Doompie's Huiskamer HT, a dream comes true (Nieuwe sfeer foto's)

Started by Doompie, June 8, 2009, 13:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doompie

Hallo,

Wie ben ik

Om te beginnen even een korte introductie. Mijn naam is Dominique, op inet en bij vrienden beter bekend als Doompie.
26 winters jong en sinds 2 weken samenwonend, nou ja nog een beetje in verbouwing. Werkzaam als ICT consultant overal en nergens..

Het Begin
Na het hoofdstuk Car entertainment is voor mij het hoofdstuk Home entertainment begonnen..
20-mei 2009, de sleutel overdracht van ons eerste huis !
In het afgelope jaar heb ik nogal wat spulletjes verzameld. Als verfent game en film liefhebber kon een HT eigelijk niet achterblijven.
Nu ben ik eindelijk begonnen met de realisatie daarvan.
Inmiddels na 2,5 week klussen is het grootste gedeelte van het huis en ook de HT intergratie "klaar". Eigen huizen zijn natuurlijk nooit af, maar even goed.

Het Idee

Het is natuurlijk allemaal begonnen met het idee.
zoals vaker zeggen plaatjes meer dan woorden maar een plaatje was niet genoeg  :wacko:
Dit is gemaakt alvorens we de sleutel in ontvangst genomen hadden:



zoals blijkt in het filmpje wordt onze HT voorin de woonkamer gebouwd in een verlaagd plafond met lichtkoof uitgewerkt in een mooie boog de rest van de woonkamer in..

HT Verlichting

- indirecte RGB verlichting in een onderhangende lichtkoof (gestuurd met domotica te regelen met mn HTC Diamond2 en logitech harmony 1000 en laptop)
- 9 tal halogeen spotjes (gestuurd volgens bovenstaande in 4 groepen)
- centrale lamp (geld het zelfde als maar dan 1 groep natuurlijk)

Nieuwe voorzieningen
- 12x WCD voor de stroom voorziening achter de apperatuur
- 2x Gigabet netwerkaansluiting
- Coax
- Achterspeaker kabels
- Component en HDMI van Receiver naar Beamer
- 1x WCD boven Beamer

De bouw

Wederom zeggen plaatjes meer dan woorden  8)

Hier gaat het allemaal gebeuren, het zitgedeelte van onze woonkamer. Status zoals opgeleverd:


rondom de koof en boog uitgehangen (en muurtje voorzien van een nieuwe kleur :D)


Start van het uitstroken van het middendeel van het plafond, hier is het scherm ook reeds gemonteerd..


ander gezichtspunt met scherm naar beneden


zo is het verder uitgestrookt


Ruimte voor de raam langs, begonnen met de binnenkant dichtzetten met MDF


binnenkant gezet met MDF en bezig met leiding werk


leiding werk kunst ;)


leiding werk klaar kabels van L->R : Composite video, linker achterspeakers, Coax, 2x UTP, 2x 220v, rechter achter speaker, ruimte voor kabeltjes van RGB koof verlichting


Extra WCD in het plafond voor het scherm


Een van de vele X10 controllers voor het aansturen van de spots, WCD in de onderkant van de koof voor de beamer en de video kabel..


Beetje onscherp, maar zo ziet het eruit als het dan dicht is: Beamer aansluitingen


Plafond een heel eind dicht..gaatjes voor de spots (wilde perce 2,5 mm2 overal vandaar de bruine aders maar wel gelabeld in de lasdozen)


plafond vorderd..


stucplaat tegen de buitenkant van de boog (200x ingesneden elke 2cm..)


Met het scherm naar beneden ziet het er dan zo uit


Voor de verbouwing maar even de gordijnen van de vorige bewoners terug gehangen..de uiteindelijke ruimte die over is.. ruim voldoende toch ?


Vrijdag 12-6-2009: HDMI kabel leggen, voorbereiden op stucadoor

Thnx voor het goede idee, hierbij ter voorbereiding op toekomstige beamer upgrade de HDMI kabel


Plafond deels opengetrokken om de HDMI kabel te leggen


Jaaaa hij ligt erin


Beugeltje bijgezet om alles netjes en inlijn te houden met de rest van het project


Verder heb ik vrijdag nog de onderkant van de boog dichtgemaakt met stucplaatjes (fiiijjnnn werk was dat..NOT)

Zaterdag 13-6-2009: Stucen deel 1!

Om 7:29 was de stucadoor al bij ons aan de deur en WOW wat een vakmannetje..ongekend
Plafond wordt afgewerkt met superfijn schuurwerk zonder motiefjes enzo..

Eerst grof opzetten.


Ik ben HEEL erg tevreden


Indruk vanaf de andere kant van de huiskamer gezien (zo masaal is het toch niet ?)



Zondag 14-6-2009 Opstaande rand maken voor de koofverlichting

Omdat de stucadoor maandag 15-6 terug komt om de onderkant voor en anchterkant te maken moest ik vandaag zorgen dat het randje klaar was..

Randje staat


Nogmaals vanaf de boog gezien


Afwerking rondom het doek..achterkant is open zodat ik nog bij het scherm kan, ruimte wordt opgevuld door een wandje wat ik nog moet gaan maken..


Schermpje uitgerolt


Maandag 15-6-2009: Koof en buitenkanten gedaan.. plafond strak en klaar..

Ik zelf ben ERG tevreden met het resultaat na het bezoek van de stucadoor..

Vanuit de eetkamer gezien..


probeer het weer te geven in een rondje rond het plafond..






Voor het raam langs


Deze horen naast elkaar..





Weekend 27-28 juni 2009

Alle spotjes gemonteerd en de controllers geadresseerd..


Totaal 9 spotjes in 4 groepen
Groep 1, boven de bank, 2 spots
Groep 2, Boog, 3 spots
Groep 3, bruine muur, 2 spots
Groep 4, naast het scherm, 2 spots

Voorlopige sfeer impressie


Voorlopig gezien ik deze week me ga uitleven met de RGB LED strips (15 metertjes) in de lichtkoof


De Wand waar de TV in verwerkt wordt, en teven huisvesting bied voor ruim 120 ofwel het beste van mijn blu-ray's, DVD's en game collectie
rest komt netjes boven in kasten te staan..

alles uitgevoerd in 18 mm MDF met achterplaatjes van 12mm


Alle bekabeling verwerkt en begonnen met het monteren


Wandje in elkaar en scherm even laten zakken, Precies tot onder aan de TV nis  :inlove:


Maar toen was het zondag en tijd om een "paar" spullen van de ouderlijke huizen alvast over te huizen..



Gedeelte van de installatie


Voor dat alles aan kant was, hielp de tijd ook niet echt mee, maar toch nog tijd gevonden om het wandje teschuren en te voorzien van een eerste laag MDF grondlak..



Woensdag 1-7-2009 Alweer pakjes avond :)

Het eerste pakje:


Niko 4 voudige drukknop tbv Domotica  op onze nieuwe tafel :angel:


De rest van de pakjes waren wat groter, namelijk: De meubels !!!  :pompom:

maar eerst, wandje helemaal gegrond, met dank aan mijn vriendin


Meubel plaatjes: NB Wit balans van de foto's staan allemaal erg scheef, later als het zon beetje rond is komen er betere plaatjes

kleine impressie


Ja dat is een echte huid....


achterkamer


sfeer impressie


laatste voor vandaag ;)


Update 23-7-2009


Alsof de duivel ermee speelt, was ik gisteren alles aan het klaarmaken voor de foto's is mijn chromoflex overleden.. !$%@%@$

dus de RGB verlichting en sfeer foto's houden we nog even tegoed..nieuwe komt volgende week binnen..

Het Plafond..


TV Wandje nu in kleur


Met scherm ervoor


Remotesssssss, de vervanger ligt erboven...


Front speaker


Lampje



Project DASH: CAI versterker, inet modem, WiFi router, Gigabit switch, X10 interface, Chromoflex interface, Server + nodige HDD's


Beamertje..oud beestje inmiddels, maar lamp heeft pas 28 uur (!!) gedraaid


Klok :)


Ter impressie de rest van de woonkamer..ja dat is een vrij lange witte muur (ruim 8m)


nogmaals




Tot zover de up-date weer :)

Preview:

Ontwerp Wand + TV meubel

De wand is zoals hierboven al in wording..zoals je hier ziet gaat dat wandje antraciet grijs worden, waarbij de DVD gaten en de nis rodn de tv zwart worden gemaakt, netjes afgewerkt met een projectje in wording..
het TV meubel staat hier ook bij getekend.


Kleine uitleg:

De in blauw aangegeven delen worden glas waarvan het middelste wordt geblindeerd.
in de 2 zeikanten komen dus kleine "vitrines" die zullen worden ingericht in stijl (filmblikken, posters, popcorn je snap het idee)
middelste bied huisvesting aan de apparatuur inwendige desin wil ik nog niet echt vrijgeven, wordt weer iets..
Kleurstelling: Creme/wit met vinyl zwart



Lamp die in het midden van het plafond komt te hangen (15x halogeen)



Tot zover.. To Be Continued 8)


Apparatuur

Niet zo fancy als sommige hier, maar voor mij toch een absoluut genot om naar te kijken / luisteren

Beeld Weergave
TV - Sanyo 42FHW07 42" Full HD
Beamer - Hitachi CP-S235 720P, deze wordt nog wel eens geupgrade als de lamp versleten is..
Scherm - 100" Electrisch highline scherm

Versterking & Speakers
Receiver: Onkyo TX-SR607
Speakers: Pure Acoustic Dream 77 set van 2 zuilen, een center en 2 shelf rears

Bronnen
Blu-ray: Sony BDP-S350
Gaming (in HT): Xbox360, PS3 en Wii
Streaming Media: Windows Home Server 2003 met 7 TB Streamen via Xbox360 en/of PS3

Control
Logitech harmony 1000 + RF extender
HTC Touch Diamond 2 (om ook de verlichting mee te sturen)
Laptop(s) (om ook de verlichting mee te sturen)

Bekabeling
3x König HDMI 1,5m
1x König HDMI 2,5m
1x König HDMI 10 m
2x HQ Luidspeakerkabel 2,5mm2 (rears)
3x HQ Silverline 4mm2 (fronts + center)
2x CAT5e Gigabit LAN voor streaming en online gaming ;)
1x Hirschmann RTV COAX aansluitkabel 10 meter


Slaapkamer Media
LG 38" Full HD TV met Xbox360 voor media streaming

Game Room
TV: Een van de laatste 32" Philips CRT's
Gaming: Original Xbox NES, SNES, N64, Game Cube, Sega megadrive 16-Bit en een Dreamcast

Grtz.

Doompie

Madhouse

Ben benieuwd hoe dit gaat worden! Plannen zien er goed uit  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Mooie plannen! En een Dreamcast is natuurlijk :worship:. Die heb ik zelf ook nog staan. Prachtapparaat.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Dat is geen half werk! Ben benieuwd naar het resultaat!

Xander32

#4
QuoteIk zal dit topic zoals gemeld vanavond voorzien van een nieuwe foto up-date en de volgende dagen / weken natuurlijk over de vorderingen, mits er interesse is..
Zeer zeker.

Gaaf project!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

migailov

ziet er al goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Succes!

griff

#6
Ziet er gaaf uit :)
Wel dicht bij de ramen die onderbouw.
Anthem MRX300 - Klipsch RB-61 - Klipsch RC-52 - Klipsch RB-15 (surround) - BK XLS300/PR - Epson TW700 ISF - Kingpin VFS180

Doompie

#7
Nou zit ongeveer 40cm ruimte tussen het raam en de koof, voldoende om de gordijnen fatsoenlijk op te kunnen hangen en af te halen natuurlijk.
zelfs nog om nieuwe rails te monteren..

Ben bezig met de update van de start post..plaatjes toevoegen van de vorderingen..

2 weken vakantie gehad, en volle bak aan de klus geweest..

wat er nog moet gebeuren:

- plafond stucen (wordt voor me gedaan gelukkig)
- opstaand randje tegen de binnenklant van het plafond waar de RGB verlichting achter komt te liggen
- Zwart wandje (3,6m) zetten wat even ver naar voren komt als de TV + beugel
- de nodige WCD's enz daarin bouwen
- Audio meubel in elkaar hobbien (preview zoals in het filmpje)
- lampen monteren :)

Madhouse

Netjes hoor! Ben echt benieuwd naar het eind resultaat  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

cine(d)rama

#9
Hallo .

Ziet er idd goed uit .
Mooi begin zou ik zo zeggen  :o .

Maar zou je niet alvast een HDMI kabel leggen voor een eventuele UPGRADE ( 1080P PJ )?
Of heb je dat al gedaan en heb ik dat niet goed gelezen ?

Ga deze maar eens volgen .

Succes verder en de groeten Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

stoffels


Atmoz


So!!
Dat ziet er niet verkeerd uit.
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat...

Volgens mij gaat dat helemaal goed komen O0 O0 O0

Ook grappig dat 3D filmpje!!!

Keep up the good work.

Ik kom graag weer eens terug in dit topic voor meerdere foto's ;)

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

kohns

#12
Heel mooi hoor.

En wat een geduld om die boog te maken zeg.
Ik zou wel in de plaats Knauf flexboard genomen hebben. Dat zijn gipsplaten die je kan plooien.  Hier is de link naar het product: http://www.knauf.nl/show/nl/droge-afbouw/item/60,374,378/Flexboard.

Heb je ook gedacht aan de bereikbaarheid van je rolscherm... moet alles eruit als je eraan wil werken of vervangen?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Doompie

#13
thnx voor de positive reacties !

uiteraard heb ik daar over na gedacht  :smile:

die gips plaatjes had ik idd ook gevonden alleen een verkoop adres vinden bleek wat lastiger te zijn.
gezien het plafond nog voorzien gaat worden van een mooie laag stucwerk was volgens de stucadoor mijn oplossing prima..
Moet de onderkant van de boog nog dichtzetten, maar dat is voornamelijk heel veel snijden en schuren en dan kan de stucadoor komen..volgens planning volgende week..hopelijk

wat betreft de toegankelijkheid van het scherm:
doordat er nog een wandje voor komt te staan, welke deels demonteerbaard wordt, kan door het verwijderen van 6 schroeven het achterste deel onder het scherm verwijderd worden (minimale schade aan stucwerk) zodat er voldoende ruimte ontstaat om het scherm eruit te tillen.
volgens mij in mijn geval het meest praktische met zeer eenvoudig te herstellen "schade"...


MLCinema

Quote from: cine(d)rama on June  9, 2009, 11:02:21
Hallo .

Ziet er idd goed uit .
Mooi begin zou ik zo zeggen  :o .

Maar zou je niet alvast een HDMI kabel leggen voor een eventuele UPGRADE ( 1080P PJ )?
Of heb je dat al gedaan en heb ik dat niet goed gelezen ?

Ga deze maar eens volgen .

Succes verder en de groeten Andre .

Dat vroeg ik mij ook af. Niet vergeten en gelijk ook ernaast hangen. Anders krijg je daar heel erg spijt van!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Quote from: Kamidioblitz on June  9, 2009, 11:43:25
Dat vroeg ik mij ook af. Niet vergeten en gelijk ook ernaast hangen. Anders krijg je daar heel erg spijt van!

Was ook wat ik dacht bij het zien van de foto.

Garmir

Doompie, ik zou zeggen mooie entree hier :) en de opbouw van je plafond met alle elentriek zooi in ziet er netjes uit, ook de bekabeling mooi geleid langst kanalen etc.
Orde in de details heeft enkel plezier en minder nadelen bij uitwerking.

Ik vind maar 1 ding raar waarom je geen HDMI lijn naar de projector legt, enkel een Componentenlijn. Nu om te zeggen misschien heb je dit nu niet nodig, of heb je dat gewoon niet op je projector, maar het zou misschien wel gemakkelijker zijn om er wel al te leggen als je je projector zou upgraden, dan zit je niet met de miserie dat die kabel daar moet komen :)


Soit
Gegroet en keep up the good work pal!

Garmir

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Doompie

10m könig HDMI 1.3c kabel zojuist gelijk besteld. :smile:

kan inderdaad geen kwaad, en nu kan het nog eenvoudig

ander idee was om bij het vervangen van de component kabel de HDMI kabel eraan vast te maken en hem zo over de kabelgoot te trekken die in het plafond zit.
Mja nu kan ik er nog net makkelijk bij en om spijt te voorkomen toch maar gelijk gedaan.. :)

Atmoz

Quote from: Doompie on June  9, 2009, 13:20:15
10m könig HDMI 1.3c kabel zojuist gelijk besteld. :smile:

:worship:

Jij laat er tenminste geen gras over groeien :)

Nogmaals: erg mooi allemaal.
Ik kijk uit naar de volgende foto's!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Garmir

Quote from: Doompie on June  9, 2009, 13:20:15
10m könig HDMI 1.3c kabel zojuist gelijk besteld. :smile:

kan inderdaad geen kwaad, en nu kan het nog eenvoudig

ander idee was om bij het vervangen van de component kabel de HDMI kabel eraan vast te maken en hem zo over de kabelgoot te trekken die in het plafond zit.
Mja nu kan ik er nog net makkelijk bij en om spijt te voorkomen toch maar gelijk gedaan.. :)
Quote from: atmoz on June  9, 2009, 15:44:15
:worship:
Jij laat er tenminste geen gras over groeien :)

Blijkbaar :)

Is ook een mogelijkheid, maar als je kabel ergens blijft haken wanneer je die er aan het door trekken bent en die schiet los dan mag je toch een manier bedenken om deze ter plekke te krijgen :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Sol

Erg gaaf allemaal!
Dat belooft heel wat te worden.
:headbanging:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

MLCinema

Quote from: Doompie on June  9, 2009, 13:20:15
10m könig HDMI 1.3c kabel zojuist gelijk besteld. :smile:

kan inderdaad geen kwaad, en nu kan het nog eenvoudig

ander idee was om bij het vervangen van de component kabel de HDMI kabel eraan vast te maken en hem zo over de kabelgoot te trekken die in het plafond zit.
Mja nu kan ik er nog net makkelijk bij en om spijt te voorkomen toch maar gelijk gedaan.. :)

Komt mijn gemoedsrust weer ten goede ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

DVDGuy

Welkom op het forum; geweldig project  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

erwinh

Knappe klussert, ziet er goed uit :worship:. In de woonkamer, heb je een vriendin? Dan is het wel ware liefde want het is wel erg dominant aanwezig zo :o
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Doompie

ghehe thnx allemaal :)

heb inderdaad een vriendin, maar die is nogal wat van me gewent, en deelt mijn film liefhebberij zoals ook de auto's :smile:

Kleine introductie.. onze gezichten:



Vanavond is de stucadoor komen kijken, en goed nieuws, komende zaterdag gaat hij al aan de gang met de binnenkant van het plafond. wordt netjes helemaal strak gemaakt..dat zal hem ook wat subtiler maken..
hij hangt rondom 30cm lager dan het oorspronkelijke plafond en het midden +/- 10

Daarna mag ik het opstaande randje monteren en komt hij terug voor dat en de onderkanten..

Geeft mij mooi nog de tijd om wat plaatjes los te maken en de HDMI kabel erin te trekken en nog wat stucplaatjes snijden welke nu nog ontbreken.

... to be continued om het maar in stijl te houden..