Doen of niet..

Started by Doompie, June 16, 2009, 11:37:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doompie

Ik ben nog niet klaar met mn HT en bedenk me het volgende alweer..

Zou ik een extra sub nodig hebben / is het aan te raden..?

Situatie:
Mijn front zuilen hebben beide een 10" woofertje ingebouwd voor sublaag (uiteraard)
on ze woonkamer is ongeveer 70m2, maar het HT gedeelte is enigsinds appart (zie topic) en dat is ongeveer 25m2 maar dus wel een open "gat" naar de rest van de woonkamer..

Optie 1:
Geen sub, de speakers bi-ampen en dus het laag gedeelte separaat aansturen..

Optie 2:
Sub bouwen, overgebleven uit een vorige hobby heb ik nog 2 12" Treo TS-S12.2 liggen (dual voicecoils 2x2ohm)
Heb redelijk wat ervaring in het bouwen van subbehuizingen voor auto's, zal voor de woonkamer enigsinds gemakkelijker zijn ( mag nog zwaarder worden :D)
en de sub met een eigen versterker uitrusten (zon mooie inbouw unit nader te bepalen)

Optie 3:
Active woofer als hierboven bouwen & speakers zowiezo bi-ampen...

Optie 4:
Gewoon een sub bij kopen....



Wat zou ik het beste kunnen doen ?

Alvast bedankt voor de reacties..






yorkie13

optie 2: een sub bouwen, de woofers heb je al , en wat kost nu een subampje
heb je wat te doen en een subwoofer kan een prima toevoeging zijn
mits goe ingeregeld

solitaire

Jouw speakers ken ik natuurlijk niet, net zo min als je setup. Wat mis je in de huidige weergave dat je een sub overweegd en niet andere maatregelen als akoestische aanpassingen, aanpassingen aan je aansturing/ bron, integratie van een supertweety (doet vaak subjectief veel voor de laag-weergave), of whatever.

Optie 5 zou zijn, denk ik: is er een systeemplaats in de setup (specifiek een zo akoestisch gecompliceerde als deze) waar een sub, of subs, meerwaarde heeft cq. geen nadelen als bv. akoestische overload.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.