Wat zou jij kiezen ?

Started by hoekie, July 18, 2003, 12:57:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hoekie

Goedendag!

Wat betreft de boxen ben ik er uit.

CDM 7NT met CDM CNT en de sub ASW CDM

Maar nu nog de versterker/reciever

Wat zou jij kiezen bij deze speakers:

- Marantz 8300 reciever + 8300 dvd speler
- Rotel 1066 voor versterker + Rotel 1066 eindversterker + Marantz 8300 dvd speler (+ eventueel een tuner)
- Denon 3803 + Denon 2900 of Denon AS11SR + Denon 2900

Collega's raden mij de Rotel set aan..... jij ?

Groet.

Scarp

#1
Rotel 6600?????

Ik neem aan dat je 1066 bedoelt.
De RMB1066 zou ik van weg blijven als je wilt combineren met CDM 7NT. Je zal echt de RMB1075 amp nodig hebben (of de 1095, maar die is een stuk duurder).

Ga je nou eigenlijk voor 5x CDM 7NT?

garmtz


hoekie

Ja ik bedoel de 1066, heb dit inmiddels gewijzigd.

Maar de 1075 is een 5 kanaals eindversterker en de 1066 is een 6 kanaals.....

Scarp

Neem je een 5.1 systeem op 6.1?

De RMB1075 is een stuk krachtiger dan de 6 kanaals 1066 en die kracht kan je wel gebruiken met je B&W speakers.

Let wel op dat je ook nog goede kabels tussen de pre-amp en eindversterker nodig hebt.

Als je het geld ervoor dus hebt, dan zou ik zeker voor de Rotel set gaan (of je wacht nog ff en koopt mijn RSP1066 (de pre-amp) eind augustus over :)).

patrick_vdb

#5
Hoi,

Wanneer je voor een 5.1 set-up gaat heb je genoeg aan een 5-kanaals amp ;)

De 7NT verdient wel een mooie eindversterking, of Rotel daarvoor geschikt is? Het zal een warme muzikale combinatie gaan worden dus daar moet je van houden.

Tussen de Marantz, Rotel seperates en Denon......de Rotel. Waarom? Vanwege de net wat betere en stabielere voeding en versterkingsmodules van de Rotel eindbak tov de Denon en Marantz ;)

Mvrgr

Patrick

J.A.F._Doorhof

Rotel ivm het doorgroeien naar betere losse componenten.
Anders Marantz.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hoekie

Ik ga voor 4 x de cdm 7 nt en de center uit deze serie.

Is het eigenlijk echt nodig in deze setup een subwoofer?

Denon geeft ook een warm geluid... en dat vind ik wel mooi.


hoekie

#8
Scarp, wat moet die 1066 gaan kosten ?

en niet nieuwsgierig... wat ga je terug nemen de 1095 ?

Selmar_Cleef

Je kunt ook de subwoofer even uitstellen en het geld van de sub gebruiken om betere kabels te kopen om alles aan te sluiten of om een zwaardere eindversterking te kopen.

MarcoV

Quote from: hoekie on July 18, 2003, 13:58:35
Ik ga voor 4 x de cdm 7 nt en de center uit deze serie.

Is het eigenlijk echt nodig in deze setup een subwoofer?

Denon geeft ook een warm geluid... en dat vind ik wel mooi.



als je van warm geluid houdt, vermoed ik dat de Marantz voor jou een minder goede optie is.

Marco

Scarp

#11
Quote from: hoekie on July 18, 2003, 14:01:15
Scarp, wat moet die 1066 gaan kosten ?

en niet nieuwsgierig... wat ga je terug nemen de 1095 ?
Je hebt een PM.

De RSP1098 komt er voor in de plaats. Let wel, ik heb de RSP1066 (de pre-amp) over een poosje te koop, niet de RMB1066 (eindversterker).

De RMB1066 eindversterker kan je beter links laten liggen, die is leuk voor als je bv maar 3 kanalen te voeden hebt, maar aangezien jij een 5.1 systeem hebt, kan je echt beter de RMB1075 eindversterker nemen, dat is een 5 kanaals amp, dus 2 voor je fronts, 2 voor de rears en 1 voor de center.
De 1095 zou nog iets beter zijn, maar die is weer 2x zo duur.

Melvin

Mijn advies ook maar even:

Ga je je set nog uitbreiden nadien ? Koop dan zeker een processor/poweramp setup, die Rotel RSP1066 met de RMB1075 is een hele mooi set.

Als je dit setje een hele tijd wilt houden zou ik voor de Marantz gaan. Heeft genoeg power voor je speakers en vind ik zelf een heel mooie klank hebben met B&W's.

Scarp, nog niet aant denken je 1090 en 1075 in te ruilen voor een 1095 ? :)

Scarp

Zelfs al wil je de set een tijdje houden, dan nog voor de Rotel gaan :)
Maar goed, je moet ook de klank mooi vinden. Ik ben bevoordeeld, aangezien ik best wel rotel fan ben :)

Melvin, nee ... de 1090 bevalt me uitermate goed, als ik ooit andere amps zou nemen, dan zou ik misschien overwegen om de 1075 door een 1095 te vervangen, maar dat is nu niet nodig.