iPhone 3G 16GB Zwart gestolen

Started by Deleted member, June 7, 2009, 15:06:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Vrijdagnacht is tijdens het uitgaan m'n iPhone 3G (16GB zwart) gestolen in Rotterdam op de Nieuwe Binnenweg.  :devil: :devil:

Uiteraard aangifte gedaan maar de politie kan en wil niet veel doen (traceren e.d.). Ik heb via Marktplaats vandaag maar gelijk een praktisch nieuwe gekocht voor een nette prijs. Bij dit toestel heb ik me er overigens zeker van gemaakt dat 'ie niet gestolen is. (bon en verzekeringsbewijs gezien).

Het serienummer van het gestolen toestel is: 88827BJ5Y7K.

Mocht iemand hier tegenaan lopen (kleine kans natuurlijk maar niet geschoten is altijd mis) dan hoor ik het graag!  :)

SpeedyAndré

Daar heb je toch een verzekering voor?
Dat je hier  :police: weinig/niets aan hebt is geen groot nieuws  :nowink:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Deleted member

#2
Ze zijn eigenlijk niet te verzekeren tegen dit soort vormen van diefstal had ik al een keer eerder uitgezocht. Verzekeringen voor mobiele telefoons keren meestal alleen uit wanneer de telefoon met geweld/bedreiging van je gestolen is en er dus aantoonbaar letsel of braakschade is of als er getuigen zijn. Volgens mij heb ik ook geen buitenshuisdekking bij mijn inboedelverzekering maar ik zal het morgen eens navragen bij mijn verzekeraar.

edit: hmm...ik zit eens te lezen op Internet en er schijnen toch verzekeraars te zijn die wel uitkeren bij diefstal zonder bovenstaande omstandigheden. Nou ja jammer te laat, hij is al weg.  :(

bwolke

Stuurt de politie geen sms-bom als je ze het imei nummer geeft?

reMC

Beetje flauwe vraag, maar hoe is het gebeurd? Uit je broek- of jaszak, van de bar etc.?

Deleted member

#5
Quote from: bwolke on June  9, 2009, 13:33:16
Stuurt de politie geen sms-bom als je ze het imei nummer geeft?

Dat dacht ik ook maar dat doet de politie vanwege de grote hoeveelheid gestolen telefoons en daardoor de hoge kosten van dit werk helaas niet meer.  :-\

Quote from: reMC on June  9, 2009, 15:08:17
Beetje flauwe vraag, maar hoe is het gebeurd? Uit je broek- of jaszak, van de bar etc.?

Maakt niet uit! ;) Hij is uit m'n jaszak gehaald en m'n jas heb ik in de tijd dat het gebeurd is deels aangehad (in de horeca buiten roken tegenwoordig ;-)) en deels over een stoel gehangen (geen kapstop/garderobe waar ik was). Hoe en wanneer het precies gebeurd is weet ik niet. Voortaan zal ik wel een stuk beter opletten!  :mellow:

Audiofiel

Quote from: Antoine on June  7, 2009, 15:47:37
Ze zijn eigenlijk niet te verzekeren tegen dit soort vormen van diefstal had ik al een keer eerder uitgezocht.

Is dat niet een beetje in tegenspraak?

Quote from: Antoine on June  7, 2009, 15:06:10
Bij dit toestel heb ik me er overigens zeker van gemaakt dat 'ie niet gestolen is. (bon en verzekeringsbewijs gezien).

Overigens kreeg ik van mijn verzekeraar Nationale Nederlanden ook te horen dat ze mijn iPhone niet wilden dekken. Alle foto-, video- en portable computerapparatuur is daar al jaren verzekerd tegen ieder van buiten komend onheil.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Nee, dat is niet met mekaar in tegenspraak. Je kunt je iPhone wel verzekeren maar zoals ik zei (en waar ik later op terug kwam) niet tegen het soort vormen van diefstal als ik stelde (dus eenvoudige diefstal zoals de politie het noemt of zakkenrollerij oftewel diefstal zonder geweld of braakschade) en/of verlies. Degene waar ik de iPhone van kocht had 'm verzekerd met de standaard verzekering van Proassist die TMobile aanbiedt, dezelfde verzekering waar ik toen ik mijn iPhone kocht nee tegen heb gezegd.