Waar beste hoofdtelefoon ingang?

Started by Corben, June 7, 2009, 17:13:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoofdtelefoon aangesloten direct via de CD Speler of via een versterker?

Via CD Speler
3 (30%)
Via Versterker
5 (50%)
Anders..
2 (20%)

Total Members Voted: 10

Corben

Hallo ik ben nieuw hier dus hoop dat dit het juiste subforum is.

Mijn nieuwe 2ehandse bijelkaar geraapte stereo set moet ik nog installeren, waarschijnlijk word er veel via een hoofdtelefoon geluisterd.
Ik zie op mijn Sony CD cdp-915 een line out uitgang, nu vroeg ik me af of het beter is om daar de hoofdtelefoon direct in te pluggen of de CD speler aan een versterker koppelen en de hoofdtelefoon daar voorin pluggen?





solitaire

#2
Dat hangt er vanaf welke hoofdtelefoonversterker de beste is / het beste met je hoofdtelefoon matched. Vaak is in een versterker de hoofdtelefoonversterking een aftakking van de rest van de versterker, wat een grotere kans geeft een 'goede' / lastonafhankelijke hoofdtelefoon-output te geven. De output in een bronapparaat is vaak niet meer dan een IC'tje met een klein lokaal gladgetrokken 'voedinkje').

Mijn gok is dus de hoofdtelefoon-output op je versterker. Da's wel een extra verbinding (tussen bron en versterker) maar een goede voeding/versterking op de hoofdtelefoon-output is IMO vele malen belangrijker voor het klank-resultaat dan een kabel).

luisterse


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Corben

Bedankt voor reacties,

aansluiten aan de versterker lijkt dus het beste te zijn omdat de hoofdtelefoonversterker daarvan waarschijnlijk technisch beter is wat je ook zou verwachten sinds het een versterker is. Maar aansluiten direct via de CD Speler component levert een directe verbinding op wat een meer 1 op 1 geluid zou kunnen geven?

Het lijkt me dat er ook veel verschil is tussen CD Spelers, waarbij de 1 meer aandacht heeft besteed aan audio transport via de hoofdtelefoon uitgang. Misschien dat er bij de Sony CDP-915, niet de minste uit de Sony CD line, het wel goed zit, weet iemand dit? Heeft het nut om hem open te maken en een foto te posten?

Stem ook in de Poll, benieuwd wat ieders mening is  :)

garmtz


Corben

Quote from: garmtz on June  7, 2009, 22:41:38
Gewoon uitproberen!

Dat is waar, zelf luisteren is het beste. Het setje moet nog in elkaar gezet worden. Zal volgende posten wat ik het beste vond klinken. Zijn er ook goede test CD's beschikbaar hiervoor, liefst downloadbare om te branden?

solitaire

Quote from: Corben on June  7, 2009, 22:44:57
Dat is waar, zelf luisteren is het beste. Het setje moet nog in elkaar gezet worden. Zal volgende posten wat ik het beste vond klinken. Zijn er ook goede test CD's beschikbaar hiervoor, liefst downloadbare om te branden?

Audiofielia ia een geheel vrije hobby: als je wilt luisteren om te beoordelen hoe iets klinkt luister/interpreteer je naar de muziek van je keuze, en als je wilt meten om te beoordelen hoe iets klinkt meet/interpreteer je op de manier van je keuze ;).

Ben benieuwd !



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Corben

Onlangs de hoofdtelefoon direct aan CD speler getest. Het resultaat bevalt me goed, het ziet er ook wel leuk uit zonder al die andere componenten. De Sony CDP-915 is een fijne speler en de volumeknop bij de phone ingang is ideaal. Als hoofdtelefoon gebruik ik de sennheiser HD 415, geluid goed en zit lekker. Enige nadeel vind ik dat de bass te hard klinkt wat niet mijn smaak is en hij veel geluid aan de omgeving afgeeft, lees anderen kunnen snel al mee luisteren zelfs met volumeknop minder dan op de helft. De hoofdtelefoon werd wel geadverteerd met "Powerful bass response" dus volgende keer maar opletten dat zoiets er niet bij staat :music:

Nu nog via de versterker uitproberen.

Rob Eric Blank