passen mordaunt shorts speakers bij sony receiver?

Started by Homer, July 18, 2003, 10:32:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Homer

ik heb nu de goedkoopste DD, DTS receiver van sony, de STR-DE485E.
ik ben niet zo tevreden met de standaard speakers die ik hierbij kreeg. Nu zoek ik dus nieuwe fronts en een nieuwe center.

nu zag ik iemand de mordaunt short 904 (vloerstaand) en een center, de 905C verkopen.
Nu wil ik graag weten of mordaunt shorts wel goed bij sony's passen.
gewoon in het algemeen.

want ik ging een beetje op internet allemaal info lezen of HT en toen las ik allemaal dat niet alle speakers bij alle receivers passen.
iedereen zegt wel dat je zelf moet luisteren maar dat is best wel lastig voor mij.
de enige hifi winkel bij mij in de buurt heeft een heel klein assortiment, en die persoon die de mordaunt shorts verkoopt woont aardig ver van mij.

homer

oja en is 50 Hz wel laag genoeg voor een front?

bmateijsen

50hrz.. dat maakt niet uit... als het goed is heb je ondersteuning van je subwoofer.. Daarnaast staan je speakers op small (standaard aan te raden voor HT) en dus filtert de versterker zelf al.. (wil niet zeggen dat je dan geen lage tonen meer hoort op je frontspeakers, want deze vallen met een x db af)

De combinatie zelf is eigenlijk maar 1 oplossing.. ga luisteren, want misschien is de combi je smaak wel helemaal niet.

Groet Bjorn

AE

Ook mijn ervaring is dat je moet gaan luisteren. De een kan de combinatie heel mooi vinden, maar jij vindt het eigenlijk helemaal niets. Zodra je gaat luisteren, leer je ook steeds beter je smaak kennen. Dan weet je beter wat je wel en wat je niet zoekt...

Ik zou nooit iets kopen omdat anderen zeggen dat het een goede combinatie is.

PM

Yep.. dus neem je receiver mee en sluit hem bij de verkoper even aan.. dat mag geen groot probleem zijn lijkt me.
Als het je bevalt dan is het goed!
Groeten, Peter

FancyPants

Zoals hierboven al gezegd word door te luisteren kun je het beste het zelf bepalen.
Mijn ervaring is:
Sony heeft een vrije warme klank net zoals mordaunt short dus in principe kan dit heel goed bij elkaar. Ik zelf vind het hele mooie speakers die 904 en 905 voor niet al te veel geld.