Doompie's Huiskamer HT, a dream comes true (Nieuwe sfeer foto's)

Started by Doompie, June 8, 2009, 13:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

ja inderdaad, nu snap ik hoe de koof loopt in de kamer..thx
veel kijkplezier!

HTip

Zo zeg, dat is mooi geworden! :thumbs-up: Goed voorbeeld hoe je een projector en scherm kan integreren in een huiskamer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Respect voor jouw klusvaardigheid :worship:. Het resultaat is prachtig. Nu maar genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ron_HT

Inderdaad respect! Toekomstige nieuwe bewoners zullen blij zijn met al die gaten in het plafond van het boren :)
Marantz | B&W

denoontje

Quote from: Ron_HT on May 30, 2013, 22:52:09
Inderdaad respect! Toekomstige nieuwe bewoners zullen blij zijn met al die gaten in het plafond van het boren :)

lol, zat ik ook te denken.
In mijn eerste woonkamersetup had ik koven aan plafon gemaakt om de dipool surrounds (4) op te hangen.
Die koven had ik mooi laten hangen na de verkoop.....

Doompie

Super bedankt voor de reacties!

Denk dat dit meeverkocht gaat worden als ik ooit nog eens ga verhuizen  ;D

Was inderdaad een leuke klus. Maar persoonlijk ben ik er ook erg trots op. Werk als consultant in de ICT, dus niet echt gewoon om dit soort werkzaamheden te verrichten :-X

Voor wat betreft het genieten, elke dag weer!  :wub:
Ook met de HiFi set ben ik zo blij. Speelt enorm open, strakke staging, en goed in balans. Dat gaat de Onkyo toch beduidend minder goed af. Maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.

Eerst volgende todo is om de RF signalen naar de RGB controller te reverse engineren en de RF interface aan de Raspberry gebruiken om ze te sturen.
Dan een leuke UI bouwen, en dan is dat ook afgerond  ;D

quattronl

Je hebt het goed voor mekaar zeg.
Respect voor je geklus!

Zo'n tv voorzetwand wil ik ook nog maken....ooit.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Doompie

Quote from: quattronl on May 31, 2013, 14:35:46
Je hebt het goed voor mekaar zeg.
Respect voor je geklus!

Zo'n tv voorzetwand wil ik ook nog maken....ooit.

Thnx!
Is even werk, maar dan heb je ook wat..zoals ze dat zeggen.

Heb een tijd geleden wat aanpassingen gedaan aan de fronts in poging ze beter te maken. Naar mijn mening de moeite waard geweest.

Na het verwijderen van de woofers, in een poging een rammeltje op te lossen wat was ontstaan in de tijd, zag ik het probleem van het rammeltje. Een draadje wat tegen de kast kwam. Maar ik was geschrokken van de diameter van de gebruikte draad in de speakers. Daarop besloten deze te vervangen voor 1,5mm2 en 2,5mm2 voor de woofers. Ook aan de terminals, welke pretenderen bi-wiring te ondersteunen, was echter slechts 1 draadje aangesoldeerd van 0,5mm2..Bi-amping had in deze gewoon vermogen in de lucht gestuurd. Dus ook dat opgelost en 2x 2,5mm2 eraan gesoldeerd.
Verder nog een beetje dempingswol toegevoegd om het laag wat minder rommelig te maken..
Ook de mids heb ik aangepast naar een Push-pull configuratie.
Heb nog wat plaatjes, sorry zijn met telefoon gemaakt..

1. Originele touwtjes.


2. Operatie tafel