Yippie

Author Topic: iPhone 3G 16GB Zwart gestolen  (Read 15704 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

• Guest
iPhone 3G 16GB Zwart gestolen
« on: June 7, 2009, 15:06:10 »
Vrijdagnacht is tijdens het uitgaan m'n iPhone 3G (16GB zwart) gestolen in Rotterdam op de Nieuwe Binnenweg.  :devil: :devil:

Uiteraard aangifte gedaan maar de politie kan en wil niet veel doen (traceren e.d.). Ik heb via Marktplaats vandaag maar gelijk een praktisch nieuwe gekocht voor een nette prijs. Bij dit toestel heb ik me er overigens zeker van gemaakt dat 'ie niet gestolen is. (bon en verzekeringsbewijs gezien).

Het serienummer van het gestolen toestel is: 88827BJ5Y7K.

Mocht iemand hier tegenaan lopen (kleine kans natuurlijk maar niet geschoten is altijd mis) dan hoor ik het graag!  :)
« Last Edit: June 7, 2009, 16:09:55 by Antoine »

Offline SpeedyAndré

• Surrounded by Infinity 7.1.4 and members of the
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+6)
  • Total likes: 80
  • Only 1080p CRT's => nu alles 4K!
    • Zonnepanelen 5590Wp
Re: iPhone 3G 16GB Zwart gestolen
« Reply #1 on: June 7, 2009, 15:28:20 »
Daar heb je toch een verzekering voor?
Dat je hier  :police: weinig/niets aan hebt is geen groot nieuws  :nowink:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Onkyo Tx-RZ830 Panasonic DMR-UBS80 Oppo BD83 Sony Bdp-S790 Toshiba HD-XE1 PS3,PS4 Pro, Soundaware D100
Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus, SVS PB12ISD, Optoma Uhd51, Harmony Elite + Companion TX-P42U10E LG UJ620V VU+ Uno 4KSE Zidoo Z9S 14TB DS1515+ 6TB WD my cloud
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Explorer 3 wpboiler 200l+coil 5590Wp Z/W N/O

Deleted member

• Guest
« Reply #2 on: June 7, 2009, 15:47:37 »
Ze zijn eigenlijk niet te verzekeren tegen dit soort vormen van diefstal had ik al een keer eerder uitgezocht. Verzekeringen voor mobiele telefoons keren meestal alleen uit wanneer de telefoon met geweld/bedreiging van je gestolen is en er dus aantoonbaar letsel of braakschade is of als er getuigen zijn. Volgens mij heb ik ook geen buitenshuisdekking bij mijn inboedelverzekering maar ik zal het morgen eens navragen bij mijn verzekeraar.

edit: hmm...ik zit eens te lezen op Internet en er schijnen toch verzekeraars te zijn die wel uitkeren bij diefstal zonder bovenstaande omstandigheden. Nou ja jammer te laat, hij is al weg.  :(
« Last Edit: June 7, 2009, 16:07:30 by Antoine »

Offline bwolke

« Reply #3 on: June 9, 2009, 13:33:16 »
Stuurt de politie geen sms-bom als je ze het imei nummer geeft?

Offline reMC

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
« Reply #4 on: June 9, 2009, 15:08:17 »
Beetje flauwe vraag, maar hoe is het gebeurd? Uit je broek- of jaszak, van de bar etc.?

Deleted member

• Guest
« Reply #5 on: June 10, 2009, 08:04:12 »
Stuurt de politie geen sms-bom als je ze het imei nummer geeft?

Dat dacht ik ook maar dat doet de politie vanwege de grote hoeveelheid gestolen telefoons en daardoor de hoge kosten van dit werk helaas niet meer.  :-\

Beetje flauwe vraag, maar hoe is het gebeurd? Uit je broek- of jaszak, van de bar etc.?

Maakt niet uit! ;) Hij is uit m'n jaszak gehaald en m'n jas heb ik in de tijd dat het gebeurd is deels aangehad (in de horeca buiten roken tegenwoordig ;-)) en deels over een stoel gehangen (geen kapstop/garderobe waar ik was). Hoe en wanneer het precies gebeurd is weet ik niet. Voortaan zal ik wel een stuk beter opletten!  :mellow:
« Last Edit: June 10, 2009, 08:05:14 by Antoine »

Offline Audiofiel

• It ain't what you do, it's the way that you do it.
  • HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+65)
  • Total likes: 4
« Reply #6 on: June 10, 2009, 08:29:50 »
Ze zijn eigenlijk niet te verzekeren tegen dit soort vormen van diefstal had ik al een keer eerder uitgezocht.

Is dat niet een beetje in tegenspraak?

Bij dit toestel heb ik me er overigens zeker van gemaakt dat 'ie niet gestolen is. (bon en verzekeringsbewijs gezien).

Overigens kreeg ik van mijn verzekeraar Nationale Nederlanden ook te horen dat ze mijn iPhone niet wilden dekken. Alle foto-, video- en portable computerapparatuur is daar al jaren verzekerd tegen ieder van buiten komend onheil.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

• Guest
« Reply #7 on: June 10, 2009, 21:27:34 »
Nee, dat is niet met mekaar in tegenspraak. Je kunt je iPhone wel verzekeren maar zoals ik zei (en waar ik later op terug kwam) niet tegen het soort vormen van diefstal als ik stelde (dus eenvoudige diefstal zoals de politie het noemt of zakkenrollerij oftewel diefstal zonder geweld of braakschade) en/of verlies. Degene waar ik de iPhone van kocht had 'm verzekerd met de standaard verzekering van Proassist die TMobile aanbiedt, dezelfde verzekering waar ik toen ik mijn iPhone kocht nee tegen heb gezegd.