Arcam avr300 vs Marantz sr7002

Started by WouterVos, June 14, 2009, 18:50:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WouterVos

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe versteker nu heb ik twee gegadigden de Arcam avr300 en Marantz sr7002. De Arcam is qua geluid (stereo) beter dan de Marantz alleen de Marantz zit weer vol met de laatste snufjes.
Wat zouden jullie doen?

O ja de versterker zak gebruikt worden voor 70% muziek en 30%film
Musical Fidelity

gastje13

Welke luidsprekers ga je gebruiken?

Als je vooral muziek luistert, en al zelf ervaren hebt dat je de acram beter vind, lijkt mij de acram de beste keus.

MLCinema

Quote from: gastje13 on June 14, 2009, 19:10:08
Welke luidsprekers ga je gebruiken?

Als je vooral muziek luistert, en al zelf ervaren hebt dat je de acram beter vind, lijkt mij de acram de beste keus.

Eens, kijkend naar gebruik zou je dan de arcam boven de Marantz verkiezen als je als hoofdgebruik muziek hebt de weergave daarvan mooier vond via de Arcam. Dan is de keuze snel gemaakt lijkt me?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

NickS

#3
Mijn keuze zal zeker de Arcam zijn! :inlove:

Groeten, Nick

WouterVos

De speakers welke ik er bij gebruik zijn KEF's. Opzich ligt mijn voorkeur nog ook bij Arcam, maar mischien zijn er nog mensen die mij kunnen overtuigen? ;)
Musical Fidelity

hifi | Roderick

Ik zou voor de SR7002 gaan, ik zie niet direct waarom de Marantz minder zou zijn.

Bovendien heeft deze HDMI aansluitingen, ook wel fijn tegenwoordig.

tiptop

KEF gaat mi het mooist met de Arcam. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

sr7000

Als Marantz bezitter moet ik ook toegeven dat Arcam voor stereo lekkerder is. Wil je blu-ray probleemloos aansluiten, dan is de Marantz handiger: dan kun je het bass-management gewoon in de versterker doen. Bij Arcam heb je een blu-ray speler nodig met analoge uitgangen en goed bass-management.

Als je stereo belangrijk vind, zou je ook kunnen overwegen om een aparte stereo versterker te nemen, en een instapmodel receiver.
Ennuh: zelf luisteren is vaak ook best wel verrassend. Ik ben de laatste weken druk bezig om een hoop versterkers te beluisteren, en dat is vaak best verrassend. Apparaten waar ik al vele reviews van had gelezen bleken in de praktijk totaal anders te klinken dan ik me had voorgesteld.....
Dus don't take my word for it, en ga lekker zelf luisteren. ;)

WouterVos

Ik heb nu zelf een Marantz sr7300, en ik ken het geluid van de Marantz aardig. Ik heb ook nog gedacht om evt een losse eindversteker via de pre outs er aan te koppelen(bijvoorbeeld de arcam die nu te koop staat in de verkoop sectie) alleen vraag ik me af of hier een enorme vooruitgang zal merken.
Het voordeel van de Marantz is dat hij alles aan boord heeft, alleen lees (en moet ik nog wel ondervinden) dat de Arcam de Marantz is stereo compleet weg speelt. En ja stereo zal ik hem toch het meeste gebruiken.
Blijft een lastige kleuze 
Musical Fidelity

haythijs

#9
Hallo Wouter, Ik heb ongeveer voor dezelfde keuze gestaan. Misschien helpt dit topic je http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=88784.0.
Ook ik had een nieuwe marantz hoog op het lijstje staan, draaide met een type die net onder die van jou zit ( 6300) en had hier nog een stereo versterker op aangesloten.
Nu heb ik de voorganger vd 7002 beluisterd, de7001. Dit klonk erg prettig en als ik voor nieuw was gegaan, dan was het zeer waarschijnlijk de sr7002 geworden. In vergelijking met een Denon die ik beluisterde, vond ik de Marantz fijner. Tevens ben je dan up to date bent met het HD gebeuren , en wellicht dat het gebruik van de meetmicrofoon ook een welkome aanvulling en verbetering is.
Echter, ik koos voor de Arcam omdat deze me snel wist te overtuigen. Los van het feit dat ik het een koopje vond, vond ik de sound net iets volwassener. Ook in stereo vond ik hem beter dan wat ik gewend was via de pm4001.
Maar het belangrijkste is natuurlijk wat voor verschil jij hoort en ervaart, dus hopelijk kun je ze een keer naast elkaar beluisteren/testen.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

WouterVos

Ik had je topic gezien, mag ik vragen waarom je de afweging gemaakt om niet voor de nieuwste techniek qua hdmi en hd tegaan.
Als het een beetje mee zit dan kan ik van het weekend ze gaan testen.
Musical Fidelity

road rebel

de marantz sr 7002 decodeert toch niet alle HD geluiden? (dts hd master audio enzo)
wel kan die lpcm over hdmi ontvangen, waardoor je jouw bluray speler laat decoderen en het signaal digitaal blijft tot aan jouw versterker en niet afhankelijk bent van de audio uitgangen/DAC van de bluray speler...

MLCinema

Hij decodeerd alle nieuwe formaten, jazeker. Gister nog van genoten :worship: :pompom:. Altijd mooi die smoel van me pa ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WouterVos

#13
Denk toch dat ik voor de Arcam ga, voornamelijk omdat stereo voor mij het belangrijkste is. Van de week maar even luisteren.
Musical Fidelity

haythijs

#14
Quote from: WouterVos on June 15, 2009, 09:03:24
Ik had je topic gezien, mag ik vragen waarom je de afweging gemaakt om niet voor de nieuwste techniek qua hdmi en hd tegaan.
Als het een beetje mee zit dan kan ik van het weekend ze gaan testen.

Een van de redenen is dat ik momenteel nog erg weinig Blu Ray bekijk. Dus die afweging heb ik ook gemaakt. Waar ik in het verleden erg veel dvd's kocht, daar huur ik nog zelden zowel dvd als blu ray.
Als ik HD kijk, is het vaak vanaf avchd of via mkv en deze bevatten meestal 'slechts' de DTS of Dolby D track zoals op een dvd. Uiteraar ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar de HD audio formaten, hoe deze klinken. Maar ik maak er dus nog erg weinig gebruik van.
Daarbij wist de Arcam mij toch erg snel te overtuigen, de prijs was iets gunstiger en het bedrag wat ik daarmee overgehouden heb ( ik ging uit een maximaal 800 euro) kan ik altijd nog stoppen in een losse Blu Ray speler met analoge uitgangen tzt.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

jslaman

Ik ben ook overgestapt van marantz (sr7400) naar arcam (avr250) en ben erg blij dat ik deze keuze destijds gemaakt heb.

road rebel

ik zou persoonlijk twijfelen tussen een marantz sr8002 en een arcam 350, maar de nadruk zou bij mij liggen op het film gebeuren... ik zal eens een vergelijkende luistersessie proberen te boeken tegen het einde van deze maand, mijn bevindingen post ik hier dan...

Rob Eric Blank

Ik heb zeer kort een Arcam AVR250 in mijn bezit gehad. Deze was op stereo gebied zeker beter dan mijn Marantz SR7000 en ook op surround gebied.

Alleen toen is er een Marantz SR14 het huis ingekomen en deze maakt weer gehakt van de ARCAM, ook zeker op stereo gebied. Ik zou gewoon alle twee de versterkers met KEF speakers beluisteren en daar je keuze op maken.

WouterVos

Musical Fidelity

jslaman


haythijs

Gefeliciteerd Wouter, uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat het een fijne receiver is ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

WouterVos

Zeker, verschil tussen Marantz en Arcam is groot  :bigsmile:
Musical Fidelity