Beoordeel de foto van je voorganger!

Started by Madhouse, June 11, 2009, 14:56:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K


jon81

Quote from: Rob Eric Blank on September 10, 2010, 10:00:51
+ gezellig groepje bij elkaar
-: een hele bak ruis en de compositie is wat aan de rommelige kant.



Het was erg donker, ik zat aan de uiteinden van mijn apparatuur en dit was het meeste wat ik er nog uit kon halen met mijn (vrij beperkte) fotobewerkingscapaciteiten
Desondanks vond ik het zelf toch nog best een leuke foto geworden.
Kan momenteel niet bij mijn andere foto's maar zal als ik thuis zit wel eens een echte goede posten (al zeg ik het zelf :P)

Foto van de F1 auto is erg mooi!
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Madhouse

Ok, nu weer naar het doel van het topic!!!!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Quote from: jon81 on September 10, 2010, 10:46:54
Het was erg donker, ik zat aan de uiteinden van mijn apparatuur en dit was het meeste wat ik er nog uit kon halen met mijn (vrij beperkte) fotobewerkingscapaciteiten
Desondanks vond ik het zelf toch nog best een leuke foto geworden.
Kan momenteel niet bij mijn andere foto's maar zal als ik thuis zit wel eens een echte goede posten (al zeg ik het zelf :P)

Foto van de F1 auto is erg mooi!
Zonder bot te willen zijn, boeit het mij als kijker niet waarom er ruis zit. Net als technische moeilijkheden waarmee de fotograaf wordt geconfronteerd, alleen het resultaat telt.

jon81

Quote from: Rob Eric Blank on September 10, 2010, 10:53:19
Zonder bot te willen zijn, boeit het mij als kijker niet waarom er ruis zit. Net als technische moeilijkheden waarmee de fotograaf wordt geconfronteerd, alleen het resultaat telt.

Heb je helemaal gelijk in, en van mij mag je best een beetje bot zijn hoor  8)
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Madhouse

Zo, nu klaar met off-topic geklets  ;)

We borduren verder op deze foto van Rob Eric Blank:

+ gezellig groepje bij elkaar
-: een hele bak ruis en de compositie is wat aan de rommelige kant.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

VlisChris

Mooie plaat met een heerlijk lijnenspel.
Denk dat de spray van de banden die goed uitgelicht wordt toch wel de finishing touch van de plaat is.
Heerlijk contrast btw.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Madhouse

Quote from: Christiaan S on September 10, 2010, 11:32:44
Mooie plaat met een heerlijk lijnenspel.
Denk dat de spray van de banden die goed uitgelicht wordt toch wel de finishing touch van de plaat is.
Heerlijk contrast btw.

De bedoeling is dat je daarna zelf een nieuwe foto plaatst!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

VlisChris

Ah,

Excuses. Die had ik gemist. Dan zal ik er eens eentje plaatsen.

Pano uit Duitsland van afgelopen weekend.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Marsh

+ Mooie overgang van stad/dorp naar bergen. Lichtinval is ook erg mooi
- Ik had iets meer stad laten zien, gelijkwaardig aan hoeveelheid natuur aan de rechterkant. (voor het evenwicht)

Foto van vorig jaar, past wel bij het weer dacht ik zo:

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Koen K

+ Levendige en spannende plaat, perspectief goed gekozen
- Achtergrond had wat vager gemogen van mij (kleinere scherptediepte)


Rednaxela

+ mooie sfeer, goede compositie
- om recht te trekken zou ik een van de (donkere) verticale lijnen links van de kerstboom pakken

Wie A zegt moet ook BX zeggen.

VlisChris

#62
+ Scherpe foto van een moeilijk onderwerp
- Kan er de vinger niet opleggen waarom, maar krijg er nog geen overweldigend gevoel bij. Ws omdat die net scheef staat, net uit het midden, en omdat zijn/haar vleugeltjes ontbreken.

Mag/moet ik nu nieuwe foto weer uploaden ondanks dat ik net iets geplaatst had?


Edit: door foutje van mijn kant is de originele foto overschreven door een wat verscherpte plaat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Marsh

+ Mooie plek gekozen, hoeveelheid zichtbare lucht vind ik perfect.
- Te weinig scherpte en kleur. Al is de zon moeilijk te besturen.

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


supergijs

+ Mooie skyline met aandachttrekken van de zeppelin.

- Veel flares van de zon, en daardoor ook vrij contrastloos. Ook denk ik dat als je aan de waterkant had gestaan, je een betere foto had kunnen maken. Voorgrond is wat rommelig.


Madhouse

+ Mooie foto, veel diepte aanwezig. Het onderwerp trekt je ook meteen de foto in.
- Ik vind de voorband van de fiets wat onrealistisch op de foto overkomen. Net of hij losstaat van de foto.

Mijn poging tot Z/W
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

@madhouse
+ door het mooie repeterende patroon en de lijnen
- Ik mis z/w. Ik zie een plaat met teveel grijs. Nergens zie ik echt wit en nergens zie ik zwart, een beetje contrast zou wenselijk zijn.


Chinx

Zal er ook is wat van proberen te zeggen.
+ auto is mooi scherp maar hij staat toch niet stil.(beweging in de velgen)
- Vind persoonlijk dat de koplampen wat veel mijn aandacht wegtrekken van de wagen zelf.
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

VlisChris

+ Mooie kleuren
- Foto pakt me niet door een heel onrustig lijnenspel, en twee onderwerpen die om aandacht schreeuwen.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

Even weer nieuw leven inblazen  :bigsmile:

+ prachtige sfeer en compositie
- iets te ver doorgeschoten in gesimuleerd jaren '70 sfeertje (fletse kleuren en ruis)

En dan mijn plaatje:

Groeten,
Edwin

FotoFr3ak

Ik vind hem persoonlijk heel mooi! ;D

maarja je moet wel van auto's houden....

frank2

#71
+ mooie foto, veel snelheid
- ?

Hierbij een foto genomen met mijn nieuwe Canon 1000D met kitlens. Foto is niet bewerkt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

en nog een
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Cyrus·

T.a.v. deze foto van Frank2:



+ Mooie onscherpte op de achtergrond
- Wat aan de krappe kant gekaderd, had imho iets meer lucht om de gebouwen gemogen (smaakkwestie).

Nieuwe plaat:

Schiffshebewerk Henrichenburg (Waltrop, Germany)
Groeten,
Edwin

VlisChris

+ Redelijk contrast
- Wel erg centraal en daardoor weinig boeiend.

Hier mijn foto. (staat ook in een ander topic)


01052011_059 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.