Panasonic BD 80 True HD naar 5.1 downmix, geen LFE

Started by R, June 13, 2009, 17:56:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Inmiddels een klein probleempje gevonden op de bd 80.

Ik kijk in 5.1 analoog uit, nu heb ik gemerkt bij transformers op de true HD track dat ik geen LFE heb. Switch ik in de film naar de duitse DD track, dan werkt alles weer :(.

Alles ingesteld op 5.1 ch analoog uit, PCM. Film betreft transformers.

Iemand ideeen?

celerontje

Probeer eerst eens een andere film met Dolby TrueHD.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

R


R

Gister een film gedraaid met TrueHD wel met sublaag.. Het wordt lastiger nu. Inmiddels de firmware kunnen achterhalen. Ik loop 2 versies achter, dat eerst maar eens updaten. Zit nu op 1.3, de laatste is 1.7.

http://panasonic.jp/support/global/cs/bd/download/bd80/bd80_euro.html

R


R

Probleem houdt aan, inmiddels panasonic maar gemaild.

bmateijsen

Quote from: R on June 29, 2009, 13:25:20
Probleem houdt aan, inmiddels panasonic maar gemaild.

Hoe heb je je instellingen staan in het menu? Small of Large?
En ik neem aan + sub?

Groet,

Bjorn

R


bmateijsen

Quote from: R on June 29, 2009, 20:01:32
Small + sub.

Dan lijkt me dat een flinke bug.... Heb je helemaal geen sub? (zelfs niet op small)
Indien nee, probeer eerst eens large + sub te draaien en kijk of het dan werkt.

Wordt gewoon even debuggen... ;D

R

Staat allemaal op small, het lastige is dat het met DTS-HD prima werkt.

Ralph71

#10
Ik heb gisteravond Spiderman 3 voor je getest, zowel bij True HD als bij PCM doet de subwoofer gewoon zijn werk (ook analoog aangesloten). Enig verschil is, dat ik alle speakers op groot heb staan. Wellicht ligt het aan jouw BD80? Ik zou er mee terug gaan naar je winkel.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

R

Zou je voor mij eens even in je overige instellingen kunnen duiken? Hoe heb je het ingesteld?

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken, ik zal mijn dealer even op deze thread wijzen.

Ralph71

Quote from: R on July  1, 2009, 17:10:03
Zou je voor mij eens even in je overige instellingen kunnen duiken? Hoe heb je het ingesteld?

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken, ik zal mijn dealer even op deze thread wijzen.

Welke instellingen bedoel je precies? Geef maar door wat je exact wil weten.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Lars_Portman

Ik heb ook de BD80 speler van Panasonic.

Ik ondervindt geen problemen en heb de speakers ook analoog aangesloten op SMALL.

Gr
Edwin
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

R

Onder het menutje sound:

PCM down conversion
en
Downmix

Verder heb ik hem op 2 ch downmix + 5.1

Alles verder op PCM bij digital audio output en secondary audio out

Ralph71

Quote from: R on July  1, 2009, 20:17:38
Onder het menutje sound:

PCM down conversion
en
Downmix

Verder heb ik hem op 2 ch downmix + 5.1

Alles verder op PCM bij digital audio output en secondary audio out

PCM down conversie staat uit
Downmix op stereo

Analog audio output 2ch + 5.1ch

Inderdaad alles op PCM
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

R


R


R

Smits is inmiddels panasonic aan het lastigvallen ;) Ik denk dat hij terug gaat.

Lars_Portman

Quote from: R on July 11, 2009, 22:02:35
Smits is inmiddels panasonic aan het lastigvallen ;) Ik denk dat hij terug gaat.

Lijkt ieder geval niet goed wat van jou doet. Dus lijkt me retour afzender geval en maar andere mee geven.
Ik heb zelf ook en ik herken dus echt probleem niet dat jij nu helaas tegen komt.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

R

Er wordt aan gewerkt, thanks voor het meedenken.

R

Nu even met DVD aan het testen, daar werkt DD 5.1 prima.  Upscaling is trouwens niet gek!

Lars_Portman

Quote from: R on July 11, 2009, 23:17:18
Nu even met DVD aan het testen, daar werkt DD 5.1 prima.  Upscaling is trouwens niet gek!

Dat vond ik dus ook al dat upscaling niet gek was. Ik heb toch al flink aantal opgezien.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

R

Overigens nog steeds geen fix, ga straks de nieuwe firmware maar erop zetten, 1.7 --> 1.9. Ben ook nog steeds niet helemaal happy met de sound, nu met DD track van DVD klinkt alles heel dof/diffuus. Alsof ik naar rear-effect kanalen zit te luisteren :(. Zal alles eens opnieuwe gaan installeren/checken.

Tinus

Had dit probeem ook.

Bleek dat de Dynamish bereikcompressie in het menuutje geluid op aan stond.

Heb het uit gezet, en klinkt helemaal super nu.

Anthem D2V 3D & PVA 5
Revel performa M22 & C32
Oppo BDP-103 . PSA S3000I
Epson TW 9200ISF