat deze even zonder stroom was starte hij opnieuw op. Daar zijn dit soort machines dus nogal kritisch voor. De volgorde van opstarten kan er voor zorgen dus dat hij uit het netwerk wordt gegooid. Wat dus gebeurd was. Nadat de Integra eerst een kwartiertje van het lichtnet was gehaald deed alles het gelukkig weer en kon de meting beginnen. Dachten we tenminste. Eerst moest er nog nieuwe software voor de 80.3 door Ron worden gedownload. Toen dat klaar was kon het dus beginnen. Dachten we. Want wat Ron ook probeerde de ADSY software 'zag' de Integra niet. Hij was wel compleet met zijn laptop te bedienen maar de software voor de meting werkte niet... Telefoontje naar Amerika gepleegd. De on-line hulp zat even te poepen dus we belden op het verkeerde moment. nopompom  :-D na weer een kwartier maar weer geprobeerd. Toen kwam de oplossing vlot. Na de Amerikaanse tip konden we echt beginnen. Het was inmiddels na middernacht en dus super rustig op de weg. Geen vervelende bij geluiden dus tijdens de meting. Nadat we alle 9 punten hadden gemeten en de PC alle info had verwerkt konden de resultaen naar de Integra en gingen wij er maar eens goed voor zitten. Pilsje in de ene hand en de AB in de andere. Eerst wat muziek BR's/DVD's geluisterd en bekeken. Het verschil met de gewone ADSY viel me meteen na de eerste klanken op. De balans was opeens aanwezig op een manier zoals ik dat nog niet eerder thuis had ervaren. Ik heb bij Rob ook de Pro gehoord en was toen ook al onder de indruk wat de bubble betreft maar minder met de dynamiek. Het zal komen door de speaker want nu ervoer ik de dynamiek wel. De BE tweeters zorgen voor een ongekende detail weergave. Ook de center en de rears van Usher hebben een zeer prettig hoog en mid wat elk detail in de bubble laat horen. Een ander groot verschil tov de ouwe meting is de sub weergave. Ondanks dat ik hem altijd zo subtiel mogelijk heb proberen in te stellen gaf hij door de piek in het laag altijd een wat upfront en soms bonkig laag. Daar was nu niks meer van terug te vinden. Zijde zacht laag maar zeker aanwezig. Je voelt hem nu eerder dan dat je hem hoort. Zelfs tijdens een sub top moment uit de film Pulse bleef de boel compleet beluisterbaar en ipv dat heel de kamer trilde was het laag nu een met de rest van het geluid. Ook de inmiddels veel besproken Dynamics CD van STS werdt bij al het laag geweld gewoon zeer prettig maar zeker dynamisch weergegeven. Op geen enkel moment werdt het ook maar even te veel. Strak is het goede woord. Ik moet nog wel even wennen aan het in stereo met Dyn EQ en ADSY. Het stereo geluid komt werkelijk helemaal los van de speakers maar ik mis dat extra beetje laag. Ga er voorlopig wel mee spelen want in theorie is het nu optimaal. Zo heb ik ook moeten wennen om niet altijd de bass en treble knoppen te gebruiken. Toen ik daar eenmaal aan was gewend wou ik niet meer met die toevoeging luisteren. Ongeveer het zelfde idee.

Ben benieuwd hoe Ron het allemaal ervaren heeft maar volgens mij was ook Ron zeer tevreden met het eind resultaat. Ik iig wel. Het grote genieten kan beginnen. Kan het iedere Marantz SR-7005 bezitter ook zeker aanraden..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Quote from: cz79 on May 26, 2012, 01:24:40
Goed bezig! :pompom:
Top HT-set heeft Wim er ondertussen staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Quote from: Maro on May 25, 2012, 22:23:11
Ik heb de resultaten binnen. Dus voor de grafieken liefhebbers hier de meet resultaten.



Damn, dat is wel extreem goed rechtgetrokken  :wub:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

Quote from: FeaR1986 on May 26, 2012, 15:07:13
Damn, dat is wel extreem goed rechtgetrokken  :wub:

En het klinkt inmiddels ook erg goed. Ik heb er een tijdje sceptisch tegen Audyssey Pro aan gekeken. Omdat ik een mooie deal met Ron kon maken met de Integra pre en EV heb ik toch besloten om het hoogst haalbare uit die set te gaan halen. Dus Pro erbij besteld. Had ik veel eerder moeten doen. De suround bubble is flink vertbeterd tov wat ik ooit heb gehad. Zoals de grafieken ook laten zien heb ik geen beroerde akoestiek in huis. Alleen een piek in het laag van de BK. Deze staat in een hoek van de kamer en dat ik nooit perfect maar ik heb er geen andere plek voor. Na de Pro is er een balans in het geluid die mij compleet elke keer weer doet verbazen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Quote from: Maro on May 27, 2012, 08:30:40
En het klinkt inmiddels ook erg goed. Ik heb er een tijdje sceptisch tegen Audyssey Pro aan gekeken. Omdat ik een mooie deal met Ron kon maken met de Integra pre en EV heb ik toch besloten om het hoogst haalbare uit die set te gaan halen. Dus Pro erbij besteld. Had ik veel eerder moeten doen. De suround bubble is flink vertbeterd tov wat ik ooit heb gehad. Zoals de grafieken ook laten zien heb ik geen beroerde akoestiek in huis. Alleen een piek in het laag van de BK. Deze staat in een hoek van de kamer en dat ik nooit perfect maar ik heb er geen andere plek voor. Na de Pro is er een balans in het geluid die mij compleet elke keer weer doet verbazen.

Mag ik vragen wat de pro kost? Mijn eigen akkoustiek is op zijn zachts gezegd bagger, zou zo iets daar dan (veel) verbetering in kunnen brengen?

Maro

Quote from: JCL on May 27, 2012, 10:31:43
Mag ik vragen wat de pro kost? Mijn eigen akkoustiek is op zijn zachts gezegd bagger, zou zo iets daar dan (veel) verbetering in kunnen brengen?

Ik weet niet of de ADSY Pro mogelijk is op jouw Denon. Wel zou je met de Anti Mode 2.0 DC een soort gelijk resultaat kunnen berijken. Als jouw akoestiek bagger is dan gaat er een wereld voor je open. Mijn akoestiek was uitzonderlijk goed van nature. Geluk hoor. Ik had er behalve een kleed op de vloer niets aan gedaan. Ik heb een houten vloer en plafond dat is akoestisch gezien altijd een pre. Na de Pro meting was het zoals ik hier boven al engigzins duidelijk heb proberen te maken. Een hele winst. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

#486
Ik vraag me af of je deze Pro XT32 ook uit kan zetten, dus dat je deze als een soort geheugenstand
opgeslagen hebt staan.

Dit vraag ik omdat ik zeer veel interesse in deze XT32 Pro heb, maar ook zonder wil kunnen draaien
vanwege de demo's die ik geen met o.a.de antimode en de BK subwoofers.

Ik moet dan natuurlijk wel een andere pre/pro aanschaffen, denk aan een Marantz of Onkyo.
De Emotiva XCM-1 laat wel erg lang op zich wachten...........

Maro

Quote from: RA SUBS on May 27, 2012, 10:43:52
Ik vraag me af of je deze Pro xt32 ook uit kan zetten, dus dat je deze als een soort geheugenstand
opgeslagen hebt staan.

Dit vraag ik omdat ik zeer veel interesse in deze XT32 Pro heb, maar ook zonder wil kunnen draaien
vanwege de demo's die ik geen met o.a.de antimode en de BK subwoofers.

Je kunt niet alleen de Pro uitzetten en dan met een gewone ADSY meting draaien. Je kunt natuurlijk wel ADSY gewoon uit zetten en dan in direct of met een van de THX instellingen draaien. Ik zou trouwens bij een sub demo juist wel de ADSY aan zetten. Klinkt de sub een stuk strakker. Lijkt me een goed verkoop argument. Ook met de normale ADSY XT32 meting klonk de sub al lekker strak hoor. Gaat met Pro gewoon een nog homogener beeld met de rest van je speakers geven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

Dat wilde ik dus horen  8)

Zo kan ik dus Pro XT32 zelf gebruiken, en de antimode met of zonder ADSY bij demo's.

Nu eens op jacht naar een mooie pre/pro.

Er worden hier en daar 886 van Onkyo aangeboden, deze kunnen van XT32 pro voorzien worden.

Maro

Ga je geen spijt van krijgen. Ik denk trouwens dat Emotiva helemaal nog niet met ADSY gaat werken. Of zijn daar wel geruchten over? Zou imho een hele goede stap zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

#490
Die geruchten over de xmc-1 zijn er al zooooooooo lang, ben het wachten zat.

CZ79

Quote from: Maro on May 27, 2012, 10:39:38
Ik weet niet of de ADSY Pro mogelijk is op jouw Denon. Wel zou je met de Anti Mode 2.0 DC een soort gelijk resultaat kunnen berijken. Als jouw akoestiek bagger is dan gaat er een wereld voor je open. Mijn akoestiek was uitzonderlijk goed van nature. Geluk hoor. Ik had er behalve een kleed op de vloer niets aan gedaan. Ik heb een houten vloer en plafond dat is akoestisch gezien altijd een pre. Na de Pro meting was het zoals ik hier boven al engigzins duidelijk heb proberen te maken. Een hele winst.

Mooi resultaat en goed om te lezen dat het je toch zo'n winst heeft opgeleverd ondanks dat je akoestiek al goed was. Ik kan beamen dat de AM 2.0 zeker een hoop goeds kan betekenen, mijn akoestiek thuis is ook zeker niet slecht, maar wel een piek (en) in het laag, tijdens een korte demo met de AM 2.0 werd dat al verholpen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

FeaR1986

Quote from: JCL on May 27, 2012, 10:31:43
Mag ik vragen wat de pro kost? Mijn eigen akkoustiek is op zijn zachts gezegd bagger, zou zo iets daar dan (veel) verbetering in kunnen brengen?

Van de site van Spark:
QuoteEen licentie kost 150 euro en de instelling aan huis kost 250 euro.

Oftewel komt er zo'n 400 euro op een processor van al zo''n 2300 euro. Moet zeggen dat ik het persoonlijk behoorlijk wat geld vind. Durf voor mezelf niet te zeggen of ik genoegen zou nemen met de gewone Audyssey of dat ik voor 400 euro voor de Audyssey Pro zou gaan. Of er moet een leuke deal gesloten kunnen worden als je zo'n leuke Integra nieuw koopt?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

De Pre heeft inmiddels een adviesprijs van €3000,- In dat licht valt de pro mee. De winst is evident. Er zijn ook mensen die hun hele set voor duizenden €'s laten modden. Ik denk dat je met een Pro meting meer winst per € hebt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Quote from: FeaR1986 on May 27, 2012, 18:04:30
Van de site van Spark:

Oftewel komt er zo'n 400 euro op een processor van al zo''n 2300 euro. Moet zeggen dat ik het persoonlijk behoorlijk wat geld vind. Durf voor mezelf niet te zeggen of ik genoegen zou nemen met de gewone Audyssey of dat ik voor 400 euro voor de Audyssey Pro zou gaan. Of er moet een leuke deal gesloten kunnen worden als je zo'n leuke Integra nieuw koopt?

Mijn ervaring met de standaard Audyssey is dat het niks toevoegd, staat bij mij dan ook uit. Maar ik heb een 2008 model en die techniek schijnt sterk verbeterd te zijn. Heb jij een zelfde ervaring met de Audyssey op je 2809?

skyfox

Je hebt na de pro-meting wel hele mooie grafieken  :headbanging: Ik kan me voorstellen dat het geluid nu veel beter naar je zin is en veel rustiger en gedetailleerder klinkt. Het is dat mijn HT amp geen Auddessey heeft, ander had ik het voor de toekomst zeker overwogen!

Overigens, wat andere mensen al schrijven, de reguliere Auddessey (XT in mijn geval op mijn 2e set) vind ik weinig toevoegen. Heb de meting nu puur gebruikt om de levels en afstanden snel en makkelijk uit te meten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FeaR1986

Quote from: Maro on May 28, 2012, 08:43:30
De Pre heeft inmiddels een adviesprijs van €3000,- In dat licht valt de pro mee. De winst is evident. Er zijn ook mensen die hun hele set voor duizenden €'s laten modden. Ik denk dat je met een Pro meting meer winst per € hebt.

Drieduizend euro... dan wordt die PR-SC5509 met de minuut interessanter.... Aan de andere kant ook weer niet, want als je alle nieuwigheden op de modellen van Denon en Pioneer ziet (HDMI Out voor Zone 2) dan loopt Onkyo nu eens achter. Maar goed, processoren zijn nu eenmaal een nichemarkt, dus die prijzen waren wel te verwachten.

Als je een Receiver met Pro tweedehands koopt welke al Pro heeft draaien. Zou je dan de 150 euro van het certificaat niet hoeven te betalen? Oftewel, is dat certificaat apparaat of eigenaar afhankelijk?

Quote from: JCL on May 28, 2012, 11:34:28
Mijn ervaring met de standaard Audyssey is dat het niks toevoegd, staat bij mij dan ook uit. Maar ik heb een 2008 model en die techniek schijnt sterk verbeterd te zijn. Heb jij een zelfde ervaring met de Audyssey op je 2809?

Audyssey  één keer laten lopen en daarna de receiver een reset gegeven om alles handmatig in te stellen, tot op heden heeft het mij ook nog niet overtuigd op mijn Denon. Ook een 2008-model, dus behoorlijk verouderd inderdaad.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

Pro is volgens mij niet overdraagbaar. Denk trouwens niet dat er veel Pre's met een Pro instalatie op de 2e hands markt staan.

Quote from: skyfox on May 28, 2012, 13:57:23
Je hebt na de pro-meting wel hele mooie grafieken  :headbanging: Ik kan me voorstellen dat het geluid nu veel beter naar je zin is en veel rustiger en gedetailleerder klinkt. Het is dat mijn HT amp geen Auddessey heeft, ander had ik het voor de toekomst zeker overwogen!

Overigens, wat andere mensen al schrijven, de reguliere Auddessey (XT in mijn geval op mijn 2e set) vind ik weinig toevoegen. Heb de meting nu puur gebruikt om de levels en afstanden snel en makkelijk uit te meten.

Als je een oudere receiver met dus oudere ADSY hebt dan begrijp ik heel goed dat je die niet gebruikt. Ik heb De Marantz SR-8002 en de AV-8003 gehad en ook de Denon 3808. Prachtige machines allemaal maar de ADSY was slecht. Als er op HT gebied ergens een grote stap is gemaakt de afgelopen paar jaar dan is het wel met ADSY. Toen ik de Onkyo TX-NR808 kreeg ging er een wereld open. Nu met Pro is het gewoon waanzinnig. Horen is geloven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Pinohelmond

Mooi verhaal heb je er van gemaakt en ben positief verrast dat het zo´n verbetering was in jou ogen.  Meende inderdaad al dat je er vrij sceptisch tegenover stond in eerste instantie.. Overweeg zelf ook een dergelijke meting maar de € 400,- kostenpost houd me nog een beetje tegen.
Echt heel veel feedback over een PRO-meting is niet te vinden, ik weet dat Marcel van H&C er behoorlijk enthousiast van is en jij nu dus ook. 
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Maro

Quote from: Pinohelmond on May 29, 2012, 12:55:44
Mooi verhaal heb je er van gemaakt en ben positief verrast dat het zo´n verbetering was in jou ogen.  Meende inderdaad al dat je er vrij sceptisch tegenover stond in eerste instantie.. Overweeg zelf ook een dergelijke meting maar de € 400,- kostenpost houd me nog een beetje tegen.
Echt heel veel feedback over een PRO-meting is niet te vinden, ik weet dat Marcel van H&C er behoorlijk enthousiast van is en jij nu dus ook. 

Ik was natuurlijk sceptisch. Het is ook een beetje moeilijk om €400,- uit te gaan geven aan iets wat je niet eerst kunt horen, zien of voelen. Ik ben bij StadiumIII (Rob) langs geweest om bij hem de Pro te horen. De surround bubble was perfect maar ik miste wat dynamiek. Nou heeft hij natuurlijk een compleet andere set, speakers en akoestiek . Het bleef wel door mijn hoofd spoken. Toen ik dit voorjaar het besluit nam om de stereo set te verkopen en binnen mijn budget een zo goed mogelijke nieuwe HT opstelling te gaan kopen kwam de Pro ook weer als optie op. Doordat ik een mooie all-in deal kon sluiten voor de hele Integra set + Pro heb ik de knoop door gehakt. Ik dacht valt het tegen dan nog heb ik de set voor een schappelijke prijs doe de gewone ADSY er weer op en ben een ervaring rijker. Maar nu het er op staat wil ik nooit meer zonder. De beste upgrade in HT dit ik me kan voorstellen. De grafieken spreken dan ook voor zich. Onlangs een aantal Marantzforum leden over de vloer gehad en ze waren oprecht zwaar onder de indruk. Als je een goede set hebt staan (zoals in jouw geval) en je wilt toch iets verbeteren dan is €400,- niet eens zoveel. Kijk maar wat al die modificatie's kosten en dan zit je nog steeds met je akoestiek als zwakke schakel. Een andere BR speler of of kabel ed is ook snel dat geld duurder maar geeft lang niet die winst wat ADSY Pro wel brengt.

Je bent welkom om eens langs te komen.  :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -