Hoe lang gaan die on-road oordopjes bij jullie mee ?

Started by Fatalfelix, June 11, 2009, 22:10:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fatalfelix

Je kent het vast wel, lekker op de fiets muziek luisteren en ineens ..... weg geluid links. En hé daar is ie weer, ó nee nu weer niet... Een kabelbreuk...

Ik ben ooit begonnen met een stel Sony Fontopia oordopjes icm een Sony MD-player. Mijn eerste exemplaar oordopjes heeft het 2 jaar uitgehouden zonder kabelbreukjes. Uiteindelijk is het rubberen oorstukje gebarsten. No big deal, want ik gebruikte hem tenslotte bijna dagelijks, en ik vond dat ze hun waarde meer dan genoeg hadden bewezen. Mijn tweede setje was weer een stel Fontopia's. Na 4 maanden begon het linker kanaal uit te vallen  :-\. Nouja maar weer een stel Fontopia's gekocht. Inmiddels luisterde ik toen ook vaak via m'n telefoon (met verloopstekkertje). Dat "verloopstekkertje" was nog een grotere ramp. De eerste ging 4 maanden mee, de tweede slechts 2 maanden en de derde 5 maanden. Daarna was het weer de beurt aan mijn Fontopia's om het rechter kanaal te laten uitvallen  :-X.

Tja, toen had ik het eigenlijk wel gehad, want ik werd er zo ontzettend moe van omdat ik elke keer weer datzelfde gezeik had. Ben eens bij mezelf gaan kijken of ik niet toevallig van handelswijze was verandert, maar dat was niet het geval. Ik behandel mijn apparatuur tenslotte met zorg, en dit geldt ook voor de kleinere on-road gear.

Uiteindelijk besloten om maar eens wat fatsoenlijks te kopen. De buidel wat verder losgetrokken en een stel Ultimate Ears Super Fi. 3's gekocht, mede vanwege het verwisselbare kabeltje. En achteraf was dat maar goed ook, want van de week zat ook daar een kabelbreuk in. Worden die kregen erop berekent om na pakweg een half jaar te overlijden, of hoe zit dat bij jullie ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

NielsLu

Quote from: Fatalfelix on June 11, 2009, 22:10:21
Je kent het vast wel, lekker op de fiets muziek luisteren en ineens ..... weg geluid links. En hé daar is ie weer, ó nee nu weer niet... Een kabelbreuk...

Ik ben ooit begonnen met een stel Sony Fontopia oordopjes icm een Sony MD-player. Mijn eerste exemplaar oordopjes heeft het 2 jaar uitgehouden zonder kabelbreukjes. Uiteindelijk is het rubberen oorstukje gebarsten. No big deal, want ik gebruikte hem tenslotte bijna dagelijks, en ik vond dat ze hun waarde meer dan genoeg hadden bewezen. Mijn tweede setje was weer een stel Fontopia's. Na 4 maanden begon het linker kanaal uit te vallen  :-\. Nouja maar weer een stel Fontopia's gekocht. Inmiddels luisterde ik toen ook vaak via m'n telefoon (met verloopstekkertje). Dat "verloopstekkertje" was nog een grotere ramp. De eerste ging 4 maanden mee, de tweede slechts 2 maanden en de derde 5 maanden. Daarna was het weer de beurt aan mijn Fontopia's om het rechter kanaal te laten uitvallen  :-X.

Tja, toen had ik het eigenlijk wel gehad, want ik werd er zo ontzettend moe van omdat ik elke keer weer datzelfde gezeik had. Ben eens bij mezelf gaan kijken of ik niet toevallig van handelswijze was verandert, maar dat was niet het geval. Ik behandel mijn apparatuur tenslotte met zorg, en dit geldt ook voor de kleinere on-road gear.

Uiteindelijk besloten om maar eens wat fatsoenlijks te kopen. De buidel wat verder losgetrokken en een stel Ultimate Ears Super Fi. 3's gekocht, mede vanwege het verwisselbare kabeltje. En achteraf was dat maar goed ook, want van de week zat ook daar een kabelbreuk in. Worden die kregen erop berekent om na pakweg een half jaar te overlijden, of hoe zit dat bij jullie ?

In de tijd dat ik naar school ging had ik ook altijd een portable MD speler bij me. Ik had ook vaak last van dit probleem. Ik ben toen zelf erg handig geworden met een soldeerbout, ik heb telkens bij kabelbreuk de kabel opnieuw aangesoldeerd, dat werkte prima.

Ik maakte de oordopjes zelf voorzichtig open en soldeerde de kabel opnieuw. Ook stekkers heb ik wel eens opnieuw aangesoldeerd, hoewel die zich langer goed hielden dan de kabels aan de oordopjes.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Isaja

mijn senheiser cx300 gaan inmiddels alweer vier jaar mee, hebben zelfs mijn creative zen sleek photo overleefd welke het zojuist begeven heeft. Ik wikkel ze gewoon altijd om het 'grote blok' heen, en mik hem los in mijn tas. Tot nu toe houden ze het prima, hebben dan ook een erg 'zacht' kabeltje wat er volgens mij ook wel aan bijdraagt dat het moeilijk breekt. Succes ermee!

Fatalfelix

De kabels van de Ultimate Ears zijn wel veel dikker en stugger tov de Sony kabeltjes die dunner en zachter/vormbaarder waren. Het beste was denk ik een combinatie van beiden geweest (dik en flexibel). Heb trouwens een nieuwe set kabels van UE toegestuurd gekregen (scheelt weer 20,- euro) aangezien ze nog onder garantie vallen. Hoop dat ze nou wat langer meegaan.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough