Wharfedale opus2-3 i.c.m. Arcam receiver?

Started by jslaman, June 15, 2009, 15:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jslaman

Onlangs heb ik mijn oude marantz receiver ge-upgrade naar een Arcam AVR250 receiver, overigens naar volle tevredenheid. Met deze receiver stuur ik een setje van de welbekende kef 'eitjes' aan. Nu ben ik op zoek naar een beter stereo geluid en het zal geen verrassing zijn dat ik verwacht dit te kunnen behalen door het vervangen van de eitjes (die overigens voor films prima voldoen).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een setje Wharfedale Opus2-3 speakers; een setje vloerstaanders uit de toplijn van Wharfedale. Nu bestaat voor mij helaas niet de mogelijkheid om deze speakers i.c.m. met mijn receiver te beluisteren. Aangezien het flinke jongens zijn (40kg/stuk, 2*15" woofers per stuk) vraag ik mij af of mijn receiver het gaat trekken om een leuk geluid uit deze speakers te trekken. De speakers hebben wel een vrij hoge gevoeligheid (91db) en ik zal ze ge-biamped aansturen met de receiver.

Denken jullie dat deze combinatie een mooi geluid op gaat leveren of is het aan te raden deze speakers met een meer serieuze versterking aan te sturen (wat er in de toekomst ook ongetwijfeld zal komen)?

gastje13

Aansturen is totaal geen probleem, maar smaak wel. Ik zou niet kopen zonder dat je de speakers beluisterd hebt.
Mijn ervaring met wharfedale is dat ze een beetje warm klinken in het laag/mid maar het hoog behoorlijk aggresief kan zijn. Maar dat is dan de evo reeks.