Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Goed om te horen dat je netjes en goed bent geholpen bij W&W. Ben blij dat het nu is opgelost.
Blijft voor mij nog wel één vraag open, wat is nou het werkelijke probleem van deze tweeter en komt het vaker voor bij Usher.

Wim, wens je bij deze heel veel luisterplezier.

Maro

Bedankt Alex..en wbt je vraag...dat zou ik ook graag willen weten. Volgens W&W kwam het eigenlijk nooit voor en was het een uniek geval. Feit is wel dat er 3 andere diafragma's op zijn gezet en die vertoonden allen het zelfde eufel. Het zou dus in de magneet  :'(  moeten zitten? Wie het weet of denkt te weten mag het zeggen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

kermy

Is de magneetspleet gereinigd voordat er een nieuwe spreekspoel diafragma combinatie geplaatst is?

Zo niet dan blijven er twee mogelijkheden over,
De eerste is dat de magneetspleet niet uniform van vorm is.
De tweede is dat er iets in de spleet terecht gekomen is, iets dat dan waarschijnlijk een ferro materiaal is.

Denk bij de tweede mogelijkheid aan een heel klein stukje magneetmateriaal.
Of bij een ferrofluid een vervuiling/klontje.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Maro

Klinkt best wel aannemelijk kermy. Zouden ze daar bij W&W niet van op de hoogte zijn? In dat geval was een hogedruk reiniger voldoende geweest om de magneet spleet schoon te spuiten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Na heel lang wikken en wegen..in en weer uit de verkoop heb ik nu toch de knoop doorgehakt en gaan de Marantz 11 set en Metrum Dac in de verkoop. Gaat weg vanwege overstap naar surround. Bedoeling is een Pre/Pro surroundset. 2 sets in de kamer maar ik kan maar naar 1 luisteren dus dan maar 1 set en dat goed gaan doen.

Wat zou beter zijn..de marantz AV-7005 met evt een cineMike mod of de Onkyo PR-SC5509 ? Ik heb al een Multi EV op het oog...iets met Arcam.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

Quote from: Maro on April 13, 2012, 10:53:48
Na heel lang wikken en wegen..in en weer uit de verkoop heb ik nu toch de knoop doorgehakt en gaan de Marantz 11 set en Metrum Dac in de verkoop. Gaat weg vanwege overstap naar surround. Bedoeling is een Pre/Pro surroundset. 2 sets in de kamer maar ik kan maar naar 1 luisteren dus dan maar 1 set en dat goed gaan doen.

Wat zou beter zijn..de marantz AV-7005 met evt een cineMike mod of de Onkyo PR-SC5509 ? Ik heb al een Multi EV op het oog...iets met Arcam.. :D
Ik vrees dat je in beide opties veel in gaat leveren op je stereo kwaliteit. Ik zou gaan voor een pre/pro met een mooie analoge frontend, zoals bijvoorbeeld de Aragon die ik heb. Sinds ik die heb, ben ik heel tevreden, juist ook in stereo.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maro

Ik ga inleveren op stereo maar met een goede Pre/Pro kan ik wel leven. Ik wil volgend jaar mijn huidige PC kamer (overbodig door NAS en I-Pad) akoestisch gaan aanpakken en dan weer een mooie stereo set bouwen. Nu 2 sets naast elkaar in de kamer en we gebruiken als gezin eigenlijk 90% de Surroundbak. Pas als niemand thuis is of op bed ligt geniet ik van de 11 set..te weinig dus.

Zou de Arcam FMJ-777 niet goed in stereo zijn?  Kwa specs en looks (ook belangrijk zo prominent in de kamer) wel mijn ding.  :wub:

Wil eigenlijk geen Emotiva..voordat mensen daar naar verwijzen :P. Heb niet zeveel met dat merk..puur gevoel (en looks  :D)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Pinohelmond

Poeh.. Je verkoopt wel een gigantisch mooie zet zeg! Benieuwd naar hoe snel je verkocht hebt en de nieuwe er is. Mooi project!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Richi

Quote from: Maro on April 13, 2012, 11:30:46
Ik ga inleveren op stereo maar met een goede Pre/Pro kan ik wel leven. Ik wil volgend jaar mijn huidige PC kamer (overbodig door NAS en I-Pad) akoestisch gaan aanpakken en dan weer een mooie stereo set bouwen. Nu 2 sets naast elkaar in de kamer en we gebruiken als gezin eigenlijk 90% de Surroundbak. Pas als niemand thuis is of op bed ligt geniet ik van de 11 set..te weinig dus.

Zou de Arcam FMJ-777 niet goed in stereo zijn?  Kwa specs en looks (ook belangrijk zo prominent in de kamer) wel mijn ding.  :wub:

Wil eigenlijk geen Emotiva..voordat mensen daar naar verwijzen :P. Heb niet zeveel met dat merk..puur gevoel (en looks  :D)
Stereo en surround is prima te combineren. En ja, het blijft lastig om de set voor jezelf te krijgen als deze in de woonkamer staat. Heel herkenbaar.

De Arcam is denk ik een heel goede optie. Beter dan Emotiva vermoed ik. Gewoon kritisch luisteren en bij forumleden je licht opsteken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Quote from: Maro on April 13, 2012, 11:30:46
Ik ga inleveren op stereo maar met een goede Pre/Pro kan ik wel leven. Ik wil volgend jaar mijn huidige PC kamer (overbodig door NAS en I-Pad) akoestisch gaan aanpakken en dan weer een mooie stereo set bouwen. Nu 2 sets naast elkaar in de kamer en we gebruiken als gezin eigenlijk 90% de Surroundbak. Pas als niemand thuis is of op bed ligt geniet ik van de 11 set..te weinig dus.

Zou de Arcam FMJ-777 niet goed in stereo zijn?  Kwa specs en looks (ook belangrijk zo prominent in de kamer) wel mijn ding.  :wub:

Wil eigenlijk geen Emotiva..voordat mensen daar naar verwijzen :P. Heb niet zeveel met dat merk..puur gevoel (en looks  :D)
Wim, helaas moet ik constateren dat jij niet erg consistent bent betreft jouw uitspraken; je hebt meermaals aangegeven dat er veel te veel ophef wordt gemaakt over het verschil in versterking. Hetgeen je nu aangeeft staat daar m.i. haaks op ...


Echter ben ik zelf overtuigd van de (forse) verschillen die versterking kan maken, specifiek de pre. Met de door jou genoemde opties kan je denk ik weinig fout doen. Ben benieuwd met wat voor een moois jij nu weer op de proppen komt; have fun!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Als ik toch voor een pre/pro set ga kan ik het maar beter goed gaan doen toch. Klankmatige verschillen tussen een Marantz MM-8003 of de Arcam 777 verwacht ik ook eigenlijk niet echt. Ik zoek wel Bi-Amp mogelijkheid, stabiliteit  en controle. Een van de redenen dat ik de stereo weg doe is onder meer dat ik te weinig verschil tussen de Onkyo en de Marantz hoor... Proefondervindelijk vast gesteld..  Kan ook de opbrengsten van de te verkopen goederen aan mijn vrouw geven maar dan zie ik er ook nooit meer iets van terug..dan maar een vette surround set. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

De Metrum Quad Dac is zo juist naar een forumlid vertrokken. Hoefde niet eens een ad aan te maken. 1 regeltje in mijn PM11 verkoop topic was voldoende om meerdere PM's daar over te ontvangen. Hype?

Stapje 1 is gezet.  :happy:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on April 13, 2012, 23:03:06
De Metrum Quad Dac is zo juist naar een forumlid vertrokken. Hoefde niet eens een ad aan te maken. 1 regeltje in mijn PM11 verkoop topic was voldoende om meerdere PM's daar over te ontvangen. Hype?

Stapje 1 is gezet.  :happy:

:D


Handelen kunnen we wel aan jou over laten (zeer ruime ervaring  :P).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Stap 2 is gezet. Zojuist heeft de SA11s1 het pand verlaten.. :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen


Maro

Quote from: Alex Groningen on April 14, 2012, 14:51:31
Gaat lekker snel zo met de verkoop.

Van de Dac had ik wel verwacht maar dec SA valt me mee. De prijs was ook scherp dat helpt wel. Nu de PM nog en ik kan beginnen met bouwen..

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Arcam P-777 multichannel Amp en de Marantz AV-7005. Had misschien liever de Onkyo Pre gehad maar die zit nu op zo'n €2400,-. Dat is twee maal de AV van Marantz. Dan ga ik waarschijnlijk het komend jaar zeker €1000,- op afschrijven. De Marantz is nu voordelig te kopen en zal na 1 jaar zeker nog geen €100,- afgeschreven zijn. Ga dan misschien de Audyssey Pro en de CineMike mod  er op zetten. Die laatste 2 optie's zijn nog erg onzeker iig. Als dat allemaal klaar is is een Oppo 95 de (voorlopig) laatste move.

Pin me niet vast op dit scenario maar voor nu mijn doel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijnst1990

Lijkt me een mooi setje worden zo bij elkaar 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Alex Groningen

Quote from: Maro on April 14, 2012, 14:59:24
Van de Dac had ik wel verwacht maar dec SA valt me mee. De prijs was ook scherp dat helpt wel. Nu de PM nog en ik kan beginnen met bouwen..

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Arcam P-777 multichannel Amp en de Marantz AV-7005. Had misschien liever de Onkyo Pre gehad maar die zit nu op zo'n €2400,-. Dat is twee maal de AV van Marantz. Dan ga ik waarschijnlijk het komend jaar zeker €1000,- op afschrijven. De Marantz is nu voordelig te kopen en zal na 1 jaar zeker nog geen €100,- afgeschreven zijn. Ga dan misschien de Audyssey Pro en de CineMike mod  er op zetten. Die laatste 2 optie's zijn nog erg onzeker iig. Als dat allemaal klaar is is een Oppo 95 de (voorlopig) laatste move.

Pin me niet vast op dit scenario maar voor nu mijn doel.

Ik zal je nergens aan vast pinnen. Je plannen zie er in ieder geval veel belovend uit.

JCL

Quote from: Maro on April 14, 2012, 14:59:24
Van de Dac had ik wel verwacht maar dec SA valt me mee. De prijs was ook scherp dat helpt wel. Nu de PM nog en ik kan beginnen met bouwen..

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Arcam P-777 multichannel Amp en de Marantz AV-7005. Had misschien liever de Onkyo Pre gehad maar die zit nu op zo'n €2400,-. Dat is twee maal de AV van Marantz. Dan ga ik waarschijnlijk het komend jaar zeker €1000,- op afschrijven. De Marantz is nu voordelig te kopen en zal na 1 jaar zeker nog geen €100,- afgeschreven zijn. Ga dan misschien de Audyssey Pro en de CineMike mod  er op zetten. Die laatste 2 optie's zijn nog erg onzeker iig. Als dat allemaal klaar is is een Oppo 95 de (voorlopig) laatste move.

Pin me niet vast op dit scenario maar voor nu mijn doel.

Die Onkyo's zijn vaak ook wel goed 2e hands te krijgen toch? Of zijn dat dan (te) oude modellen?

Maro

Die 09 maar ook de 08 Pre's zie je niet vaak voorbij komen nog. Ga ook het liefst voor een nieuwe met garantie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

is anthem niets voor je?  te koop bij wenw en bb&g
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Quote from: frank2 on April 17, 2012, 08:40:51
is anthem niets voor je?  te koop bij wenw en bb&g
Dat lijkt mij ook een goede optie. Dan zet je echt een stap voorwaarts.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maro

Helaas is de Anthem ver over mijn budget. Ik meende tenminste dat die €8000,- moet kosten. Mijn totale budget zou dan op zijn.. :'(

Ik denk dat het een Onkyo Pre/preo gaat worden. Vanwege mijn uiterst positieve ervaringen met de TX-808 en de TX-NR3008. De gehele bouw en prestaties spreken mij zeer aan. Marantz is kwa looks wel mooier maar voor de rest kan ik me niet voor stellen dat deze de Onkyo's aftroefd op welk vlak dan ook. Is ook €,- 1000,- duurder, tel daarbij op dat Onkyo doorgaans veel Bang For The Buck heeft dan mag je dat kwaliteits verschil ook wel verwachten. Maar definitief heb ik nog niks besloten. Ik heb de tijd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

skyfox

Anthem pre/pro's zijn duur, maar niet zó duur. Kijk even in de Sponsor sectie. Daar staat een topic over BB&G waarin ze melden dealer te zijn. Op de eerste pagina, ergens in het midden staat een link naar de prijslijst.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9