Post hier je architectuur foto's

Started by Spacebass, June 11, 2009, 23:24:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: Hootie on September  2, 2010, 22:03:31
Madhouse,

ik deel je mening. Ik heb de foto met de nieuwe Paint verkleind maar ook de kwaliteit verkleind. Resultaat, heel veel ruis en een extreem HDR effect. Heb de foto opnieuwgeplaatst en alleen het formaat aangepast en niet de kwaliteit. Resultaat, minder extreme HDR.
Oordeel zelf.

Hootie

Daar begint het al, nooit met Paint verkleinen, altijd met Photoshop. Maar begrijp wat je bedoeld!

Nogmaals, ik ben wel fan hoor van het extreme, dus kon de vorige versie ook zeker waarderen! Dus gewoon lekker mee doorgaan, HDR is leuk!!!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Hootie

Madhouse
QuoteDaar begint het al, nooit met Paint verkleinen, altijd met Photoshop. Maar begrijp wat je bedoeld!

Nogmaals, ik ben wel fan hoor van het extreme, dus kon de vorige versie ook zeker waarderen! Dus gewoon lekker mee doorgaan, HDR is leuk!!! 

Je wilt een vette HDR.....je krijgt een vette HDR.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Madhouse

#102
Quote from: Hootie on September  3, 2010, 19:40:47
Madhouse
Je wilt een vette HDR.....je krijgt een vette HDR.

Hootie

1 woord: GEWELDIG!!!  :worship:

Toch 1 klein puntje van kritiek, ik zou het kader wat bescheidener houden, dat leid erg af en dat is zonde van zo'n mooie foto! ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Hootie on September  3, 2010, 19:40:47
Madhouse
Je wilt een vette HDR.....je krijgt een vette HDR.

Hootie
Wow! Poster material!!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hootie

Heren, dank voor de complimenten.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

R

Mooie plaat, ook al eens mooi in zw omgezet? kan erg mooi zijn denk ik.

JeKa

Quote from: Madhouse on September  3, 2010, 19:50:01
Toch 1 klein puntje van kritiek, ik zou het kader wat bescheidener houden, dat leid erg af en dat is zonde van zo'n mooie foto! ;)

Eens, die witte lijn verstoort het lijnenspel van de foto. Wel een gave foto!

Madhouse

Quote from: JeKa on September  4, 2010, 11:57:13
Eens, die witte lijn verstoort het lijnenspel van de foto. Wel een gave foto!

Vaak is een kadertje van een paar pixels net voldoende en het liefst gewoon zwart. Al het andere vind ik altijd afleiden...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

BernHardN

misschien nog een beetje beter de lagen uitlijnen... veder mooie toning

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Hootie

QuoteBernHardN
misschien nog een beetje beter de lagen uitlijnen...

Ik kan (nog) niet met lagen werken binnen Photoshop, dus ik heb geen idee wat je bedoeld.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

BernHardN

hoe maak je een hdr dan? dan heb je toch 3 of meer lagen met verschillende belichtingen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Madhouse

Quote from: BernHardN on September  5, 2010, 20:52:29
hoe maak je een hdr dan? dan heb je toch 3 of meer lagen met verschillende belichtingen.

Bracketing op je camera :D

1 foto op -2, 1 foto op 0 en 1 foto op +2. Je kunt het ook met 5 foto's doen en dan -2, -1, 0, +1, +2. Daarna in Photoshop genereren als HDR en daarna tonemappen en wat nabewerken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

BernHardN

Quote from: Madhouse on September  5, 2010, 21:03:53
Bracketing op je camera :D

1 foto op -2, 1 foto op 0 en 1 foto op +2. Je kunt het ook met 5 foto's doen en dan -2, -1, 0, +1, +2. Daarna in Photoshop genereren als HDR en daarna tonemappen en wat nabewerken.

dat weet ik, maar als je Photomatix gebruikt heb je de mogelijkheid om de lagen uit te lijnen dus beter op elkaar te leggen zoals onderaan de roltrap is niet zo mooi.

anyway, dit soort hdr vind ik niet zo,..

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Madhouse

Quote from: BernHardN on September  5, 2010, 21:19:20
dat weet ik, maar als je Photomatix gebruikt heb je de mogelijkheid om de lagen uit te lijnen dus beter op elkaar te leggen zoals onderaan de roltrap is niet zo mooi.

anyway, dit soort hdr vind ik niet zo,..


Maar je vraagt hoe je een HDR maakt en dan leg ik je het uit en dan zeg je dat je het al weet :eh:

Anyway Photoshop CS5 is hier nog veel uitgebreider is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Hootie

QuoteBernHardN
dat weet ik, maar als je Photomatix gebruikt heb je de mogelijkheid om de lagen uit te lijnen dus beter op elkaar te leggen zoals onderaan de roltrap is niet zo mooi.


Automatic Exposure Bracketing en HDR zijn mij bekend. Ik zou alleen niet weten hoe ik in Photomatix lagen uit moet lijnen. Bewegende delen en HDR via AEB is geen handige combinatie. Graag hoor ik van je hoe ik via Photomatix dit kan repareren.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

sj0er-D


Valkyrie

Quote from: sj0er-D on September  6, 2010, 21:02:59
Station Amersfoort:



Hele gave foto van de het perron van spoor 6 en 7. Ik werk naast het station. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Madhouse

Quote from: Rielplayer on September  6, 2010, 21:19:16


Uploaded with ImageShack.us

Het is jammer van die schaduw rechts onder (kun je zelf weinig aan doen) dat leid erg af. Verder mooie plaat!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

#120
Quote from: Rielplayer on September  6, 2010, 21:19:16


Uploaded with ImageShack.us

Mag ik wederom raden -> New York? :P maar een mooie plaat. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Erik

Voor het eerst dat ik station Amersfoort op deze manier zie, erg mooi gedaan!

Ps Valkyre deel jij daar soms die kranten uit? :-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Valkyrie

Quote from: Erik on September  6, 2010, 22:41:27
Voor het eerst dat ik station Amersfoort op deze manier zie, erg mooi gedaan!

Ps Valkyre deel jij daar soms die kranten uit? :-)

Haha, nee, ik werk bij Arcadis. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

BernHardN

Quote from: Madhouse on September  5, 2010, 21:22:43
Maar je vraagt hoe je een HDR maakt en dan leg ik je het uit en dan zeg je dat je het al weet :eh:

Anyway Photoshop CS5 is hier nog veel uitgebreider is.

ik weet wel hoe je een hdr maakt het was ook een reactie op hootie z'n reactie.
Quote from: Hootie on September  6, 2010, 19:53:01
Automatic Exposure Bracketing en HDR zijn mij bekend. Ik zou alleen niet weten hoe ik in Photomatix lagen uit moet lijnen. Bewegende delen en HDR via AEB is geen handige combinatie. Graag hoor ik van je hoe ik via Photomatix dit kan repareren.

Hootie

dat kan ik niet zo 1,2,3 uitleggen, maar er is een mogelijkheid om de ene foto iets te verschuiven tov de anderen zodat bv. takken op elkaar liggen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Hootie

BernHardN
Quotedat kan ik niet zo 1,2,3 uitleggen, maar er is een mogelijkheid om de ene foto iets te verschuiven tov de anderen zodat bv. takken op elkaar liggen.

Kun je wel iets uitleggen? Hier zijn 3 foto's gemaakt met de positie van de roltraptreden op verschillende posities. Mijn logica zegt dan dat wanneer ik de foto verschuif om de trap gelijk te krijgen ik ongelijkheid in de rest van de foto krijg.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X