Dynaudio 17W75XL06 in gesloten of vented situatie?

Started by Ed van D, June 8, 2009, 13:58:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ed van D

Hallo allemaal,

Ik heb wat TS parameters van het net geplukt en deze in WinISD ingevoegd omdat de Dynaudio niet standaard in de lijsten is opgevoerd (althans niet bij mij).
Als ik een gesloten box maak, dan heeft hij volgens de berekeningen slechts 0,01 l nodig en bij bented krijg ik een vent van 12 meter (dia 5 cm). Dus er klopt iets niet  :sneaky:
Heeft iemand al eens zitten rekenen aan deze driver?

Groet, Ed
Nuforce AVP16, Aura Zappulse 2.3 3ch amp, Denon 2900, Cayin SCD 50T, Sony BDP-550
JMLAb 927 Be, JMLab CC901 centre, (zelfbouw) Dynaudio sub, zelfbouw 300B buizenamp,

Audiofiel

Ik heb wel wat parameters in mijn archief, dat is echter met de 4 en de 8 ohm versie. Misschien dat je er iets verder mee komt?


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ralph w

Vanuit pragmatisch oogpunt ken ik deze driver alleen in een vented kast, tenzij het onderdeel is van een groter systeem. Ik gebruik een 17w75LQ (nagenoeg hetzelfde) in een dynaudio nuance en m'n reflexpijpje is gelukkig iets korter...

Ed van D

 >:D je, een vented speaker met 22 meter diepte leek mij no geen reele optie. :laugh:

Ik heb er nu een Vifa 17 cm in zitten en die had met een vented kastje van 35 l een pijpje van 12 cm/5 cm doorsnede nodig.
Ik ga mijn TS paramters even controleren in WinISD pro. Er is nog een verschil tussen de 4 en 8 Ohm versie dus zomaar de 8 Ohm gegevens overnemen lijkt mij listig. Toch maar even proberen.

Heeft iemand de gegevens al eens in Win ISD ingevoerd, dan kan ik de driverfile zo overnemen (voorkomt fouten.. :lookaround:)
Ed
Nuforce AVP16, Aura Zappulse 2.3 3ch amp, Denon 2900, Cayin SCD 50T, Sony BDP-550
JMLAb 927 Be, JMLab CC901 centre, (zelfbouw) Dynaudio sub, zelfbouw 300B buizenamp,