Post hier je architectuur foto's

Started by Spacebass, June 11, 2009, 23:24:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


VlisChris

Heb jij die Gomes nog een tientje moeten betalen om binnen te komen?
Of heb je de gok genomen en ben je over het hek geklommen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

Heen binnengekomen middels een survivaltocht door het bos, terug er uit zijn we over het hek geklommen. We kwamen binnen een paar locals tegen die inderdaad gelapt hadden. EUR 5 de man, locals krijgen korting  :D.

Volgende keer klimmen we op weg naar binnen ook weer gewoon over het hek. Niemand die er van op kijkt, al staat dat ding aan een doorgaande weg.
Groeten,
Edwin

skyfox

Foto's 5 en 7 vind ik erg fraai! Nummer 5 geeft een gevoel van verlatenheid, erg gaaf. Op foto 7 vind ik het bouwwerk erg imposant en netjes op de gevoelige chip gezet.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jep

Deze vakantiefoto van een paar jaar terug kwam ik tegen tijdens het opschonen van mijn PC. Ik kreeg ineens zin om de lelijke bouwsteiger eraf te shoppen die boven de daken uit kwam.

Dit is Chateau Chenonceau in de Loire streek in Frankrijk, in de blauwe schijnwerpers.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje


R


RonG

DIT is een erg gave foto, complimenten.

Hootie

Deze "wannabe" Sven Kramer heeft vandaag zijn klapschaatsen uitgeprobeerd in het Thialf van Duitsland. De Max Aicher Arena te Inzell. Kon het niet laten om deze mooi Arena met mijn groothoek vast te leggen.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

eddy135

Quote from: Hootie on December 31, 2012, 19:34:54
Deze "wannabe" Sven Kramer heeft vandaag zijn klapschaatsen uitgeprobeerd in het Thialf van Duitsland. De Max Aicher Arena te Inzell. Kon het niet laten om deze mooi Arena met mijn groothoek vast te leggen.

Hootie

Wow!
Welke lens??
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Hootie

eddy135
QuoteWow!
Welke lens??

De Sigma 12-24mm II op een fullframe body. Dus 12mm op FF.
Het stadion is niet symmetrisch gebouwd en dat zie je ook meteen als de foto niet helemaal symmetrisch genomen is. Ik vindt, na het plaatsen dat deze eigenlijk niet door de "screening" had moeten komen.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

eddy135

Quote from: Hootie on January  1, 2013, 17:21:45
eddy135
De Sigma 12-24mm II op een fullframe body. Dus 12mm op FF.
Het stadion is niet symmetrisch gebouwd en dat zie je ook meteen als de foto niet helemaal symmetrisch genomen is. Ik vindt, na het plaatsen dat deze eigenlijk niet door de "screening" had moeten komen.

Hootie

Nou, haal maar weer weg, dan!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Hootie

eddy135
QuoteNou, haal maar weer weg, dan!

Dat is zo vervelend voor diegene die daar nog iets over willen zeggen.  ;D

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Geert

#238
Generali gebouw en Gaudi huis in Barcelona
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Geert

Dak Gaudi huis in Barcelona
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Rob Eric Blank

BerbardN, de tweede kijkt lekker weg.

VlisChris

Even een nieuwe nabewerking van een oude foto van me.



RPCZ by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

Je hebt een perspectief corrective gedaan? nu is de toren bovenin breeder dan onderin.
Als je in PS dit doet kan je van links en boven een referentie lijn pakken hè, gewoon vanuit de liniaal met het handje naar beneden trekken.





Gr,
Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

eddy135

Quote from: BernHardN on October  9, 2015, 14:16:53
Je hebt een perspectief corrective gedaan? nu is de toren bovenin breeder dan onderin.
Als je in PS dit doet kan je van links en boven een referentie lijn pakken hè, gewoon vanuit de liniaal met het handje naar beneden trekken.





Gr,
Bernhard
Nee hoor.
Als je de foto opzij trekt, zie je dat ie klopt, hoor... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

#245
De foto is tov  het origineel (pagina 8 ofzo?) alleen gecropt en anders nabewerkt.
De lijnen zouden zo goed als volmaakt recht moeten lopen. Voor mijn gevoel is die alleen van boven breder, waar de linealen in Photoshop precies het tegengestelde zeggen. Gekke ervaring in mijn ogen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Foto is overigens met een TS gemaakt.
Moeilijk speelgoed. Maar erg leuk speelgoed ook 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

Quote from: Christiaan S on October  9, 2015, 18:46:53
De foto is tov  het origineel (pagina 8 ofzo?) alleen gecropt en anders nabewerkt.
De lijnen zouden zo goed als volmaakt recht moeten lopen. Voor mijn gevoel is die alleen van boven breder, waar de linealen in Photoshop precies het tegengestelde zeggen. Gekke ervaring in mijn ogen.

Als ik een A4tje op mijn scherm leg komt de linker bovenkant iets verder naar buiten, misschien komt het gezichtsbedrog door de raampartij die dieper ligt.
zo'n TS lens wil ik ook nog eens, wel prijzig!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

VlisChris

Als ik er straks aan denk zal ik even een 100% crop plaatsen met een lineaal er langs.
Het zijn inderdaad prijzige lenzen. Al zijn ze 2e hands "nog wel te doen" (lees €1500).
Huur van die dingen is jammer genoeg omhoog gegaan. Erg jammer. Want ik ben aan het proberen mezelf bij een bedrijf in de offshore naar binnen te kletsen. En dan moet ik TS gebruiken. Och. Eerst maar binnen zien te komen. 150 is nog altijd minder dan 1500 ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Schijnbaar is het overigens niet ongebruikelijk om de lijnen niet volstrekt perfect te laten lopen. Juist omdat dat vreemd overkomt. Een volgende keer maar eens proberen. Mijn eigen huis eens met wat hele kleine variaties op de foto zetten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.