Doompie's Huiskamer HT, a dream comes true (Nieuwe sfeer foto's)

Started by Doompie, June 8, 2009, 13:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erwinh

Wat ik al dacht ;), wees maar zuinig op haar, als ze dit van je accepteert zit het hardstikke goed :laugh:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

geweldig topic dit! en lekker veel foto's!!! keep it up!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kjelt

Mooi kluswerk hoor, petje af. Ga dit topic zeker volgen.

treky22

Mooi topic.
Goed aan het klussen daar, ziet er goed uit.
Je zult wel blij als je dalijk kunt genieten van filmpies daar
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

tekke

Hoi Doompie,

Gaaf project man!! dat ziet er goed uit. Leuk nog zo'n fanatieke DHZelvert  ;D  Welkom op t Forum.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik wil zelf ook al heel lang mijn plafond op een dergelijke manier gaan aanpakken. Heb nu zo'n vreselijk glimmend kunststof plafond wat erin zat toen ik dit huis kocht.  :-X maar zie er nog tegenop om eraan te beginnen. (en mijn vriendin helemaal tegen de rotzooi  :laugh:) moet dan gelijk de hele woonkamer inclusief keuken aanpakken.

Dat is het voordeel als je gaat verhuizen dan kunje het gelijk goed doen, en jij laat er iig geen gras over groeien  :clapping:

Deze ga ik zeker ook volgen...

Succes met verbouwen

Tekke
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550

Doompie

Na het weekend up-date van het plafond..

Vanavond komt de stucadoor de rest afmaken en dan is het plafond voor zover klaar..

kan ik de loop van de week beginnen aan de wand waar de TV in komt ..
en dan komt de volgende todo lijst..


Rest van het huis is aardig klaar inmiddels
tussen door nog even alle lampen boven gehangen en nieuwe gordijnrails..

WickedGame

Dit topic ga ik volgen, erg mooie opzet en veel orde en netheid in je werk. Hou je tenminste ook overzicht.

En tja wat betreft verbouwen, klussen, boren, zagen etc. ik kan er ook over mee babbelen.

MLCinema

Mooie voorderingen! En dat die kabel er ligt is natuurlijk slim ;). Overigens, heeft je huidige projector geen DVI? Dan zou je eventueel nu gebruik kunnen maken van die hdmi kabel.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Doompie

Quote from: Kamidioblitz on June 15, 2009, 12:54:16
Mooie voorderingen! En dat die kabel er ligt is natuurlijk slim ;). Overigens, heeft je huidige projector geen DVI? Dan zou je eventueel nu gebruik kunnen maken van die hdmi kabel.

Neen helaas niet alleen VGA, component, S-Video en RGB  ..tis al een wat ouder beestje maar toch niet de minste, zn specs mogen er nog best zijn..
info: http://www.projectorcentral.com/Hitachi-CP-S235.htm


Sol

Zeer strak werk! ;)
Zo kolossaal is het nou ook weer niet inderdaad. Valt goed mee te leven mi. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Fabian92

Ziet er al goed uit hoor, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien  ::)
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Doompie

Thnx voor de positive reacties weer allemaal..  :blush:

Ik ben echt enorm blij geworden gisteren..

Gister avond is de stucadoor geweest om de rest af te komen maken van het plafond..
En het resultaat is echt boven mijn verwachtingen geslaagd..Zal proberen vanavond een foto update te doen..
Eindelijk beginnen de ideeen realiteit te worden..

ToDo:
- Plafond laten drogen  :yawnee: :nopompom:
- RGB koofverlichting monteren
- Spotjes monteren en andere lamp ophangen en X10 controllers adresseren
- Beamer beugel monteren
- Wand rondom TV constructie uitwerken en exclusief ontwerpje maken (niet de hele muur breed, maar wel 3,40m)
- Meubel maken over volledige breedte van voorzet wandje..Design ligt klaar
- ......nog een hoop andere dingen :wacko:
- Genieten  :blush:

Nosoforos

Waar heb je je plafondlamp vandaan? (Die met die takjes)

Doompie

Inet :)

hij ligt ook bij de praxis sinds 1 week zag ik, maar daar issie 80 euro duurder als online...

Klik !!

Doompie

Foto up-date van het plafond..

nou alleen nog wachten tot het gedroogd en dus opgekleurd is...en wachten duurt altijd ???

migailov

Woot!!  :clapping:

Heel mooi werk!!
Nu snel doorwerken, ik ben benieuwd naar de volgende stap!  ;D

celerontje

Heel mooi, maar toch even wat kritiek m.b.t. de bekabeling/bedrading:
De HDMI/Component kabels kan je nu zeker nooit meer vervangen zonder alles open te slopen? ???

En ik zag aardig wat losse draden die in een buisje horen.
Het wordt heel mooi hoor, maar je elektra voldoet nou niet bepaald aan de eisen... :(

En die 720p beamer, dat is zeker de Hitachi PJ-TX100? Die heeft wel DVI, dus je zou een verloopje op je HDMI kunnen zetten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Zo, dat is geen half werk! Je verwacht overigens niet dat die koof een scherm bevat, heel mooi weggewerkt. Mooie oplossing. Ben benieuwd naar de verdere vorderingen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Doompie

Quote from: celerontje on June 17, 2009, 12:19:22
Heel mooi, maar toch even wat kritiek m.b.t. de bekabeling/bedrading:
De HDMI/Component kabels kan je nu zeker nooit meer vervangen zonder alles open te slopen? ???

En ik zag aardig wat losse draden die in een buisje horen.
Het wordt heel mooi hoor, maar je elektra voldoet nou niet bepaald aan de eisen... :(

En die 720p beamer, dat is zeker de Hitachi PJ-TX100? Die heeft wel DVI, dus je zou een verloopje op je HDMI kunnen zetten.

Heb in mijn vroegere school carierre (alvorens mn informatica bachelor) electro gestudeerd..dus daar heb ik ook aan gedacht..en ben het er niet helemaal met je eens.. ;)
op de foto's zijn alle las doosjes open, en de uitvallende kabeltjes zijn die voor spotjes..deze zijn minder als 7 cm lang..
kleine kabeltje naar WCD voor scherm toe is nog voorzien van flex buis (omdat het zwevende kabels zijn), WCD in het plafond zit de inbouw doos direct tegen een lasdoos aan..
kabels kunnen geen kant op.. en alles netjes volgens de geldende richtlijnen uit de NEN2010 gezet..
wil zon project echt niet afraffelen op zaken waar ik notabene voor heb geleerd  :eh:

De component en HDMI kabel vervangen wordt wel een uitdaging maar is niet onmogelijk.. aan elkaar tapen en door trekken moet kunnen.
ligt een kunstof kabelgoot boven op van 5 cm hoog waar deze kabels door gevoerd zijn.. om het mezelf makkelijk te maken had ik het plafond open gemaakt om de hdmi kabel erbij te leggen..nu kon het nog..

op basis van de huidige foto's kan ik je commentaar wel begrijpen, maar toen was het nog niet klaaren dicht ;)
zal ff kijken of ik ook afgemonteerde foto's heb gemaakt..
heb niet van precies iedere stap foto's gemaakt.. je kent dat wel, bezig bezig, sh*t foto's maken  :wacko:

Maaaarrrr toch bedankt voor het meedenken ;)

Vanavond ga ik aan de slag met de wand waar al die bekabeling die nu nog op rol hangt in verwerkt wordt en tevens de huisvesting voor de TV + BD's en games zal zijn..uitmeten, tekenen, zagen enz enz..project nr 2..





vleerbike

Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

Seth__Gekko


curl

Zeer fraai, als het straks klaar is geniet je er dubbel van omdat je het zelf allemaal gedaan hebt..
veel plezier ermee...

celerontje

Quote from: Doompie on June 17, 2009, 15:49:05
Hele uitleg
Oké, dan is 't goed! ;)
Maar op een aantal foto's zaten sommige zaken nog een beetje provisorisch/expirimenteel aan elkaar, maar zolang 't maar goed zit bij het dichtimmeren! :pompom:

Wat betreft de kabels voor het beeld:
GTdesign gebruikt voor zulke zaken (hij maakt ook soortgelijke plafonds) hele dikkke PVC pijp, die vaak als afvoerleiding wordt gebruikt, daar kan dan zelfs een complete HDMI connector doorheen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

WickedGame

Wel lekker bezig zeg, en het vlot ook lekker snel. Wat dat betreft goed bezig  :thumbs-up:

Dat je er zelfs tijd voor hebt  :P Ik merk zelf al snel dat ik tijd tekort kom in mijn projecten/verhuizingen etc.