Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Started by Eddye, October 20, 2011, 20:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden Eddy, vooral omdat je eigenlijk vanaf dezelfde set komt als ik nu heb, op de Harbeth's na is je luidsprekerkeuze helemaal in mijn rijtje en die Devialet heeft ook het eenvoudige en minimalistische wat erg veel rust geeft! hoe het daadwerkelijk klinkt is maar de vraag maar ik hoor er veel goede dingen over.

heb je al iets geplanned om eens te gaan luisteren?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Quote from: Eddye on July 24, 2013, 11:37:47
Het is ook meer een kwestie van uitzoeken en luisteren wat bij elkaar past. Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel. Wat vind ik prettiger luisteren (ik zeg expres niet beter), en ik ben met je eens dat de luidsprekers het meeste zullen bepalen.
Wat betreft de akoestiek, dat is natuurlijk altijd anders bij een winkel dan bij je thuis. Qua plaatsing heb ik een hele hoop mogelijkheden, dus dat komt wel goed, denk ik zo. Wellicht dat ik thuis op proef mag luisteren als het zover is.
Jij komt vast tot een mooie set ;).
En wanneer je serieus aan het shoppen bent mag je vast wel het e.e.a. thuis beluisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: W.Otter on July 24, 2013, 11:50:29
ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden Eddy, vooral omdat je eigenlijk vanaf dezelfde set komt als ik nu heb, op de Harbeth's na is je luidsprekerkeuze helemaal in mijn rijtje en die Devialet heeft ook het eenvoudige en minimalistische wat erg veel rust geeft! hoe het daadwerkelijk klinkt is maar de vraag maar ik hoor er veel goede dingen over.

heb je al iets geplanned om eens te gaan luisteren?
Nee, voorlopig zit ik echt helemaal vol... Ik hoop begin september een keer ergens te gaan luisteren.

Quote from: Xander32 on July 24, 2013, 13:00:00
Jij komt vast tot een mooie set ;).
En wanneer je serieus aan het shoppen bent mag je vast wel het e.e.a. thuis beluisteren.
Dat is wel de bedoeling :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

De CM9's hebben een nieuw thuis gevonden, morgen maar even mijn 601s3's afstoffen en aansluiten zodat ik in ieder geval muziek heb.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

De 601S3's zijn aangesloten. Ik heb muziek aanstaan en realiseer me nu echt goed wat voor enorme stap het is tussen de 601's en de CM9's. Ik mis fundament, laag, detail, spreiding en diepte. Wat ben ik toch enorm verwend geweest met de CM9's.

Het is uiteraard een tijdelijke situatie, maar ik werd wel even 'wakker'.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Ik vind de stap terugwaarts altijd confronterender dan van goed naar beter. Succes! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 19:03:04
Ik vind de stap terugwaarts altijd confronterender dan van goed naar beter. Succes! ;)
Ja, heel vreemd, ondanks dat je bezig bent met neerzetten en aansluiten en dergelijke, verwacht je een bepaalt geluid Dat is nu echt anders (en slechter).
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 19:07:22
Ja, heel vreemd, ondanks dat je bezig bent met neerzetten en aansluiten en dergelijke, verwacht je een bepaalt geluid Dat is nu echt anders (en slechter).
Misschien ook wel een goede om te beseffen tijdens je speurtocht naar een nieuwe set. Niet alleen van goed naar beter luisteren, maar ook andersom. Maar dat is misschien beter om daar te reageren (was het nog aan het lezen... ;)).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Ja, ik begrijp wat je bedoeld. Is de stap van beter naar 'minder' te groot of zou er goed me te leven zijn.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on August  1, 2013, 19:37:31
Ja, ik begrijp wat je bedoeld. Is de stap van beter naar 'minder' te groot of zou er goed me te leven zijn.
Precies, wat mis je en hoe erg mis je het? Juist ook kleinere nuances (in DAC's bijvoorbeeld) kon ik daarmee goed "beoordelen".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten