Safari 4 problemen na afsluiten ??

Started by J.A.F._Doorhof, June 9, 2009, 08:57:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ik heb een vreemd probleem met safari 4.
Alles werkte perfect met de voorganger maar bij 4 heb ik als ik een window sluit een paar seconde daarna de popup dat safari onverwachts is afgesloten.
Iemand een idee, dit is mega irritant als je meerdere windows open hebt staan namelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

W

Frank,

Ik herken dit probleem (gelukkig) nog niet... Wat ik wel merk is dat het ontzettend rap is :O positief verbaasd....

Misschien kun je safari via http://www.apple.com/nl/safari/download/


AllStar

Heb dit probleem niet, vind het wél jammer dat de tabs weer een andere plek hebben gekregen. Wil dat graag zelf kunnen instellen, zoals het in de beta was vond ik het fijner  :-X

JeKa

Quote from: AllStar on June  9, 2009, 12:49:41
Heb dit probleem niet, vind het wél jammer dat de tabs weer een andere plek hebben gekregen. Wil dat graag zelf kunnen instellen, zoals het in de beta was vond ik het fijner  :-X

Zou je hiervan een screenshot kunnen plaatsen  :) (voor ik 'm zelf installeer)?

AllStar

Quote from: JeKa on June  9, 2009, 15:39:40
Zou je hiervan een screenshot kunnen plaatsen  :) (voor ik 'm zelf installeer)?

Klik ;)

J.A.F._Doorhof

opgelost was de directory input managers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeKa

Quote from: AllStar on June  9, 2009, 16:56:09
Klik ;)

Super, bedankt. Is voor mij weinig anders, alleen de vormgeving, niet de positie.

royal d

Ik heb niet zozeer een probleem bij het afsluiten maar wel dat de browser plots vastloopt.

Dit is eigenlijk na het updaten van safari gebeurd (4.0.1.) hebben jullie ook last van? Vind het erg irritant aangezien ik gebruik maak van tabs die altijd ''open'' staan.

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  9, 2009, 19:41:19
opgelost was de directory input managers.

Je moet ook geen third party plugin troep op je Mac installeren. Zo help je alsnog de stabiliteit om zeep. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Had niets te maken met third party plugins, blijkt een bekend probleem te zijn bij meer mensen met een Macpro.
Ik heb op de laptop bv totaal geen problemen gehad en dat zijn exacte kopieën van elkaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  9, 2009, 19:41:19
opgelost was de directory input managers.

Ik heb een identiek probleem op mijn Macbook pro, na afsluiten Safari krijg ik een warning.
Hoe heb je dit opgelost?

Groet,

Bjorn

J.A.F._Doorhof

directory input managers verwijderen. (ofwel wat erin staat)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 22, 2009, 09:53:30
Had niets te maken met third party plugins, blijkt een bekend probleem te zijn bij meer mensen met een Macpro.
Ik heb op de laptop bv totaal geen problemen gehad en dat zijn exacte kopieën van elkaar.

Directory input managers hebben alles te maken met third party plugins. Bij een nieuw, vers systeem is die map leeg. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Er staat software in van QNAP, maar inderdaad het is nu een stuk stabieler!

Groet,

Bjorn

wil

Quote from: Audiofiel on June 22, 2009, 11:58:39
Directory input managers hebben alles te maken met third party plugins. Bij een nieuw, vers systeem is die map leeg. ::)

Waar bevindt die map zich? Ben benieuwd of daar bij mij iets in staat  :eh:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: wil on June 26, 2009, 23:33:20
oftewel waar in me bibliotheek?  :turn:

Het gaat om de map 'input managers' in de (systeem)bibliotheek. Als die map er niet is - en dat is standaard zo - dan is er niets aan de hand. Staat die map er wel, dan krijg je soms vreemde dingen. De inhoud verwijderen lost dat op. Die inhoud is er gekomen doordat je (third party) software hebt geïnstalleerd. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Moony

#19
Blijven de plug-ins dan nog wel volledig en probleemloos werken als ik de "input managers" map leeg maak?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

wil

Quote from: Audiofiel on June 27, 2009, 00:20:35
Het gaat om de map 'input managers' in de (systeem)bibliotheek. Als die map er niet is - en dat is standaard zo - dan is er niets aan de hand. Staat die map er wel, dan krijg je soms vreemde dingen. De inhoud verwijderen lost dat op. Die inhoud is er gekomen doordat je (third party) software hebt geïnstalleerd. ;)

Aha, dát is het. De enige software die ik extra heb geïnstalleerd is MS Office, VLC, SPSS, Firefox (Delicious plug-in) en een VPN Client. Blijkbaar vallen die niet onder dit soort 'Third party' software.  :smile:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Het gaat er niet om of je software van derden gebruikt, maar of je software van derden gebruikt die gebruiken maken van zogeheten Input Managers. Het is een aanpassing op je systeem, net als vroeger een init onder OS9. Het maakt daarmee je systeem onstabiel en onbetrouwbaar.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Moony on June 27, 2009, 11:22:52
Blijven de plug-ins dan nog wel volledig en probleemloos werken als ik de "input managers" map leeg maak?

Nee. En dat is ook precies de bedoeling. Hoe raak je anders die problemen kwijt? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Moony

Quote from: Audiofiel on June 27, 2009, 21:33:57
Nee. En dat is ook precies de bedoeling. Hoe raak je anders die problemen kwijt? ;D

Ok, het enige wat in mijn 'input managers' staat is Glims, maar dat vind ik juist een welkome aanvulling op Safari...dus die laat ik dan mooi staan.  :thumbs-up:
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW