Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

#225
De Groef ben ik wel eens geweest. Zou die de MF M1 ook staan hebben denk je? Bel anders morgen wel even. Waar koop jij je MF spulletjes?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Weet bijna wel zeker dat ze die er hebben staan. Wil anders morgen ook wel even voor je kijken hoor, vanaf m'n werk is het een klein eindje lopen.
Ik koop graag mijn spulletjes bij Erik's. Mijn DAC en transport komen bij hem vandaan net als mijn voormalige A5 cd speler.

Maro

Dat is sympatiek zeg als je dat zou willen doen.. :clapping:  Maar kan ook wel even bellen natuurlijk.

Help me even...wie/wat is Erik's?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: Audia on May 25, 2011, 23:47:08
Mooie upgrade. Ik ken zowel de 840C als de SA11s1 (en s2).
Beide mooi, maar de SA11s1 is een goede upgrade.
Veel luisterplezier.

(Trouwens ook erg mooie speler om te zien die SA11, alleen voor de looks wil je hem al in je rack).

THX. :smile:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Quote from: Maro on May 26, 2011, 21:37:45
Dat is sympatiek zeg als je dat zou willen doen.. :clapping:  Maar kan ook wel even bellen natuurlijk.

Ik ga morgen wel even heen, moet daar toch in de buurt zijn. Laat het je dan wel even weten.

Quote from: Maro on May 26, 2011, 21:37:45
Help me even...wie/wat is Erik's?

Erik is forumsponsor. Jouw hifi.  http://www.jouwhifi.com/


Maro

Quote from: Alex Groningen on May 26, 2011, 21:57:36
Ik ga morgen wel even heen, moet daar toch in de buurt zijn. Laat het je dan wel even weten.

Erik is forumsponsor. Jouw hifi.  http://www.jouwhifi.com/



Tof van je.

Dacht al dat je die Erik bedoelde. Die heeft hem ook wel staan denk ik.... :happy:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

#231
Quote from: Maro on May 26, 2011, 21:59:58
Tof van je.

Dacht al dat je die Erik bedoelde. Die heeft hem ook wel staan denk ik.... :happy:


Stuur ik je Erik even een PM, en je hebt altijd snel een reactie van hem terug.

Maro

Quote from: Alex Groningen on May 26, 2011, 22:09:30

Stuur ik Erik even een PM, en je hebt altijd snel een reactie van hem terug.

Ahh, jij hebt een voorkeurs behandeling.... ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Quote from: Maro on May 26, 2011, 22:16:02
Ahh, jij hebt een voorkeurs behandeling.... ;D

Correctie. :D

Alex Groningen

Heb net even een bezoek gebracht aan de Groef.
Ze hebben daar zowel de CA als de MF DAC er staan. Ik kreeg wel het advies mee dat als je deze kant op komt dat je even een dag van te voren belt.

Maro

Quote from: Alex Groningen on May 27, 2011, 11:44:13
Heb net even een bezoek gebracht aan de Groef.
Ze hebben daar zowel de CA als de MF DAC er staan. Ik kreeg wel het advies mee dat als je deze kant op komt dat je even een dag van te voren belt.

Heel erg bedankt Alex. I owe you one. ;)

Heb net even gebeld en ik kan morgen middag komen. Ze hebben ook nog een mooie occasion Dac staan. Welke heb ik niet zo snel mee gekregen maar die gaat ook mee in het vergelijk.

De SA11s1 is inmiddels binnen... :inlove:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Quote from: Maro on May 27, 2011, 16:46:50
Heel erg bedankt Alex. I owe you one. ;)

Heb net even gebeld en ik kan morgen middag komen. Ze hebben ook nog een mooie occasion Dac staan. Welke heb ik niet zo snel mee gekregen maar die gaat ook mee in het vergelijk.

De SA11s1 is inmiddels binnen... :inlove:

Mooie aankoop de SA 11, gefeliciteerd. Dus je gaat morgen al die kant op. Jammer had dan ook wel even die kant op willen gaan maar heb jammer genoeg geen tijd. Wens je morgen alvast veel luisterplezier.
Mijn bezoekje aan de Groef heeft ook nog wat opgeleverd. Ik ga over een maand de Musical Fidelity M1 Click beluisteren. ;D

Maro

#237
Was idd leuk geweest. Nogmaals bedankt voor je moeite. Ben benieuwd wat het morgen op gaat leveren. Die Click is ook een mooi speeltje zeg. :worship:

Nog even een pic van de Marantz.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Quote from: Maro on May 27, 2011, 20:31:46
Was idd leuk geweest. Nogmaals bedankt voor je moeite. Ben benieuwd wat het morgen op gaat leveren. Die Click is ook een mooi speeltje zeg. :worship:

Nog even een pic van de Marantz.






Kleine moeite hoor maar graag gedaan. Lees morgen wel wat je ervaringen zijn en waar de uiteindelijke keuze op is gevallen.

Mooie foto van de Marantz Ze blijven toch erg mooi spul maken.

Xander32

#239
Mooi ding Wim.

Hoe is de match met jouw overige componenten? Ik vond namelijk dat de afgelopen keer dat ik bij jou was de set veel meer in balans was dan die keer daarvoor(dat was nog in jouw "Classe-fase"). De afgelopen keer heb ik echt genoten van jouw opstelling, van het mooie stereobeeld en geluid. Dat was die keer daarvoor heel anders(toen wel volop genoten van het meerkanaalsgeweld).




Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#240
Wees niet bang. Het hele stereo beeld is enorm verbeterd. De ruimtelijkheid die ik nu hoor met de Marantz heb ik nog nooit zo ervaren. Het geluid komt echt los van de speakers. Meer nog dan met de 840C. Weet soms gewoon niet wat ik hoor. Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Vandaag de Dacmagic van Cambridge Audio tegen over de MF M1 Dac gehoord. Was na een paar seconden luisteren al meteen duidelijk. De MF is echt geen beetje beter maar echt een straatlengte. Ongelofelijk wat een verschil. De MF was veel mooier in zijn totaliteit. Helderder, dynamischer, ruimtelijker en veel strakker met het laag. Ik was er samen met een forumgenoot en we waren er allebei over eens dat de dacmagic geen partij is voor de MF M1. Vandaar dat ik deze foto heb kunnen maken :wub:.

Mooi weekend zo. Eerst de Marantz SA11s1 en nu de Musical Fidelity M1. Ben als een kind zo blij.

@Alex, heb hem hoor!! :pompom:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Van harte gefeliciteerd met met weer eenl hele mooie aanwinst.Toen ik afgelopen vrijdag bij de Groef was vertelde verkoper mij al dat de MF de DAC van CA eruit zou spelen.
Vind het hartstikke mooi dat je dat zelf ook hebt waargenomen.
Wens je bij deze dan ook heel veel luisterplezier.

Xander32



Wim is weer aan `t wisselen  :P, maar wel erg fraaie aanwinsten hoor :worship:.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren totdat de overgebleven CA-compenenten het veld gaan ruimen voor die van Marantz (of misschien wel van MF  :angel:).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#243
Dank jongens.

@Xander32
Voorlopig geen veranderingen in het stereo gedeelte meer. De CA voor eind gaat nog lang niet weg. Ben zeer tevreden zoals het nu is. Met het HT gedeelte weet je het bij mij maar nooit. Als de SR7005 richting de €1000,- gaat zakken (eerste forse prijs daling is inmiddels een feit) zou het maar zo kunnen dat...... :inlove:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Betreft stereo: goede keuze, ik vond het echt heel erg lekker klinken een paar weken terug. En ik lees dat de Marantz daar nog een schep bij bovenop heeft gedaan. Tijd voor een M&G  ;D.


Sander.

Quote from: Maro on May 29, 2011, 08:24:25
Dank jongens.

@Xander32
Voorlopig geen veranderingen in het stereo gedeelte meer. De CA voor eind gaat nog lang niet weg. Ben zeer tevreden zoals het nu is. Met het HT gedeelte weet je het bij mij maar nooit. Als de SR7005 richting de €1000,- gaat zakken (eerste forse prijs daling is inmiddels een feit) zou het maar zo kunnen dat...... :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

En hoe bevalt de MF M1 tot nu toe, nu je hem al een paar dagen tussen je set hebt zitten?

Maro

Quote from: Alex Groningen on May 31, 2011, 19:44:17
En hoe bevalt de MF M1 tot nu toe, nu je hem al een paar dagen tussen je set hebt zitten?

Inmiddels al weer wat langer... Ik heb sinds de komst van de Marantz een beetje een dubbel gevoel bij de M1/SB combi. Het klinkt allemaal fantastisch maar doordat de SA11s1 een stuk mooier klinkt blijf ik veel switchen. CD in de Marantz en dezelfde CD in WAV formaar over de SB/M1 combi. Man wat een verschil geeft me dat. Elke keer hoop ik dat de M1 wat beter ingespeeld raakt maar het verschil blijft toch wel groot. Waar ik altijd met veel plezier naar de SB heb geluisterd vraag ik me nu bij elke CD af...hoe zou ie op de Marantz klinken? Dan te bedenken dat ik ook nog met een Dacmagic heb gespeeld die weer helemaal zoek werd gespeeld door de M1. Weet wel dat de SB vooral het gemak biedt maar ik zou er een CD speler voor erbij nemen maar nou verpest die mijn luisterplezier van de M1... >:(
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#247
Gisteren een Oppo 83 van een forumgenoot overgenomen.

De Oppo gisteravond opgehaald en meteen even aangesloten. Reden van deze Oppo aankoop is dat ik toch graag een universele player in mijn woonkamer/HT set wou hebben. Deze Oppo is al door zoveel mensen de hemel ingeprezen dat ik dat zelf nou ook wel eens wou ervaren. Gewoon zo nu en dan een BR erin en af en toe een CD. Heb hem met HDMI op de Onkyo maar gebruik voor stereo de analoge outputs. Deze heb ik ook op een 2e input op de Onkyo zitten. Kan dus heel snel switchen tussen een CD via de HDMI met alle Audyssey opsmuk en de koele Pure-Direct stand via RCA. Pure klinkt ie heel erg goed, stukken beter dan de Audyssey HDMI variant. Heb hem ook even kort op de PM11 gehad en het verschil met de SA11 is niet echt bijster groot. Zeker gezien het prijsverschil (Sa11 €3000,- Oppo €800,-) een hele goede prestatie van de Oppo. Kwa beeld is ie zeer strak maar persoonlijk heb ik nog nooit een BR speler gehad of gezien die er kwa beeld een potje van maakt. De instelling voor beeld en geluid zijn in de Oppo wel erg uitgebreid doet niet onder voor een fatsoenlijke receiver. Mooie bass-Magement en ook op beeld is er van alles en nog wat mogelijk. Upscaling van DVD's heb ik nog niet zo goed gezien. Maakt van een DVD5 nog bijna een BR ongelofelijk zo strak. Ik ben zeer tevreden. Beste all rounder die ik tot nu toe heb gehad.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Wat een boel draadjes heb jij  :P.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on September 30, 2011, 20:42:57
Wat een boel draadjes heb jij  :P.


Sander.

Lijkt zo erger dan het is...Moet er maar weer eens een witte achterplaat achterlangs maken. Deze zat er ook maar heb ik weg gedaan omdat er altijd vette EV's in dat vak stonden. Zag je echt geen kabels.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -