"productie in Europa?"

Started by PallMall, June 15, 2009, 21:21:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Quote from: Rob Eric Blank on June 16, 2009, 16:35:03
Als je het door Englsen laat maken wordt het hoogst onbetrouwbaar  ;)

Engelse auto's zijn in het verleden ook met grote precisie in elkaar gezet ::) Over betrouwbaarheid kon je slecht spreken, helemaal op het electronishe vlak. Als deze mensen nu versterkers in elkaar draaien.......haak ik toch wel even af.

Ik heb voor Philips gewerkt, het enige wat ik van ze heb en wil is een scheer apparaat..
Wellicht ook een verdwaalde gloeilamp ergens..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Rob Eric Blank

Quote from: jaco on June 16, 2009, 16:46:15
Ik heb voor Philips gewerkt, het enige wat ik van ze heb en wil is een scheer apparaat..
Wellicht ook een verdwaalde gloeilamp ergens..
Philips heeft ook zijn makke. Zelf problemen gehad met mijn tv, radio en ook dvd spelers.

Alleen kwam het grootste deel van die spullen uit Maleisie.

Rob Eric Blank

Quote from: PallMall on June 15, 2009, 21:21:42maar als ik zoveel geld uitgeef aan een setje dan wil ik geen "made in China" stickertje achterop.
Mag made in Maleisie of aanverwante landen wel?

Je ontkomt er bijna niet aan, of je moet in de hogere regionen shoppen.

Densen en Primare zijn mooie merken, maar ik weer niet of deze wel in Zweden worden gefabriceerd.

Mijn speakers (Elac) komen wel uit Duitsland, made in Kiel!

S@m

Quote from: Rob Eric Blank on June 16, 2009, 17:18:11
Mag made in Maleisie of aanverwante landen wel?

Je ontkomt er bijna niet aan, of je moet in de hogere regionen shoppen.

Densen en Primare zijn mooie merken, maar ik weer niet of deze wel in Zweden worden gefabriceerd.

Mijn speakers (Elac) komen wel uit Duitsland, made in Kiel!

En de units en filter...?

PallMall

#29
QuoteEngelse auto's zijn in het verleden ook met grote precisie in elkaar gezet  Over betrouwbaarheid kon je slecht spreken, helemaal op het electronishe vlak. Als deze mensen nu versterkers in elkaar draaien.......haak ik toch wel even af.

Engelse auto's waren in het verleden inderdaad van erbarmelijke kwaliteit, met name het plaatwerk. Maar de hedendaagse Jaguars en Aston Martins doen niet meer veel onder voor een duitser.

Maar als we de vergelijking naar auto's gaan trekken vraag ik me toch af of je al eens een Landwind of andere chinese auto van dichtbij hebt mogen bewonderen? Als je al afhaakt bij engelse mensen die een versterker bouwen (omwille van hun reputatie als auto bouwer) dan zouden je bij Chinese versterkers al helemaal de tranen in de ogen moeten springen.

Maar mijn vraag was of er nog betaalbare versterkers uit europa te krijgen zijn. Maar helaas als ik de suggestie's die hier geopperd zijn (waarvoor mijn dank) opzoek, dan blijkt het stuk voor stuk schitterende aparatuur te zijn maar voor mij helaas te duur. Alleen de goedkopere Meridian modellen komen enigszins in de buurt.

Toch blijf ik het vreemd vinden. Want er werd hier geopperd dat audio apparatuur onbetaalbaar wordt indien het in europa geproduceerd wordt, en blijkbaar zit er een kern van waarheid in, maar is het niet zo dat de marges gewoon veel te hoog zijn? Als ik bekijk dat een Marantz sr8002 (willekeurig voorbeeld) bij introductie 2000 euro heeft gekost en nu (in duitsland) voor 1150 euro te koop is, dan zijn de marges voor de eindverkoper toch wel erg hoog.

Maar goed, dat is helaas niet anders, ik ben bang dat ik dus toch op zoek moet naar een goede (made in china ;)) surround processor en versterker.


peterrr

#30
ook wij Nederlanders, laten in China onder "toezicht" mooie dingen bouwen...zoals
Primaluna, mystere met een hele hoge afwerkingsgraad die anders onbetaalbaar zou worden.

De afwerking die bij mijn Engelse luidsprekers door de jaren heen zoals Mission 781 toen het nog Engeland gemaakt werd, waren Hmm.( viltjes om de speakers op zijn plek te houden en de lijm liep uit de conus)
Mijn nieuwe Rel t2...erbarmelijk (deuk in front en fineer los)  zelfs bij een nieuwe na  omruilen toen dacht ik laat maar "British"
Bespanning van mijn B&W`s lieten binnen een maand los.
Mijn Rega Apollo, na het reinigen van de uitgang met alcohol was de aanduiding Left en right verdwenen.( plus kleur rood en wit).

Het is dat wat ze maken goed klinkt, maar met een Engelse auto durf ik niet eens naar de hoek van de straat.. ;D

Nee dan toch maar Japans of Duits en Chinees onder "toezicht"

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

tiptop

Bijna alle commerciele merken worden iig in china gemaakt en een aantal zijn zelfs volledig in chinese handen.

Zoals:

Rotel
Quad
Audiolab
Sherwood
Kef
fatman

Verder worden merken als Marantz, Denon, B&W (muv de 800serie), Arcam, Primaluna, Yamaha in china geassembleerd.

Niks mis met china, maar je moet wel weten wat je koopt. Vooral geen grijze import kopen, omdat daar nogal eens een model tussen zit die voor de eigen chinese markt bestemt is en die is toch van een andere kwaliteit dan de westerse modellen.

De kwaliteit is al stukken beter dan dat het tot zo'n 5 jaar geleden was.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

S@m

Quote from: PallMall on June 16, 2009, 20:04:30

Maar mijn vraag was of er nog betaalbare versterkers uit europa te krijgen zijn. .



Sugden...



Rob Eric Blank

Quote from: PallMall on June 16, 2009, 20:04:30
Engelse auto's waren in het verleden inderdaad van erbarmelijke kwaliteit, met name het plaatwerk. Maar de hedendaagse Jaguars en Aston Martins doen niet meer veel onder voor een duitser.
Staan nog steeds niet te boek om grote betrouwbaarheid. Hebben redelijk vaak problemen.

Quote from: PallMall on June 16, 2009, 20:04:30Maar als we de vergelijking naar auto's gaan trekken vraag ik me toch af of je al eens een Landwind of andere chinese auto van dichtbij hebt mogen bewonderen? Als je al afhaakt bij engelse mensen die een versterker bouwen (omwille van hun reputatie als auto bouwer) dan zouden je bij Chinese versterkers al helemaal de tranen in de ogen moeten springen.
Dat zijn niet eens auto's. Ga ik wel liever fietsen.....

Met versterkers is de QC van groot belang. Als die goed is dan kun je die wel aanschaffen. Ik denk dat de merken Rotel, Arcam, Marantz, Denon, etc. over het algemeen een meer dan redelijk QC hebben daardoor goede receivers leveren voor een aangename prijs.

PallMall

Quote from: S@m on June 16, 2009, 21:40:24
Sugden...




Jezus, wat een mooi ding.... hoe vaak word je nog verliefd op zowel uiterlijk als innerlijk? ;)

Mijn probleem is dat ik nog erg met de vraag zit of ik voor stereo of surround ga........
Bij surround zou het waarschijnlijk dan een 2e hands classe processor met een 2e hands eindversterker van een respectabel merk worden en dan na een jaartje upgraden.
Als ik voor stereo ga zijn de mogelijkheden haast eindeloos en zou na een luistersesie ook een (nieuwe) Sugden tot de mogelijkheden behoren........
Het blijft lastig

S@m

#35
Quote from: PallMall on June 18, 2009, 22:54:44

Het blijft lastig


Kies je voor een (echte) klasse A versterker, dus met laag uitgangsvermogen (+- 20W) zorg dan dat je luidsprekers hiervoor geschikt zijn. Rendement boven 90 dB bij 8 Ohm.

PallMall

Ik heb de knoop doorgehakt...
In het najaar ga ik serieus op zoek naar een gebruikte Burmester geïntegreerde versterker......
Dat gaat dus een 051 of 991 worden, alhoewel mijn voorkeur sterk naar een 051 uitgaat.....



Maximus_Aurelius

#37
Quote from: PallMall on July  9, 2009, 21:35:05
Ik heb de knoop doorgehakt...
In het najaar ga ik serieus op zoek naar een gebruikte Burmester geïntegreerde versterker......
Dat gaat dus een 051 of 991 worden, alhoewel mijn voorkeur sterk naar een 051 uitgaat.....




Uitstekende keuze  :clapping: :pompom:
De 051 kan ik je echt aanraden , deze is klankmatig afgeleid van de 808 voorversterker. Dit is nu bij alle Burmester versterkers het geval , de 991 heeft dit niet. De nieuwe Burmesters dus ook de 051 (introductie januari 2005) heeft een iets wat warme klank gekregen.
De 051 is ook krachtiger niet verwarren met watt maar ik bedoel de ringkern trafo.Hij zal elke LS makkelijk aansturen.
Het is een juweeltje.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

ajbeefde

Quote from: Maximus_Aurelius on June 15, 2009, 22:09:38
Ik bedoel niet de kwaliteit die geleverd word maar de omstandigheden over het algemeen.

Zat even je topic door te lezen....

Zou ik ook geen Duitse producten nemen, remember '40-'45..... geen Japanse producten, dat waren ook geen lieverdjes... en zo kan je natuurlijk wel even door gaan...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Maximus_Aurelius

#39
Quote from: ajbalmere on July  9, 2009, 22:03:53
Zat even je topic door te lezen....

Zou ik ook geen Duitse producten nemen, remember '40-'45..... geen Japanse producten, dat waren ook geen lieverdjes... en zo kan je natuurlijk wel even door gaan...

Is niet mijn topic.Ik reageer alleen in dit topic.
Verder zal ik geen commentaar geven op de rest van jouw reactie. :-X
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Wijx wondere wereld

Jaaa Burmester 051   :pompom: :pompom: :pompom:

erg fijne amp
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

PallMall

Quote from: ajbalmere on July  9, 2009, 22:03:53
Zat even je topic door te lezen....

Zou ik ook geen Duitse producten nemen, remember '40-'45..... geen Japanse producten, dat waren ook geen lieverdjes... en zo kan je natuurlijk wel even door gaan...

Wat een onzin reactie zeg....... hij doelt op de arbeidsomstandigheden zoals ze NU zijn!
En ik koop inderdaad ook geen kleding van laten we zeggen G-star, de arbeidsomstandigheden van hun fabriek in india zijn ook verre van goed....

En nog een off-topic opmerking: Aan het duitse materiaal zal het zeker niet gelegen hebben..... ;)



S@m

#42
 :-X

MdB

Quote from: Rob Eric Blank on June 16, 2009, 16:35:03
Als je het door Engelsen laat maken wordt het hoogst onbetrouwbaar  ;)

Engelse auto's zijn in het verleden ook met grote precisie in elkaar gezet ::) Over betrouwbaarheid kon je slecht spreken, helemaal op het electronishe vlak. Als deze mensen nu versterkers in elkaar draaien.......haak ik toch wel even af.

Volgens mij zijn veel componenten, ook van de Europese bouwers eveneens van Chinese afkomst.
Vooral niet gaan vliegen zou ik zeggen :devil:
Beter duur dan niet te koop.

SpeedyAndré

#44
Quote from: S@m on July 12, 2009, 16:43:41
:-X
:tongue2: :shaun: :tongue2:
De spijker op ....
[edit]Dit ging dus over ajbalmere en z'n altijd positieve commentaar  :P

André  8)

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

S@m

Quote from: SpeedyAndré on July 12, 2009, 17:11:14
:tongue2: :shaun: :tongue2:
De spijker op ....
[edit]Dit ging dus over ajbalmere en z'n altijd positieve commentaar  :P

André  8)






Rob Eric Blank

Quote from: MdB on July 12, 2009, 16:55:36
Vooral niet gaan vliegen zou ik zeggen :devil:
Die Rolls Royce motoren zijn inderdaad niet te vertrouwen ;)

Guester

Quote from: PallMall on June 16, 2009, 20:04:30
Maar mijn vraag was of er nog betaalbare versterkers uit europa te krijgen zijn.


Densen


Citaat:
The printed circuit boards are all made of Teflon, and are all robot-mounted to a precision of 0,02mm, which is much better than that achieved by hand mounting. Among the benefits are an avoidance of stress in the solderings, which is a common cause of solderings often failing after a couple of years, resulting in faulty products. In order to further improve the solderings and avoid oxidation, all of Densen's solderings are carried out in an artificial nitrogen atmosphere. This improves signal transfer, and secures an extremely long lifetime for the solderings.

Sonos - Spotify

Maximus_Aurelius

Densen blijft schitterend om te zien  ;) , vooral zilver. Zwart vind ik wat minder maar dat is smaken verschillen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Guester

Ik ben dan ook zeer tevreden met mijn Beat. Wel zwart  :P :)
Sonos - Spotify