Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maro

Quote from: bmateijsen on April 24, 2017, 19:07:40
Zo... dat is een serieus bouwproject! 8)

Dat is het zeker Bjorn. Alleen de voorbereidingen waren al een half jaar maar we zijn nu blij dat er wat gebeurd. We krijgen binnenkort een 3D virtual reality walkthrough door de woning. Dan kunnen we al zien hoe het straks gaat worden. Ook de HT is daar op ingevuld alsmede de luisterplek in de kamer met de DSP's. Lijkt me erg gaaf.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Gaaf dat je nu al een VR-tour door je nieuwe huis kunt maken. Mooie plannen die iets prachtigs gaan opleveren ...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Wat gaaf dat je middels vr al door je nieuwe woning kan gaan lopen! Echt een flink bouwproject wel, zeg. En dan al zulke mooie apparatuur aangeschaft voor je stereoset en voor je komende HT, gaaf! Zodra het allemaal af is wordt het echt genieten geblazen. En dan nu al de voorpret!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Raymond187

Quote from: Bas Akkerman on April 24, 2017, 14:06:34
En op verzoek weer geopend. :)
Mooi WIm  :thumbs-up:

ANdere speakers.. zijn e een hele andere klasse dan je Ushers?

ZIjn beste verbouw plannen, ik ben vind dat we al erg druk zijn met alleen zolder en voortuin compleet te verbouwen ahaha :D

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

nou deze ff gaan volgen....wat een bouwproject zeg!
suc6

rovinggecko

Klaar voor een mooie zomer zie ik :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Alex Groningen

Gaaf project, Wim! En inderdaad leuk dat je terug bent en dan met zo'n binnenkomer!
Weer een leuke topic om een aardige tijd te gaan volgen :popcorn:.

pvd_66

Mooi project, je hoeft je de komende tijd niet te vervelen  ;)
Ik ga het wel volgen, ben benieuwd.
Succes in ieder geval  ;D
Mooie apparatuur ook  :clapping:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Maro

Bedankt mannen.

Leuk en druk allemaal maar het duurt nog zeker tot september voor ik echt me bezig kan gaan houden met de inrichting van de Ht ruimte en de plaatsing van de DSP7200 set. Tot die tijd me een beetje verdiepen in EV's en geluid doorlatende beamerschermen. Bedoeling is nl dat er 3 JBL's achter het doek komen te zitten. Ben (nog) niet echt thuis in die materie. Zijn er misschien tips waar ik aan moet denken? Ook wat betreft het type scherm. Nu nog een 'normale' 1080p beamer maar in de toekomst zal dat zeker een 4K type worden. Zijn er schermen die in beide gevallen goed presteren of moet ik na beamer upgrade ook het scherm gaan upgraden?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pameijer

Ik heb zelf een tijd lang mijn frontspeakers ook achter het beamerscherm gehad, niet een geluidsdoorlatend scherm. Eerlijk gezegd merkte ik daar niets van, zo'n dun schermpje houdt echt geen bal tegen, zeker niet op HT soundlevel niveau.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Maro

Quote from: pameijer on April 30, 2017, 14:17:50
Ik heb zelf een tijd lang mijn frontspeakers ook achter het beamerscherm gehad, niet een geluidsdoorlatend scherm. Eerlijk gezegd merkte ik daar niets van, zo'n dun schermpje houdt echt geen bal tegen, zeker niet op HT soundlevel niveau.

Nou moet ik toch een nieuw scherm hebben dus dan maar een geluidsdoorlatende. Zoals al aangegeven moet ik me nog helemaal verdiepen in schermen en hun (on)mogelijkheden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Even een meting gedaan met de nieuwe ADSY App.  Wat zegt dit?






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

En nog twee.






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

#3390
Even in Ralph zijn topic kijken, die heeft ook metingen staan.

Of hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163151.msg3039148#msg3039148

RalphH

#3391
Dat zijn je curve-editor en cut-off instellingen.
In d editor kun je handmatig aanpassingen maken aan het frequentieverloop. In de cutt-off stel je in, in welk gebied er correctie uitgevoerd dient te worden. Erg fijn als je bijv enkel t laag maar aan wil pakken.
Beide grafieken zijn dus geen gemeten resultaten.
De dip in het hoog mid kun je uit en aanzetten, is midrange compensation :


Midrange compensation is an intentional dip in the 2 kHz region where the vast majority of tweeter-to-midrange crossovers are. In that region the tweeter is at the low end of its range and the midrange at the high end of its range and the directivity of the speaker goes through major changes. We found that if that region is equalized to flat, the change in direct to reflected ratio that happens because of the directivity variations causes voices to sound harsh (among other things). So, we have this implemented in the Audyssey target curve. With MultEQ Pro you can choose to turn it off, but we don't recommend it. This notion was observed 40 years ago by BBC speaker designers in their studio monitors. They designed their speakers with this "BBC dip" intentionally in the speaker response.

Chris Kyriakakis (Audyssey co-founder)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Quote from: RalphH on May  3, 2017, 21:08:07
Dat zijn je curve-editor en cut-off instellingen.
In d editor kun je handmatig aanpassingen maken aan het frequentieverloop. In de cutt-off stel je in, in welk gebied er correctie uitgevoerd dient te worden. Erg fijn als je bijv enkel t laag maar aan wil pakken.
Beide grafieken zijn dus geen gemeten resultaten.
De dip in het hoog mid kun je uit en aanzetten, is midrange compensation :


Midrange compensation is an intentional dip in the 2 kHz region where the vast majority of tweeter-to-midrange crossovers are. In that region the tweeter is at the low end of its range and the midrange at the high end of its range and the directivity of the speaker goes through major changes. We found that if that region is equalized to flat, the change in direct to reflected ratio that happens because of the directivity variations causes voices to sound harsh (among other things). So, we have this implemented in the Audyssey target curve. With MultEQ Pro you can choose to turn it off, but we don't recommend it. This notion was observed 40 years ago by BBC speaker designers in their studio monitors. They designed their speakers with this "BBC dip" intentionally in the speaker response.

Chris Kyriakakis (Audyssey co-founder)


Oke, bedankt voor je reactie. Dacht al dat ik niet naar de meting keek. :hehe: Ik heb even een snelle meting gedaan meer om te kijken hoe de app werkt. Ik zit nu in een tijdelijke fase met een wat bij mekaar geraapte set, tijd om de app te leren kennen om als het straks 11.2 moet gaan meten wat kennis in huis te hebben. Zal dit weekend er even wat meet tijd in steken. To be continued.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

Zo heeft het in het Dolfinarium nog nooit geklonken  :D

Maro

Quote from: RA SUBS on May  3, 2017, 22:17:08
Zo heeft het in het Dolfinarium nog nooit geklonken  :D

Dat gaat wel de bedoeling worden.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Quote from: RA SUBS on May  3, 2017, 22:17:08
Zo heeft het in het Dolfinarium nog nooit geklonken  :D

Bij mij wel 😂😄.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Wim ik kan je eventueel een heel mooi akoestiek transparant scherm leveren. Het sterke punt van dit scherm is dat hij niet te veel dempt met minimaal licht verlies. Hij wordt ook gebruikt in de Hollywood Studio's voor post produktie. Hij onderscheidt zich van andere merken door de manier van opbouw van het doek.

http://www.image-screens.de/en/technology/imagescreenstuecher00/bs65k.html

http://www.takeoffmedia.de/hollywood-screens/hollywoodscreens-technik/hollywoodscreenstuecher/bs65k.html

En hij is betaalbaar  :thumbs-up:




Quote from: Maro on May  1, 2017, 07:21:04
Nou moet ik toch een nieuw scherm hebben dus dan maar een geluidsdoorlatende. Zoals al aangegeven moet ik me nog helemaal verdiepen in schermen en hun (on)mogelijkheden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

#3397
Quote from: vik on May  5, 2017, 09:09:59
Wim ik kan je eventueel een heel mooi akoestiek transparant scherm leveren. Het sterke punt van dit scherm is dat hij niet te veel dempt met minimaal licht verlies. Hij wordt ook gebruikt in de Hollywood Studio's voor post produktie. Hij onderscheidt zich van andere merken door de manier van opbouw van het doek.

http://www.image-screens.de/en/technology/imagescreenstuecher00/bs65k.html

http://www.takeoffmedia.de/hollywood-screens/hollywoodscreens-technik/hollywoodscreenstuecher/bs65k.html

En hij is betaalbaar  :thumbs-up:

Leuk Vik, ga er even naar kijken.

Verder krijgt het huis helemaal KNX Domotica. Details volgen nog maar de mogelijkheden zijn eindeloos.  8)

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62

Hoi Wim,

Dat begint al serieuze vormen aan te nemen. Ziet er goed uit. Heel benieuwd naar het eindresultaat en leuk om weer mee te lezen!

See you next saterday  :pompom:

Maro

Nu nog dit:



Maar straks dit.




Gaat elke dag een beetje mooier worden.  :thumbs-up: :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -