Doompie's Huiskamer HT, a dream comes true (Nieuwe sfeer foto's)

Started by Doompie, June 8, 2009, 13:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doompie

 ;D thnx voor de reacties !

Tijd .. ja dat is ook voor mij een probleem.. had 2 weken vakantie opgenomen om te verbouwen.. en die zo goed mogelijk benut..

nu is het avonduurtjes en weekend klussen.. heeft nog altijd hoogste prio want we willen zsm de meubels laten komen (eerste huis he)..
rest van het huis is nu zo goed als af..komende week worden de toiletten nog gedaan (niet zelf)..dus ik moet nog even doorwerken aan de wand..

kleine textuele up-date maar weer, vanavond hoop ik weer vorderingen te maken die het waard zijn te fotograferen ;)

Gisteren mijn idee voor het wandje uitgewerkt en alvast 18mm MDF ingeslagen.
Eerste aanzet gedaan van de dragende constructie ( en vouwgordijntjes opgehangen ;) )
Hopelijk vanavond nog even tijd om een en ander verder af te maken..

WickedGame

Quote from: Doompie on June 18, 2009, 08:08:17
;D thnx voor de reacties !

Tijd .. ja dat is ook voor mij een probleem.. had 2 weken vakantie opgenomen om te verbouwen.. en die zo goed mogelijk benut..

nu is het avonduurtjes en weekend klussen.. heeft nog altijd hoogste prio want we willen zsm de meubels laten komen (eerste huis he)..
rest van het huis is nu zo goed als af..komende week worden de toiletten nog gedaan (niet zelf)..dus ik moet nog even doorwerken aan de wand..

kleine textuele up-date maar weer, vanavond hoop ik weer vorderingen te maken die het waard zijn te fotograferen ;)

Gisteren mijn idee voor het wandje uitgewerkt en alvast 18mm MDF ingeslagen.
Eerste aanzet gedaan van de dragende constructie ( en vouwgordijntjes opgehangen ;) )
Hopelijk vanavond nog even tijd om een en ander verder af te maken..


Heb mijn sleutel nu 4 weken, en ik ken het probleem. Zit nu ook elke avond in mijn klusoutfit dingen te monteren en af te werken. Dan is 2 weken opnemen blijkbaar iets te weinig  ;D

Doompie

Zow weer een na het weekend up-date.. Spotjes gefixed, wandje gebouwd, deel van de spulletjes verhuisd.. :satisfied:

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub



Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

MartijnR

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Doompie

thnx  voor de reacties weer :blush:

nog even een kleine up-date

gezien mijn meisje vrij heeft genomen deze week, kwam ik gister thuis en had ze als verassing het tv wandje nogmaals helemaal gegrond en strak opgeschuurd  
ziet er super goed uit en is helemaal klaar om de laklaag te gaan ontvangen..

Het definitive ontwerp voor me meubel is ook eindelijk klaar, zal een plaatje in de start post zetten als preview :satisfied:
Daar ga ik het weekend aan werken..

verder is eindelijk de 4 voudige drukknop van Niko binnen  :thumbs-up:
omdat het toch wel makkelijk is om een "harde" schakelaar in de muur te hebben heb ik hiervoor gekozen.
achter de drukknoppen zit een micro scene module die achter iedere toets een reeks van 16 commando's naar mijn domotica kan sturen om het een en ander aan te sturen.

En ook de bestelde gordijnen zijn binnen, uiteraard zwarte met een antraciet grijs motiefje erin. foto's volgen.

tot slot worden vandaag ook nog de meubels geleverd  :smile:

meer nieuws is er nog niet  :sarcasm:

Fabian92

Is wel leuk zo'n verrassing, scheelt een hoop werk voor jou  :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Doompie

Zow de startpost weer ge-update, woensdag zijn de meubels geleverd..

gister kwam ik thuis en had mijn meisje de wand al helemaal in de lak staan  :wub:

vanavond ff feesten, weekend verder met afwerken en installeren enz enz enz................

WickedGame

Quote from: Doompie on July  3, 2009, 08:09:04
Zow de startpost weer ge-update, woensdag zijn de meubels geleverd..

gister kwam ik thuis en had mijn meisje de wand al helemaal in de lak staan  :wub:

vanavond ff feesten, weekend verder met afwerken en installeren enz enz enz................

Het ziet er erg goed uit moet ik zeggen! Mijn complimenten, toch huiselijk maar tevens toch georienteerd op HT :) Erg nette integratie moet ik zeggen.

Madhouse

Het maakt me steeds nieuwsgieriger. Ben echt heel benieuwd hoe je meubel er uit komt te zien!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

stoffels

zeer mooi tot zover, heb jij eigenlijk 2 xboxen 360 ? 

één voor streaming en en één voor gamen ?

HTip

Prachtige integratie van een HT in een woonkamer. Die boog maakt het helemaal af :thumbs-up:

Succes met de verdere bouw!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Doompie

Thnxies voor de reacties weer, erg tof beetje respect te ontvangen  :clapping:

Ik heb 2 Xbox360's om de volgende reden

1x huiskamer: Gaming en Streaming
1x slaapkamer: Streaming

:pompom:

Inmiddels weer wat dagen/weken verstreken sinds de laatste up-date hier.. maar uiteraard heb ik niet stil gezeten...
Ben onderweg nog tegen wat problemen aangelopen van dingen die toch niet bleken te werken, vooral het aansturen van de beamer :devil:
Maar sinds gister avond kan ik zeggen dat het allemaal naar behoren werkt !!

Wat was het probleem..
in eerste instantie was het idee om de TV via de HDMI output aan te sluiten op de receiver en de beamer via de component output..
maar gezien mijn receiver wel alle inputs kan verwerken naar HDMI maar niet van HDMI naar component out was dat dus niet mogelijk
Hoe heb ik het opgelost ?
heb de HDMI output van de receiver aangesloten op een 2-weg HDMI splitter met ingebouwde versterker
maar mijn beamer heeft geen HDMI input..dus om dat probleem op te lossen heb ik een HDFury2 besteld deze converteerd het HDMI signaal bij de beamer om naar RGB (of component als dat gewenst is) en nu werkt het dus allemaal prima

Wat is er nog meer gedaan in tussen:

- 4 Scene controller van Niko gemonteerd op plaats van schakelaar
- Beamer opgehangen
- Wand om TV meerdere malen geschuurd en afgelakt in antraciet grijs met zwart
- 12x WCD, CAI, UTP, Speaker en RGB aansluitingen in tv wand afgemonteerd
- Surround side speakers opgehangen (dit omdat het vooralsnog niet mogelijk is om echt achterspeakers te monteren)
- RGB leds gemonteerd en sturing enz. aangesloten
- Apparatuur in tijdelijk kastje gezet en alles aangesloten
- Genoten van enkele filmpjes  8)

Rondom de HT heb ik eindelijk het projectje uitgevoerd wat in de pen zat..
Project DASH wat zoveel wil zeggen als Doompie's Automated Smart Home (en is natuurlijk een Pixar karakter uit the incredibles)
De HT is ook een onderdeel van dit project.
Het hart van dit heb ik in de meterkast gebouwd.
Daar heb ik het volgende gefixed:

- UTP CAT5e door het hele huis getrokken
- Kabel Modem opgehangen
- CAI versterkerr gemonteerd
- Interface naar verlichting en verwarming gemonteerd
- Interface naar RGB sfeer verlichting via UTP
- 8x WCD gemaakt
- Gigabit switch voor het huis netwerk
- Wifi Router gemonteerd
- Server geplaatst incl Mirrored storage HDD's

eerste etage:
- netwerk bridge gemaakt voor Wifi ontvangst garantie

vele X10, RF en aanverwante sturing en sensing modules geinstalleerd.. en is nog on-going...


overig nieuws.
Het huis begint nu in de Done fase te belanden nog een lamp ophangen, en wat buiten verlichting, de trappen moeten nog afgewertk worden, en dan rest eigelijk alleen nog de tuin...
afgelope week is ons nieuwe bedje bezorgd, nou ja eigelijk nieuwe slaapkamer..
dus de ToDo lijst is stevig geslonken in 2 maandjes tijd.. :satisfied:

kan eindelijk tijd vrijmaken om te beginnen aan het meubel..

Roger Black


stoffels


Fabian92

Jeetje dat is niet mis, veel gebeurd dus zo te lezen. En nu is het wachten op de foto's  :D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Sonic Circle

Supergaaf dat plafond. Complimenten voor zo'n mooie integratie ook. Nu al.

Doompie

thanks thanks,,

doe me best om er wat van te maken..

wat betreft het meubel, tekeningen zijn helemaal uitgewerkt nu (3d model en onderdelen lijst gemaakt)

komende week hout bestellen, en dan mezelf er toe gaan zetten..heb op het moment een klus break, ff tijd nodig om weer zin te verzamelen.. maar da komt goed..

Foto's komen eraan.. denk dat ik ze vanavond ga maken..wil er wel wat moeite en extra aandacht in steken nu het allemaal zon beetje afgerond klaar is..
ben het maken van snappies beetje beu.. das gewoon zonde..

Ben aan het rodn neuzen voor een andere beamer, deze heeft geen horizontale key-stone correctie en het beeld staat nu net ietjes scheef.. HOOGT irritant dus.. maar goed daar moet ik eerst wat geld voor vrij maken..momenteel nog even andere prioriteiten..
zon eerste huis kost toch stiekem vrij veel geld..

Dus hopelijk vanavond een grote foto-up-date  :-X

Doompie

Zo de beloofde Foto-update is gedaan..

Foto's van de sfeer bij nacht en van de RGB lampjes moet ik nog maken..

heb er deze keer wat meer mijn best opgedaan..hopelijk is dat te zien  :satisfied:

Tot op heden ben ik persoonlijk ERUG trots op het resultaat.. Heb er ook al flink van genoten..

ToDo aan de HT:
- Meubel maken..(dat is een project opzich)
- nieuwe chromoflex aansluiten..
- nog klein beetje afmonteren..
- ............


mgwlee

Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

Roger Black

WOW!!! Ziet er puik uit!!!
Mooi werk geleverd zeg!

Ik ben benieuwd wat je met dat meubel gaat doen..
En misschien heb ik ik er overheen gelezen, maar wat voor een speakers zijn dat?