Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Gewoon vanaf de 0 beginnen. Eerst wat oudere dingen en dan door sparen en verkoop een beetje upgraden. Met de spullen in de kamer ben ik voorlopig klaar. Zie daar voor mij niet zo snel upgrade mogelijkheden zonder dat het in de grote bedragen gaat lopen.

Zit aan een Marantz PM-80 met CD-10 te denken. Om mee te beginnen...maar dat kan morgen weer anders zijn. :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robbert54

ah beginnen met een oudje dus? of bedoel je een PM80**?

Toch leuk om iets vanaf 0 op te bouwen! :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Vanmiddag op m`n weg terug van een weekje Landal even bij Wim aan gegaan. Daar werd ik enthousiast en gastvrij ontvangen  :thumbs-up:.

Weer even bijgepraat en genoten van Wim z`n set; in stereo een heerlijk relaxte, warme sound waar ik uren naar zou kunnen luisteren. En ook lekker veel druk: voor het betere live-gevoel. In meerkanaals set-up doet de set er echter nog een schep bovenop: volop detail, heerlijke soundbubble, een natuurgetrouw geluid en een bass  :o. Zoals ook de vorige keer maakte de Monolith (i.c.m. de houten vloer die lekker alle trilling doorgeeft) een enorm spektakel van een film, geweldig!

@ Wim: nu maar weer eens snel richting de Achterhoek komen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Quote from: Maro on May  6, 2011, 18:34:13
Gewoon vanaf de 0 beginnen. Eerst wat oudere dingen en dan door sparen en verkoop een beetje upgraden. Met de spullen in de kamer ben ik voorlopig klaar. Zie daar voor mij niet zo snel upgrade mogelijkheden zonder dat het in de grote bedragen gaat lopen.

Zit aan een Marantz PM-80 met CD-10 te denken. Om mee te beginnen...maar dat kan morgen weer anders zijn. :P

Afhankelijk van in welk sigment je wilt beginnen heb ik nog een leuke eindbak te koop staan :devil:

Klinkt iig goed! Heel veel succes met het uitzoeken de diverse apparatuur!

Maro

Einbak heb ik wel. Ik wil juist een geintegreerde....op termijn. Eerst de kamer opnieuw in de verf, nieuwe meubels erin en een gordijn. Daarna weer leuk de 2ehands markt op. Dat is toch ook een van de leukere aspecten van deze hobby. Zoeken , inlezen, kopen, uitproberen en al dan niet weer verkopen. ;D

@Xander32

Was idd erg gezellig. Ga zeker deze zomer richting de altijd gezellige Achterhoek. :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: The Vampire on May  6, 2011, 18:37:48
ah beginnen met een oudje dus? of bedoel je een PM80**?

Toch leuk om iets vanaf 0 op te bouwen! :thumbs-up:

Nee nee niet de 8003 oid. De good ´ol PM80. Heb ik ook al eens gehad en dat is nou zo'n bak waar ik altijd een beetje spijt van heb gehad dat ik 'em verkocht heb. Had hem net laten reviseren (PM80SE). Nadeel is dat die dingen op leeftijd wel vaker mankementen vertonen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Nog een tweetal aanvullingen op mijn bezoekje aan Wim gisteren:

- wat een kwalitatieve en potente receivers Onkyo maakt is mij opgevallen (in Wim zijn geval een 808). Recent een tevens prachtige SR 7005 van Marantz aan het werk kunnen zien en horen, echter kost deze bijna het tweevoudige van de 808 terwijl de 808 m.i. zeker niets onder doet betreft ht.

- dat mijn beeld betreft streaming onjuist was (ingewikkelde installatie), het gemak van Spotify en mij is opgevallen dat Logitech hier veel hardware levert voor de euris (Squeezebox Touch).

Ik stap af van mijn plan richting een audioserver en ga mij verder verdiepen in streaming t.b.v. stereo (puur muziek, o.a. Logitech Squeezebox Touch, een IPod Touch t.b.v. de control, een degelijke NAS en hd).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ben benieuwd wat het precies gaat worden. SB Touch icm een I-Phone/Touch met I-Peng is een super combi kwa geluid en onverslaanbaar in gebruikers gemak. :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

Quote from: Xander32 on May  7, 2011, 12:14:45

Ik stap af van mijn plan richting een audioserver en ga mij verder verdiepen in streaming t.b.v. stereo (puur muziek, o.a. Logitech Squeezebox Touch, een IPod Touch t.b.v. de control, een degelijke NAS en hd).


Sander.

Gelijk goed aanpakken en voor een linn streamer gaan, zoals de majik ds  :headbanging:

Xander32

Ik zie en hoor niet direct een voor mij legitiem argument om voor een Linn product te gaan welke alleen al een meervoud kost van een complete set-up met een Squeezebox Touch, Nas en Ipod Touch.

Het signaal van de Squeezebox Touch zal dan via de dac van mijn CD-1 lopen. Wim heeft een vergelijkbare set-up (signaal loopt via de dac van zijn Cambridge cdp): streaming in lossless op cd-niveau of beter heb ik gisteren ervaren.


Sander.

p.s. ik heb een kennis welke een complete Linn keten bezit en ben overtuigd van de kwaliteit van diens set, maar daar is de prijs ook naar. Prijs-kwaliteit-technisch kan ik prima leven met mijn voorstelling betreft een streaming set-up.

Quote from: Joris1971 on May  7, 2011, 12:46:32
Gelijk goed aanpakken en voor een linn streamer gaan, zoals de majik ds  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ik heb de knoop door gehakt en mijn geliefde CD speler de CA 840C verkocht aan een forumlid. Ben nu in blijde verwachting van een Marantz SA11s1. Een speler die al lang op mijn verlanglijstje stond. Nu gaan sparen voor een bijpassende PM11s1/2. Heb ik een leuke set in de luisterkamer gebouwd. De CA voor eind combi blijft mooi in de kamer met de Squeezebox Touch als bron. 2 mooie stereo sets dacht ik zo. Ben nu wel weer op zoek naar een DacMagic om de SB wat meer kleur te geven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62

Mooie spelert Wim! Feli!  :clapping:

Voor de DAC zou je ook de V-DAC van MF kunnen overwegen. Ik vond 'm zelfs beter klinken dan de DAC-Magic. Kost nu geloof ik € 240. Of een occazionnetje  ;D

Tot 5 juni  :coffee:

Maro

Ben al met een ander draadje bezig omtrent de Dac. Er is tegenwoordig zo veel keus alleen hebben de lokale audio zaken er vaak niet veel verschillende op voorraad zodat een vergelijk moeilijk is. De MF M1 lijkt me ook wel wat maar zou niet weten waar ik hem tegen over een Dacmagic ed kan zetten om te vergelijken. Als iemand een mooi adresje weet waar dat mogelijk is in het noorden des lands (Zwolle en omhoog) dan hoor ik dat graag.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62

Quote from: Maro on May 24, 2011, 17:46:27
Ben nu in blijde verwachting van een Marantz SA11s1.

Wanneer ben je trouwens uitgerekend? Of heb je'm al? ;D

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Audia

#215
Quote from: Maro on May 25, 2011, 21:49:26
Vrijdag as.  :hehe:

Mooie upgrade. Ik ken zowel de 840C als de SA11s1 (en s2).
Beide mooi, maar de SA11s1 is een goede upgrade.
Veel luisterplezier.

(Trouwens ook erg mooie speler om te zien die SA11, alleen voor de looks wil je hem al in je rack).
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Alex Groningen

#216
Quote from: Maro on May 25, 2011, 20:54:58
Ben al met een ander draadje bezig omtrent de Dac. Er is tegenwoordig zo veel keus alleen hebben de lokale audio zaken er vaak niet veel verschillende op voorraad zodat een vergelijk moeilijk is. De MF M1 lijkt me ook wel wat maar zou niet weten waar ik hem tegen over een Dacmagic ed kan zetten om te vergelijken. Als iemand een mooi adresje weet waar dat mogelijk is in het noorden des lands (Zwolle en omhoog) dan hoor ik dat graag.

Als je ervoor naar Groningen wilt rijden dan zou ik telefonisch contact opnemen met audiozaak de groef, met de vraag of ze deze beide merken op dit moment in de winkel hebben staan.
Ze hebben namelijk beide merken in hun assortiment. Wie weet kun je ze daar met elkaar vergelijken.

http://degroefaudio.nl/dg_merken.php

JCL

Fiets vaak langs die zaak. Ben je hier wel eens geweest? Ik vind de locatie altijd wat twijfelachtig, maar dat heeft verder natuurlijk niks met de winkel te maken. Kleine tip: parkeer je auto ergens anders :D

Alex Groningen

Quote from: JCL on May 26, 2011, 09:30:00
Fiets vaak langs die zaak. Ben je hier wel eens geweest? Ik vind de locatie altijd wat twijfelachtig, maar dat heeft verder natuurlijk niks met de winkel te maken. Kleine tip: parkeer je auto ergens anders :D


Bedoel je de koffieshops die daar zitten in de steentilstraat? Voor de rest toch een normale winkelstraat. Op zijn tijd kom ik wel eens even kijken bij de Groef wat ze er zoal hebben staan.
Vind het juist een erg prettige zaak waar ik altijd vriendelijk wordt geholpen. Als ik jou was dan zou ik er zeker eens naar binnen gaan en er een kijkje nemen.

JCL

Ja de koffieshops (en toebehoren) maken het niet tot de beste straat van Groningen. Net als dat stuk naar het Damsterdiep waar je komt als je rechtdoor gaat (wat nu is opgebroken, al 2 jaar ofzo). Binnen lopen is wel een goed idee! Ben alleen bang dat dat weer geld gaat kosten >:D

Alex Groningen

Quote from: JCL on May 26, 2011, 11:44:09
Ja de koffieshops (en toebehoren) maken het niet tot de beste straat van Groningen. Net als dat stuk naar het Damsterdiep waar je komt als je rechtdoor gaat (wat nu is opgebroken, al 2 jaar ofzo). Binnen lopen is wel een goed idee! Ben alleen bang dat dat weer geld gaat kosten >:D

Vind die straat juist wel wat hebben met leuke kleine zelfstandige ondernemers. Het zooi wat rond de koffieshops hangt is inderdaad minder.
Wat betreft Damsterdiep dat is als ik het goed heb al 5 jaar een grote bouwput door alle vertragingen. Maar de ondergrondse parkeergarage is zo'n beetje klaar. Nu nog de bebouwing in orde
en de omgeving een beetje mooi aankleden, en we hebben weer een mooi plein erbij in de stad.

Maar al ik jouw was ging ik toch maar eens een keer bij de Groef rondkijken. Bankpas meenemen. :D

JCL

Quote from: Alex Groningen on May 26, 2011, 14:23:12
Vind die straat juist wel wat hebben met leuke kleine zelfstandige ondernemers. Het zooi wat rond de koffieshops hangt is inderdaad minder.
Wat betreft Damsterdiep dat is als ik het goed heb al 5 jaar een grote bouwput door alle vertragingen. Maar de ondergrondse parkeergarage is zo'n beetje klaar. Nu nog de bebouwing in orde
en de omgeving een beetje mooi aankleden, en we hebben weer een mooi plein erbij in de stad.

Maar al ik jouw was ging ik toch maar eens een keer bij de Groef rondkijken. Bankpas meenemen. :D

Nahhh geen behoefte (en budget) voor een upgrade nu. Bovendien zitten ze sowieso wat boven mijn budget ben ik bang.

Alex Groningen

Quote from: JCL on May 26, 2011, 14:54:18
Nahhh geen behoefte (en budget) voor een upgrade nu. Bovendien zitten ze sowieso wat boven mijn budget ben ik bang.

Gewoon kijken en lekker luisteren kan ook leuk zijn. ;)

JCL

Voel me dan altijd zo ongemakkelijk dat ik dan niks kan/wil/ga kopen...

@Maro: sorry voor de off-topic ;)

Alex Groningen

Quote from: JCL on May 26, 2011, 20:25:45
Voel me dan altijd zo ongemakkelijk dat ik dan niks kan/wil/ga kopen...

Had dat gevoel ook altijd, maar nu niet meer. Gaat genoeg geld in om, dus ze weten wel dat niet de eerste de beste klant ook gelijk wat koopt.

Quote from: JCL on May 26, 2011, 20:25:45
@Maro: sorry voor de off-topic ;)

+1