Ai generated spul

Started by J.A.F._Doorhof, April 15, 2023, 22:51:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Blijf het een aparte gewaarwording vinden maar het is wel erg leuk als creatieve bezigheid. Heb alleen 0.0 het gevoel dat het van mij is.

Hoewel het wel voor 90% is wat ik wilde zien, heel apart gevoel.

Firefly_Full+body Clown sitting in a dark tomb red backlight holding a knife creepy smile_photo_4880.jpgFirefly_Full+body Clown sitting in a dark tomb red backlight holding a knife creepy smile wide angle.jpgFirefly_Full+body Clown sitting in a dark tomb red backlight holding a knife creepy smile_photo_4037.jpgFirefly_Tim+burton style detective walking carefully from a broken staircase in an abandoned house l.jpg       

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Iets minder creepy Firefly_Black+labradoodle dressed as Sherlock Holmes walking in London street with a buss in the bac.jpgFirefly_Fluffy+blonde labradoodle jumping from joy through the forest with beautiful backlight and c.jpgFirefly_Fluffy+blonde labradoodle jumping from joy through the forest with beautiful backlight and c 2.jpg   
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 15, 2023, 22:51:22Heb alleen 0.0 het gevoel dat het van mij is.


Alleen de steekwoorden komen dan ook van jou af.

Ik kan er niet echt koud of warm van worden. Er mist gewoon "iets".
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

#3
Niet helemaal.
Ik zal het proberen te verwoorden.

Ja het zijn steekwoorden maar toch niet helemaal.

Als ik bv begon met die trap was het heel simpel. Pas als je gaat verfijnen zie je de resultaten voor je ogen steeds meer veranderen naar wat je wil. Dat is best apart. Vooral als je met licht gaat spelen in de filters (geen text maar menus)

Dus ja het is echt iets wat ik gemaakt heb. Maar.... Het voelt niet zo.

Het voelt een beetje alsof je in een studio werkt met een super getalenteerde band die alles beheerst, ze kunnen alleen niets zelf verzinnen maar als je ze even op weg helpt en af en toe even praat met de drummer lopen die ook beter etc.

De band maakt het nummer. Maar.... Het is wel eigenlijk het nummer wat ik wil horen en wat ik ze heb laten maken.

Maw als creatief persoon kan ik onmogelijk dit als MIJN werk bestempelen ondanks dat het het wel is.... Het voelt gewoon niet goed.

Wat wel mooi zal zijn is als we dit soort werk gaan combineren met echte fotografie.
Toevallig vandaag een horrorclown geschoten en ga eens kijken of ik een mix kan maken van de echte foto en ai gegenereerd materiaal. Dan kan het zeer creatief verhogend werken
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sjaak_Banaan

Hoe is de resolutie hiervan? Kunnen ze al iets genereren wat op groot formaat te printen is?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

J.A.F._Doorhof

Dat valt nog wel tegen
Het lijkt heel wat maar als je echt inzoomed zie je vooral bij mensen toch wel dat het erg moeilijk is.

Die labradoodle in de straat is daarintegen weer bijna foto realistisch .

Je kan in Firefly ook kiezen voor wat je wil voor look.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Ik ben wel benieuwd wat voor input je aan de AI hebt gegeven. Kun je daar wat concrete voorbeelden van geven?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Ik geloof dat het in de file naam staat -)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

#8
.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: pameijer on April 16, 2023, 14:06:52Ik ben wel benieuwd wat voor input je aan de AI hebt gegeven. Kun je daar wat concrete voorbeelden van geven?

Firefly_Fluffy+blonde labradoodle jumping from joy through the forest with beautiful backlight and c
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"