Bybee Large Quantum Purifier

Started by Cloontje, June 11, 2009, 11:35:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

 Morgenavond is het dan zover :coffee:

Erik van Voorst (in memoriam)

Peter in Delft heeft ze op voorraad......en is het hele week-end "open".......... :-X.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

#27
Quote from: Erik van Voorst on June 25, 2009, 14:09:12
Peter in Delft heeft ze op voorraad......en is het hele week-end "open".......... :-X.
Krijg je daar dan ook quantum korting?  :clapping:

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Audioloog on June 25, 2009, 14:27:05
Krijg dan ook quantum korting?  :clapping:

Wie weet .....

Mocht je een "powerbuy" willen organiseren. ;D....count me in... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

We gaan vanavond eerst eens lekker luisteren naar die zuiverende staafjes  :hehe:

hifiman

Gisteravond was het dan zover. Ik arriveerde rond 20:00 en Ruud (forumlid Cloontje), die van een stuk verder weg moest komen zat al lekker aan de koffie, ehhh het bier  ;)

Mijn oog viel gelijk op de grote Audio Note buizenversterker met 300B buisjes, wat een mooi ding Walter!  :worship:
De weergevers (Klipsch) heb ik wel vaker gehoord, maar eigenlijk altijd alleen in surround opstellingen en zowiezo nog nooit op buizen. Ik had eerlijk gezegd een geluid verwacht met wat aangezet laag en overdreven hoog (vooroordeel van mij over Klipsch  ;) ) maar niets bleek minder waar, het laag was goed onder controle en zeker niet overdreven, het hoog was relaxt.

Maar goed, genoeg over de set an sich, we kwamen natuurlijk voor de Bybee's  :notify: Na 2x wisselen was het voor ons allebei eigenlijk al volkomen duidelijk, deze dingen werken echt!  :inlove: Voor alle duidelijkheid, Walter heeft 2 Bybees in een kastje gebouwd om ze zo tussen de 220V te kunnen schakelen. Ik had graag ook het effect van Bybee's op de luidspreker terminals gehoord maar dat zat er helaas niet in  ;)

Met Bybees als netspannings filter hoorde ik eigenlijk een soortgelijk effect als met mijn PS Audio P500 Powerplant en misschien wel beter (lastig te zeggen dan zou ik het thuis eens naast elkaar moeten proberen). De bybees zorgden voor een betere focus van instrumenten en stemmen, een wat ronder geluid, analoger zou ik haast zeggen. Als de Bybees ertussen uit gingen klonk het in verhouding opeens nogal vlak en saai. Deze verschillen waren verre van subtiel!

Nu is mijn ervaring met netspanning filteren dat het er nooit alleen maar op vooruit gaat maar er ook altijd nadelen aan kleven, de grootste verdienste van de Bybees vond ik nog dat ik geen nadelige effecten kon ontdekken.  :clapping:

Het moge duidelijk zijn dat ik er enthousiast over ben! Ik ga op korte termijn ook een Bybee halen (ik begin bescheiden even met eentje) om te kijken wat dat doet als ik deze tussen de 220V hang (al dan niet tesamen met de P500). Als dat hetzelfde effect heeft als bij Walter (hetgeen ik eerlijk gezegd betwijfel omdat ik de P500 al heb) dan zou ik voor die 85 euro een mooie upgrade doen!  :coffee:

Bij deze wil ik Walter nog even hartelijk danken voor de gastvrijheid en voor de lekkere hapjes en drankjes  :) Ruud, jij bedankt voor de lekkere quiche, ik heb er helaas niet zo heel veel van gegeten want ik had net gegeten voor ik bij jullie binnen kwam vallen.

Wat mij betreft een geslaagde avond in meerdere opzichten.

Conclusie: It really works!  :headbanging:



Erik van Voorst (in memoriam)

#31
Ik zou er 2 kopen als ik jou was....dan kun je ten eerste...beide luidsprekers van 1 voor zien om te proberen wat dat doet.

Of de set bybees aan je neutral en live van je 220 hangen...op die manier ben je veel flexibeler in je test set-ups....(haal ook eens je power plant los voor weer nieuwe indrukken op te doen)...

Dat alles geeft dat een veel beter idee!!...maak desnoods een deal met Peter...in de zin van werkt het niet geld terug....(of leen de bybees van gisteren in het doosje voor een fles wijn of zo ;D)

Ik zou zelf niet met 1 aan de slag gaan......dan maar door sparen... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on June 27, 2009, 12:10:21
Ik zou er 2 kopen als ik jou was....dan kun je ten eerste...beide luidsprekers van 1 voor zien om te proberen wat dat doet.

Of de set bybees aan je neutral en live van je 220 hangen...op die manier ben je veel flexibeler in je test set-ups....(haal ook eens je power plant los voor weer nieuwe indrukken op te doen)...

Dat alles geeft dat een veel beter idee!!...maak desnoods een deal met Peter...in de zin van werkt het niet geld terug....(of leen de bybees van gisteren in het doosje voor een fles wijn of zo ;D)

Ik zou zelf niet met 1 aan de slag gaan......dan maar door sparen... :-\
Hoi Erik,

Ik kan er maar 1 ding op zeggen en dat is dat je eigenlijk gewoon gelijk hebt  ;)

Uiteraard zou ik dan verschillende combi's proberen zoals ipv powerplant, met powerplant, voor de powerplant, na de powerplant, op de ultimate outlet, etc..   :)

Kan zijn dat ik er een maandje mee wacht, maar ermee aan de slag ga ik zeker  8)

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

...........................jij wacht echt geen maand...................nu je dit geproefd hebt........ :-X >:D :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on June 27, 2009, 14:28:15
...........................jij wacht echt geen maand...................nu je dit geproefd hebt........ :-X >:D :devil:
Ik probeer af en toe (qua uitgavenpatroon) verstandig te zijn, dat dat niet gaat lukken lijkt me een vrij realistische voorspelling  ;)

hifiman

#35
Quote from: Erik van Voorst on June 27, 2009, 14:28:15
...........................jij wacht echt geen maand...................nu je dit geproefd hebt........ :-X >:D :devil:
Heb jij ze eigenlijk al eens tussen de 220 gehangen Erik?

PS. Mijn vinger schoot net uit en ik heb ze (twee maal de large) per ongeluk al besteld (in amerika weliswaar om wat centjes te besparen).  ;)
Kan ik er lekker meer experimenteren en mocht het uiteindelijk niet bevallen dan weet ik bij wie ik ze kwijt kan  :P

Cloontje

Ok, Ik ook even.
Allereerst mijn vooroordeel voor een buizenversterker even bijstellen.
Maar goed het was ook ongeveer 20 jaar geleden dat ik een buizenbak had mogen beluisteren en deze was ook niet echt origineel.
Diverse aanpassingen hebben hun werk gedaan.
Analitisch en prettig om naar te luisteren.

Met de Bybee's een aangenaam verschil, alsof er een laagje bij kwam.
Meer detail en ruimte. De instrumenten beter te plaatsen.
Heerlijk.

Ben ook benieuwd wat de meerwaarde zal zijn indien dit ipv tussen de 220v voor de drivers komt.

Ik ben al aan het sparen (reeds 10 euro apart kunnen leggen) Maar ik ben op 14 oktober jarig en mijn adres is per PM te verkrijgen.

Een zeer gezellig samenzijn waarbij het gesprek niet alleen over audio ging.

Bedankt voor de gastvrijheid en de lekkere hapje en drankjes.


Erik van Voorst (in memoriam)

...juist...... bij mij...ik geef je zomaar de helft van je kosten terug.... :P

Nee ik heb ze aan het einde van de schakeling gehangen (speakers)....en ze gaan er nooit meer tussenuit.....if you get my drift..... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Als je ze binnen hebt, kom ik graag een middagje met je experimenteren en luisteren, Ronald. Lijkt mij interessant om naast de Powerplant te testen. Misschien juist op het moment dat jouw stroom het meest 'vies' is. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on June 27, 2009, 21:38:20
Als je ze binnen hebt, kom ik graag een middagje met je experimenteren en luisteren, Ronald. Lijkt mij interessant om naast de Powerplant te testen. Misschien juist op het moment dat jouw stroom het meest 'vies' is. 8)
Doen we Arjen!

Je zal zowiezo mijn set niet meer terugherkennen voorspel ik je  ;)

Audiofiel

En je geprojecteerde beeld ook niet, ben ik bang. :blush:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


Ruud-

Ik heb ze al enkele jaren ingebouwd in alle 220v netsnoeren, voorversterker, eindversterkers, dac/loopwerk, platenspeler, enz. Ook de speakers zijn intern voorzien van bybee's achter de woofers en extern voor het mid-hoog.
Dezelfde ervaringen als genoemd. Ook geexperimenteerd met twee bybee's in een 220v netsnoer, dat gaf een verslechtering, het werd er wat steriel/doods door. 
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

hifiman

Quote from: Ruud- on June 28, 2009, 10:25:16
Ik heb ze al enkele jaren ingebouwd in alle 220v netsnoeren, voorversterker, eindversterkers, dac/loopwerk, platenspeler, enz. Ook de speakers zijn intern voorzien van bybee's achter de woofers en extern voor het mid-hoog.
Dezelfde ervaringen als genoemd. Ook geexperimenteerd met twee bybee's in een 220v netsnoer, dat gaf een verslechtering, het werd er wat steriel/doods door. 
Spreekt dit elkaar niet ietwat tegen?

Ruud-

Nee, er zit er nu 1 in per netsnoer, en de keren dat ik er 2 parallel probeerde per netsnoer was geen succes.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Erik van Voorst (in memoriam)

#45
...tja ideaal is natuurlijk uiteindelijk geen speaker of powercords meer ....maar aan-een-gesloten bybees van de meterkast naar de bron..
.(staat tussen de regels doorlezend bijna letterlijk zo ergens op zijn site  :-X).........  :hmmm: maybe it's wise to inform your bankmanager in advance........... :hehe:


Dat zou voor mij op plm. 200.000 euro speakersnoer komen
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ivo1986

Quote from: Erik van Voorst on June 28, 2009, 12:18:27
Dat zou voor mij op plm. 200.000 euro speakersnoer komen

Ik denk dat je dan wel wat korting kan bedingen.

Ruud-

Het is goedkoper om de meterkast naar de bron te brengen ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

hifiman

Quote from: Ruud- on June 28, 2009, 11:19:11
Nee, er zit er nu 1 in per netsnoer, en de keren dat ik er 2 parallel probeerde per netsnoer was geen succes.
A ok, de nadruk lag dus op het woord "twee", nu snap ik beter wat je bedoelde  :)

Audiofiel

Quote from: Ruud- on June 28, 2009, 11:19:11
Nee, er zit er nu 1 in per netsnoer, en de keren dat ik er 2 parallel probeerde per netsnoer was geen succes.

En met twee bedoel je dan - neem ik aan - eentje in de fase-lijn en eentje in de nul-lijn? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.