Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rallufff

Erg mooi spul!

Complimenten! :worship:

Geniet er van he!? ;)

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Maro

Bedankt jongens. Ik moet zeggen dat ik er ook meer dan blij mee ben. Super service krijg je erbij als je voor Integra kiest. Niets dan lof voor forum sponsor Ron..

Alles wordt voor je geregeld. Het thuis bezorgen, het aansluiten, het inregelen, de Audyssey Pro, evt garantie 1 telefoontje en het gaat geregeld worden (3 jaar :worship:) en evt nazorg. Alles duidelijk via de leverancier. Kom daar bij de concerentie maar eens om...maar dan ook...welke concurentie  :D  :worship:  :worship:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

De W&M XLR en LS kabels zijn binnen en aangesloten. De LS kabels waren eigenlijk Bi-Wire maar ik heb ze op verzoek laten ombouwen naar Bi-Amp. Verbeel me zowaar dat alles nu nog mooier klinkt.  :-D Net wat meer dynamiek en ook een strakker laag. Ik weet dat de uitgangs spanning via XLR wat hoger is dus het kan ook mede daar aan liggen natuurlijk. Feit is dat door de XLR kabels het achter op de machines er een stuk verzorgder uit ziet. Ook wat waard. Belangrijkste is natuurlijk dat het helemaal geweldig klinkt. In surround heb ik nog nooit zoiets moois gehoord. Ook stereo is gewoon op een heel hoog niveau. Voor mij hoeft het niet meer beter.

Man wat ben ik blij met deze set. Alles helemaal nieuw en alles er op en aan. Had eerst nog problemen om op het netwerk te komen maar dat is ook opgelost. De mooie App werkt perfect, ook Spotify intern loopt als een zonnetje. Erg makkelijk allemaal. Heb er gisteren even een HD (1T) met al mijn muziek (Flac, Wav en HD Audio) aan de USB gehangen en meteen te benaderen ( niet eerst een half uur inlezen zoals dat met de SB gaat met een 1T schijf) en alles speelt feilloos af. Ook via mijn netwerk loopt dat goed alleen ben ik net zo gecharmeerd van de servers op de PC en het zoeken gaat een stuk sneller op de SB maar toch. Als het zoeken sneller ging kon de SB er wel uit.

Deze week nog even een marmeren tegel onder de BK. Zelfde als onder de fronts. De sub kan nog een stuk strakker. Omdat ik een houten vloer heb en een DF sub dan nog wel eens wat rommelig wil gaan worden. Zodat als Ron voor de Audyssey Pro komt ook dat eufel is opgelost.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff


Xander32

Mooi hoor Wim, nu alleen nog een x;



&




Al is het alleen voor het mooi ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Helemaal gelijk...alleen de 'doekoe'  nog even... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on May 12, 2012, 12:01:55
Helemaal gelijk...alleen de 'doekoe'  nog even... :D
Ach, je moet ook wat te wensen over houden. Als je steevast al je wensen klakkeloos kan invullen zal het zeer spoedig geen enkele voldoening meer geven 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

De Marantz PM11s1 gaat vandaag naar zijn nieuwe baasje.  :pompom:

Ik begin me steeds meer te verbazen over de Integra combi. Gisteravond tot in de kleine uurtje films (2 stuks) en wat muziek gekeken en geluisterd. Daar waar Onkyo nogal direct is zijn de Integra's een heel stuk 'smoother' Het lijkt soms meer op Marantz dan Marantz zelf :D. Wat me het meest opvalt is de enorm mooie detaillering. Elk regendrupje klinkt alsof ie er echt valt. Die sprankelendheid heb ik nog niet eerder in huis gehad. Ook dynamisch verbaasd hij mij. Zelfs op referentie (0 dB) volume klinkt hij zoals het hoort. Normale dialoog volumes maar een ontploffing klinkt opeens ook als een ontploffing.  Verder wat met stereo zitten stoeien. Ook daar valt me iets op wat ik nog niet eerder heb gehad. Op alle receiver die ik tot dus ver heb gehad was stereo in de Pure of Direct mode altijd het mooist. Zette ik de receiver op stereo met het Audyssey systeem aan dan kwam er naar mijn smaak een boel 'boom' vrij wat mij totaal niet kon bekoren. Gisteravond heb vele malen zitten switchen tussen de Direct stand en de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) en de verschillen waren groot, maar ben nu meer geneigd de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) variant mooier te vinden.  :o  Niks geen boomerig laag er opeens bij maar het verschil zit hem nu vooral in de plaatsing. Zet ik op direct dan 'kleeft' het geluid veel meer aan de speakers dan in de stereo stand. Dan komt het echt los en is de plaatsing veel beter. De stemmen staan recht voor je opeens en je krijgt soms surround ervaringen met een 2.1 opstelling. Ik vond dit echt verbazingwekkend. Zou deze XT32 Audyssey daar verantwoordelijk voor zijn? Ik ben op stereo gebied nogal conservatief te noemen maar begin nu toch echt te twijfelen. De Audyssey stereo scheelt je iig een hele inverstering in het bv met kabels fine tunen van je stereo geluid. Ook hoef je niet je halve huis te verbouwen voor akoestiche ingrepen. :D

Vanavond nog maar eens verder experimenteren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijnst1990

#459
Leuk om te lezen dat het allemaal zo bevalt! Is ook een prachtige combi om te zien :) Wat jij allemaal omschrijft ervaar ik ook nu ik van receiver ben veranderd :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

#460
Goed om te lezen Wim. Dat natuurgetrouwe geluid wat jij volgens mij probeert te omschrijven, is m.i. een symptoom van een echt goede HT-set  ;).

De HT-set die tot op heden de meeste indruk op mij heeft weten te maken, is die van BB&G: omdat alles zo eng (!) natuurgetrouw was. Daar maakte niet een expolsie de meeste indruk op mij, maar juist een scene waar slechts een stuk papier door midden werd gescheurd (hoe spannend wil je het hebben) ... En de conversaties in scenes, de achtergrondgeluiden. Natuurgetrouw is hierin voor mij het steekwoord. Veel HT-sets zijn veel meer sensatie-sets  / "pretpark-sets" dan dat deze het geluid natuurgetrouw weten neer te zetten.

Hiermee dus een compliment voor jouw set Wim, al zal ik e.e.a. wel eerst zelf ook nog moeten gaan ervaren  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Maro on May 18, 2012, 09:05:41
Daar waar Onkyo nogal direct is zijn de Integra's een heel stuk 'smoother' Het lijkt soms meer op Marantz dan Marantz zelf :D.

Hee Wim,

Goed om te horen dat het lekker speelt allemaal. Kan je alleen niet helemaal meer volgen nu, dat direkte was toch altijd wat jouw zo aantrok in de Onkyo's en daarmee de vergelijkbare Marantzen helemaal "weg speelde"?

Ben benieuwd of de "Pro"-meeting voor jouw nog hoorbaar gaat worden.



Maro

Ik ben ooik benieuwd naar de Pro natuurlijk. Wbt het Marantz vergelijk. Dat is iid frapant misschien maar er zijn ook zeker verschillen. Het is het totale plaatje wat nu anders is. Anders dan de Onkyo's maar ook zeker anders dan de Marantzen. Feit is wel dat Integra minder op Onkyo lijkt dan je zou vermoeden. Kan natuurlijk zijn dat de Onkyo Pre ook een iet wat afwijkend geluid heeft tov de receivers want die heb ik nog niet gehoord. Kwa surround is het het beste wat ik tot nu toe in huis heb gehad. Ongeacht of het nou Marantz Denon of een Onkyo was. Moeilijk uit te leggen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on May 18, 2012, 23:10:22
Ik ben ooik benieuwd naar de Pro natuurlijk. Wbt het Marantz vergelijk. Dat is iid frapant misschien maar er zijn ook zeker verschillen. Het is het totale plaatje wat nu anders is. Anders dan de Onkyo's maar ook zeker anders dan de Marantzen. Feit is wel dat Integra minder op Onkyo lijkt dan je zou vermoeden. Kan natuurlijk zijn dat de Onkyo Pre ook een iet wat afwijkend geluid heeft tov de receivers want die heb ik nog niet gehoord. Kwa surround is het het beste wat ik tot nu toe in huis heb gehad. Ongeacht of het nou Marantz Denon of een Onkyo was. Moeilijk uit te leggen.
Je bent er schijnbaar erg content mee, daar gaat het om, toch. Enjoy it!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on May 18, 2012, 23:16:12
Je bent er schijnbaar erg content mee, daar gaat het om, toch. Enjoy it!

Laat ik het zo zeggen. In stereo mis ik de PM11 totaal niet.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#465
Dynamic Experience 2 - Breaking Silence by STS



Ben nu bezig met de CD (even geleend) maar ik ben zwaar onder de indruk. Had het niet echt verwacht. Net even Kraftwerk op standje referentie (0 Db  :-o  :blink:) en geen krimp geven de Ushers en Integra's. Zit bij tijden te trillen op de bank van het laag maar zeer goed te doen. Absoluut geen overkill. Controle!, had dit niet verwacht na de nodige berichten. Ga hem zeker ook bestellen.

Komt natuurlijk ook door de nieuwe Audio Note IC :happy:. De Oppo verbaasd me trouwens ook bijna elke dag nog weer.   :worship:

Petje af Fritz.  :worship:

PS

Ik heb geen commerciële belangen.. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#466
Quote from: Maro on May 19, 2012, 01:28:01
Dynamic Experience 2 - Breaking Silence by STS



Ben nu bezig met de CD (even geleend) maar ik ben zwaar onder de indruk. Had het niet echt verwacht. Net even Kraftwerk op standje referentie (0 Db  :-o  :blink:) en geen krimp geven de Ushers en Integra's. Zit bij tijden te trillen op de bank van het laag maar zeer goed te doen. Absoluut geen overkill. Controle!, had dit niet verwacht na de nodige berichten. Ga hem zeker ook bestellen.

Komt natuurlijk ook door de nieuwe Audio Note IC :happy:. De Oppo verbaasd me trouwens ook bijna elke dag nog weer.   :worship:

Petje af Fritz.  :worship:

PS

Ik heb geen commerciële belangen.. ;)
Allicht dat bovenstaande productie een geheel andere betreft dan die ik gisteren heb gehoord; hetgeen ik gisteren heb gehoord van betreffende "uitgever" kon mij totaal niet bekoren. Een soort van loudness-sausje (veel bass en high`s) en ruis toegevoegd, ja u leest het goed r u i s ! Daarnaast vele van orgine prachtige tracks totaal verkr*cht door vage, nietszeggende uitvoeringen.


M.i. leuke demo-cd`s als je in een kort tijdbestek ff indruk wil maken op vrienden die voorts nog niet veel hebben gehoord en de orginele uitvoeringen niet kennen ...

Maar zoals vaak: over smaak ... er zal wel een markt voor zijn.


Enne, ook ik heb hierin totaal geen commercieel belang ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Vind dat wel erg vreemd Xander. Ik heb de CD van Ronald geleend en heb hem daar gisteren ook gehoord. Nou heeft hij ook niet bepaald een doorsnee setje staan en het klonk daar fantastisch. Had het ook al gehoord dat het bij Leo bagger was dus ik was op alles voorbereid maar vond zelfs dat er wat weinig laag in zat :omg:. Serieus. Niks van dat alles wat jij beschrijft. Ronald had de CD ook mee naar de eigenaar van zijn "oude" Usher 6381 set en daar was het ook zoals jij omschrijft. Bij mij klinkt het precies zoals de titel aangeeft eigenlijk. De ruis heb ik ook gehoord maar dat leek me meer een geval van analoge opname ruis. Enige min puntje vond ik de laatste track, die heeft weinig met muziek te maken maar laat wel horen tot welk niveau je set in staat is strak laag weer te geven.  Begin me nu ook af te vragen hoe 'goed ' de akoestiek nou is bij Leo.. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Smaken verschillen Wim. Gisteren heb ik meerdere producties van Mr. F. geluisterd op een set die m.i. alles behoorlijk eerlijk weergeeft; was niet onder de indruk van betreffende software ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar die cd maar twijfel ook 'm te kopen om de reden die Xander geeft.
Iemand in de buurt van Arnhem die 'm even uit wil lenen?  :-X

En Wim, ik moet nou toch echt wel een keer bij je langs komen als ik weer eens in Drenthe ben, begin nou toch wel érg nieuwsgierig te worden naar je set  :bigsmile:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Quote from: quattronl on May 19, 2012, 15:06:33
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar die cd maar twijfel ook 'm te kopen om de reden die Xander geeft.
Iemand in de buurt van Arnhem die 'm even uit wil lenen?  :-X

En Wim, ik moet nou toch echt wel een keer bij je langs komen als ik weer eens in Drenthe ben, begin nou toch wel érg nieuwsgierig te worden naar je set  :bigsmile:
Bij de buren (Marantzforum) zijn er een aantal behoorlijk enthousiast over de CD van Mr. F. ...
Ik ben in de minderheid, dus laat het daar niet van afhangen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: quattronl on May 19, 2012, 15:06:33
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar die cd maar twijfel ook 'm te kopen om de reden die Xander geeft.
Iemand in de buurt van Arnhem die 'm even uit wil lenen?  :-X

En Wim, ik moet nou toch echt wel een keer bij je langs komen als ik weer eens in Drenthe ben, begin nou toch wel érg nieuwsgierig te worden naar je set  :bigsmile:

Je bent van harte welkom. Zondag as heb ik hier de Marantz Forun BBQ. Wat let je? Kun je gelijk en de Integra's en de Dynamics CD horen zoals hij bedoeld is.. :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

PVL

Quote from: quattronl on May 19, 2012, 15:06:33
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar die cd maar twijfel ook 'm te kopen om de reden die Xander geeft.
Iemand in de buurt van Arnhem die 'm even uit wil lenen?  :-X

En Wim, ik moet nou toch echt wel een keer bij je langs komen als ik weer eens in Drenthe ben, begin nou toch wel érg nieuwsgierig te worden naar je set  :bigsmile:

Je had gisteren wel ff mee kunnen rijden. Ik was bij Wim en woon bij jou in de buurt.

@Wim ben de hele ochtend/voormiddag al aan het spelen. Bevalt 100%!

Vrgr Pieter
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Maro

Goed te horen Pieter, het is ook een pracht bak. Ben je er al uit hoe je hem gaat integreren?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

PVL

Quote from: Maro on May 19, 2012, 16:37:48
Goed te horen Pieter, het is ook een pracht bak. Ben je er al uit hoe je hem gaat integreren?

Ja, ik heb vanmiddag Hifi supply een mailtje gestuurd voor de switchbox. Ik denk dat dat voor mij de beste oplossing is.
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.