Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

#350
Quote from: skoebiedoe on February 26, 2012, 16:01:52
Schilder gewoon de buis en dat stekkerblok in dezelfde kleur als de muur....

Verwachte al zo'n onzin tip... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

skoebiedoe

Sorry...?????
heb dat hier vroeger ook nog gedaan hoor..
maar ik had dan wel eerst de buis "bekleed " met schilderstape en deze nadien geschilderd in deelfde kleur als de muur....resultaat was dat de buis totaal niet opviel tegenover de achtergrond....dus veel onzin zit daar niet in hoor maar doe ermee wat je wilt.

Maro

Nou ja, serieus bedoeld dan maar ik zie me dat nog niet doen iig.  :hehe:

Excuus dan voor de verkeerde interpretatie.. :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Morgen naar W&W Audio in Enschede. Ik heb in December de Usher Mini Dancer 2 BE set van Alex Groningen over genomen. Was en ben daar zeer tevreden mee maarrrr. Vanaf de eerste week dat ik ze had staan viel mij zo heel nu en dan een scheurend krakerig geluid uit de rechter BE tweeter. Zo nu en dan hoorde ik het weer. Van alles geprobeerd. Andere versterker, andere bekabeling zowel speaker kabels als interlinks maar de problemen bleven. Ik heb zelfs nog de gewone tweeter uit mijn 6371 set gedraaid en in de MD's gedaan. Toen was het gekraak over. Mijn conclusie: toch een kapotte tweeter. Bij W&W zeggen ze me dat het waarschijnlijk komt doordat ik of verkeerder versterker of te hard gedraaid zou hebben. Nou draai ik best wel eens stevig daar heb je ook zo'n set voor maar dat deed ik ook met de Usher 6371 set , nooit geen problemen gehad. Ook mijn versterkers zijn zeker niet onder de maat voor deze MD's.. Ik zeg van een produktie fout in de tweeter. W&W vermoed dus verkeerde versterkering (mismatch) of te hard gedraaid..

Ben benieuwd of we er morgen uit gaan komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on April  6, 2012, 14:54:03
Morgen naar W&W Audio in Enschede. Ik heb in December de Usher Mini Dancer 2 BE set van Alex Groningen over genomen. Was en ben daar zeer tevreden mee maarrrr. Vanaf de eerste week dat ik ze had staan viel mij zo heel nu en dan een scheurend krakerig geluid uit de rechter BE tweeter. Zo nu en dan hoorde ik het weer. Van alles geprobeerd. Andere versterker, andere bekabeling zowel speaker kabels als interlinks maar de problemen bleven. Ik heb zelfs nog de gewone tweeter uit mijn 6371 set gedraaid en in de MD's gedaan. Toen was het gekraak over. Mijn conclusie: toch een kapotte tweeter. Bij W&W zeggen ze me dat het waarschijnlijk komt doordat ik of verkeerder versterker of te hard gedraaid zou hebben. Nou draai ik best wel eens stevig daar heb je ook zo'n set voor maar dat deed ik ook met de Usher 6371 set , nooit geen problemen gehad. Ook mijn versterkers zijn zeker niet onder de maat voor deze MD's.. Ik zeg van een produktie fout in de tweeter. W&W vermoed dus verkeerde versterkering (mismatch) of te hard gedraaid..

Ben benieuwd of we er morgen uit gaan komen.
Da`s minder Wim! Maar bij W&W valt goed te praten, daar kom jij zeker wel uit!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Maro on April  6, 2012, 14:54:03
Morgen naar W&W Audio in Enschede. Ik heb in December de Usher Mini Dancer 2 BE set van Alex Groningen over genomen. Was en ben daar zeer tevreden mee maarrrr. Vanaf de eerste week dat ik ze had staan viel mij zo heel nu en dan een scheurend krakerig geluid uit de rechter BE tweeter. Zo nu en dan hoorde ik het weer. Van alles geprobeerd. Andere versterker, andere bekabeling zowel speaker kabels als interlinks maar de problemen bleven. Ik heb zelfs nog de gewone tweeter uit mijn 6371 set gedraaid en in de MD's gedaan. Toen was het gekraak over. Mijn conclusie: toch een kapotte tweeter. Bij W&W zeggen ze me dat het waarschijnlijk komt doordat ik of verkeerder versterker of te hard gedraaid zou hebben. Nou draai ik best wel eens stevig daar heb je ook zo'n set voor maar dat deed ik ook met de Usher 6371 set , nooit geen problemen gehad. Ook mijn versterkers zijn zeker niet onder de maat voor deze MD's.. Ik zeg van een produktie fout in de tweeter. W&W vermoed dus verkeerde versterkering (mismatch) of te hard gedraaid..

Ben benieuwd of we er morgen uit gaan komen.

Moet je gek doen met een mismatch...
Vaak is eerst je versterker aan de beurt namelijk...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maro

#357
Mismatch vind ik ook ver gezocht hoor. Bij mij staan er een Marantz PM11s1 en een Onkyo TX-NR3008 op. Beide goede versterkers die zeker geen vermogen te kort komen om de boel te beschadigen. Ging ook 2 jaar zonder problemen met de Usher 6371 set. Mocht er een mismatch bestaan laten ze dat dan ook bij verkoop vermelden. Snap wel dat als je er een wekkerradio op zet dat de boel stuk gaat. Set komt bij Alex vandaan en die is ook zuinig op zijn spulletjes. Mocht daar al het probleem zitten (wat ik absoluut niet geloof) dan krijgt hij binnenkort ook problemen met zijn Usher 718DMD's.

Quote from: Xander32 on April  6, 2012, 15:03:37
Da`s minder Wim! Maar bij W&W valt goed te praten, daar kom jij zeker wel uit!

Ik heb met Karel gesproken eerder deze week en kreeg van hem de indruk dat we er wel uit gaan komen maar de verkoper die ik zelf tot 2 maal toe aan de lijn kreeg haalde het bloed onder mijn nagels vandaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on April  6, 2012, 15:21:01
Mismatch vind ik ook ver gezocht hoor. Bij mij staan er een Marantz PM11s1 en een Onkyo TX-NR3008 op. Beide goede versterkers die zeker geen vermogen te kort komen om de boel te beschadigen. Ging ook 2 jaar zonder problemen met de Usher 6371 set. Mocht er een mismatch bestaan laten ze dat dan ook bij verkoop vermelden. Snap wel dat als je er een wekkerradio op zet dat de boel stuk gaat. Set komt bij Alex vandaan en die is ook zuinig op zijn spulletjes. Mocht daar al het probleem zitten (wat ik absoluut niet geloof) dan krijgt hij binnenkort ook problemen met zijn Usher 718DMD's.

Ik heb met Karel gesproken eerder deze week en kreeg van hem de indruk dat we er wel uit gaan komen maar de verkoper die ik zelf tot 2 maal toe aan de lijn kreeg haalde het bloed onder mijn nagels vandaan.
Zaken moet je met Karel zelf afhandelen! Gaat goed komen.

Mismatch versterking lijkt mij onwaarschijnlijk - of je hebt de boel aan het clippen gehad door onvoldoende controle (?).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Probleem was al aanwezig toen ik ze kreeg dus dat van onvoldoende controle lijkt me met Alex zijn setje  :D  zeer onwaarschijnlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Quote from: Maro on April  6, 2012, 15:32:04
Probleem was al aanwezig toen ik ze kreeg dus dat van onvoldoende controle lijkt me met Alex zijn setje  :D  zeer onwaarschijnlijk.

Mwah of we moeten gaan twijfelen aan de hoeveelheid controle die zijn versterkers kan uitoefenen ;D ;D ;D (NOT!)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maro

Quote from: Peerless Monster on April  6, 2012, 15:38:59
Mwah of we moeten gaan twijfelen aan de hoeveelheid controle die zijn versterkers kan uitoefenen ;D ;D ;D (NOT!)

Precies, dus kunnen we die mogelijkheid afvinken.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on April  6, 2012, 15:47:56
Precies, dus kunnen we die mogelijkheid afvinken.  :D
Dien je nu beide tweeters te vervangen? Bij Usher gaan ze normaliter voor 2 matchende tweeters, toch?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Toen ik Karel aan de lijn had hebben we het daar idd over gehad. Hij zei van neem de beide tweeters maar mee. Dus mocht er iets aan de hand zijn dan kan ik beide tweeters daar laten en een goede set mee terug nemen. Dat is tenminste mijn doel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Wat ik wel vreemd vind is dat Alex nooit geen problemen heeft gehad en jij vanaf het begin toen je ze 2e hands van Alex kocht, kreeg. Dat vind ik raar, of Alex heeft het ook altijd gehad maar heeft hij het nooit opgemerkt en jij ook niet toen je bij Alex was en ze beluisterd hebt.
Of het kan toch zijn dat er iets met je versterker aan de hand is, dat hij is gaan clippen omdat je te hard draaide, tegen clippen is geen tweeter bestand, wel tegen luide muziek. Tenslotte is een MD2 een andere speaker dan je oude Usher speaker.

Hopen dat Karel je schappelijk behandeld wat hij meestal wel doet. Succes morgen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

#365
Thanks Frank. Dat Alex het nooit gehoord heeft is misschien idd raar maar zoals ik al zei het openbaarde zich maar zelden. Ik heb hier zitten luisteren met een audio vriend die een gezond stel oren aan zijn hoofd heeft. Hoort bv ook allerlei verschil tussen kabels wat ik dus niet zo heb. Maar toen konden we het niet echt weer terug halen. Ik heb onlangs een setje klassieke CD's in huis gehaald (oa via HD Tracks) en met de vele blazers en violen werdt het erg duidelijk. Zo duidelijk dat zelfs mijn vrouw die ab-so-luut niks met deze hele hobby heeft het overduidelijk hoorde.

Met de versterker is ook niks aan de hand. Toen ik de tweeter uit de Usher 6371 had gehaald was het probleem ook over. Dat sloot voor mij ook uit dat het een filter issue zou kunnen zijn.

Van clippen is geen sprake geweest, nog nooit bij mij, dan slaan zowel de Marantz als de Onkyo als het goed is meteen in de beveiliging. Net als ik al zei het probleem was al meteen aanwezig en heb dat ook meteen met Alex besproken toen. Alex heeft voor mij met W&W gebeld en gezorgd dat ik via Karel morgen op een goede oplossing reken.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Openings post ook maar eens aangepast was enigszins verouderd.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Ben erg benieuwd hoe deze dag is verlopen en of je ook tevreden terugkeert uit Enschede.

drees62

#368
Quote from: Alex Groningen on April  7, 2012, 16:08:57
Ben erg benieuwd hoe deze dag is verlopen en of je ook tevreden terugkeert uit Enschede.

Hij is ook nog ff hier op bezoek geweest. Zal nu nog wel op A31 zitten op terugweg  ;)

Alex Groningen

Quote from: drees62 on April  7, 2012, 17:09:47
Hij is ook nog ff hier op bezoek geweest. Zal nu nog wel op A31 zitten op terugweg  ;)

Wil je bijna vragen hoe het bij W&W is afgelopen en of Wim tevreden is.
Maar weet wel zeker dat je daar geen antwoord op zal geven. ;)

Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig. ;D

drees62

#370
Quote from: Alex Groningen on April  7, 2012, 17:23:39

Maar weet wel zeker dat je daar geen antwoord op zal geven. ;)


Goed geraden ;)  ;D

Maro

Nou ik ben weer terug uit Enschede hoor. Een heel gedoe maar het is weer klaar. Ben door Karel prima geholpen. Er werdt vanuit gegaan dat de tweeter opgeblazen was en dat dat te repareren was door er een nieuw diafragma (zeg maar het BE gedeelte) op te zetten. Karel had van een andere BE tweeter dit diafragma gehaald en dat op mijn magneet gezet. Tot onze beide verbazing was het probleem niet opgelost zo niet erger zelfs. Nog maar een BE tweeter gepakt maar nog steeds het probleem.  Dan maar een orginele tweeter compleet erin en toen was het goed. We hebben zelfs nog de IC links en rechts omgedraaid om uit te sluiten dat het in de opnama zou zitten. Voor mij was dit alles een bevestiging dat het niet puur een kwestie van opgeblazen tweeter was. Eigenlijk zijn we er niet achter gekomen wat er nou precies mee aan de hand was. Uiteindelijk heb ik twee ingeruilde BE tweeters mee terug gekregen tegen een schappelijke prijs.

Wat mij betreft is het zo klaar en kan ik eindelijk 100% gaan genieten.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

en je hoeft niet meer in te spelen, die tweeters. Goed opgelost dus.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Mooie uitkomst zo, en nu maar weer blazen met de Ushers!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT