Loewe aktie, wie helpt me kiezen?

Started by PatrickD, June 7, 2009, 00:28:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

addy

Qua beeld komt Loewe niet in de buurt van de 5 beste merken.
Snap niet dat mensen alleen voor uiterlijk gaan.

PatrickD

Quote from: addy on June 21, 2009, 13:10:30
Qua beeld komt Loewe niet in de buurt van de 5 beste merken.
Snap niet dat mensen alleen voor uiterlijk gaan.

"niet in de buurt", "alleen voor uiterlijk..."?
Ik vrees dat je het een beetje te eng ziet, het toestel heeft heus wel meer kwaliteiten dan enkel het uiterlijk.
Maar ja, hoge bomen vangen veel wind...

JeKa

Quote from: PatrickD on June 21, 2009, 13:15:15
"niet in de buurt", "alleen voor uiterlijk..."?
Ik vrees dat je het een beetje te eng ziet, het toestel heeft heus wel meer kwaliteiten dan enkel het uiterlijk.
Maar ja, hoge bomen vangen veel wind...

Hoge bomen?

Tube-freak

Ik zou gewoon een nieuwere Samsung LED tv of een panasonic kopen en voor het geld wat je overhoud lekker op vakantie gaan.
Ik zou je niet gaan blindstaren op die 500 euro van Loewe.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

PatrickD

Quote from: Tube-freak on June 21, 2009, 13:16:37
Ik zou gewoon een nieuwere Samsung LED tv of een panasonic kopen en voor het geld wat je overhoud lekker op vakantie gaan.
Ik zou je niet gaan blindstaren op die 500 euro van Loewe.

Die Loewe gaat me niet tegenhouden van op vakantie te gaan, anders had ik hem niet gekocht natuurlijk...

Tube-freak

Ja oke,maar nu kan je 2 keer op vakantie...  :bigsmile:
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

PatrickD

Quote from: Tube-freak on June 21, 2009, 13:22:38
Ja oke,maar nu kan je 2 keer op vakantie...  :bigsmile:

Zo blijven we bezig...
Hou het er dan misschien gewoon op dat de kostprijs niet echt doorslaggevend was voor de aankoop maar wel voor het moment ervan (m.a.w. al of niet "nog eens" 500 Euro duurder).

Snowmaster

#57
Quote from: J.A.F._Doorhof on June  7, 2009, 08:13:20
Persoonlijk zou ik geen Loewe LCD TV kopen.
Ik heb er verschillende gecalibreerd en ben niet echt onder de indruk van het beeld maar vaak wel van de prijs.

Quote from: PatrickD on June 21, 2009, 13:25:57
Zo blijven we bezig...
Hou het er dan misschien gewoon op dat de kostprijs niet echt doorslaggevend was voor de aankoop maar wel voor het moment ervan (m.a.w. al of niet "nog eens" 500 Euro duurder).

Bij de reviews heb ik een korte indruk geplaatst van een 42 " Loewe Connect 100+. Al gelezen?

Als ik eerlijk ben, heb ik er een beetje spijt van dat ik mijn moeder niet heb omgepraat.
Ze had een Loewe CRT, vervolgens viel ze voor een Panasonic 42V10, vond een Pioneer het mooiste maar te groot en een Samsung LED vond zij te hard.
Toen zag zij de Loewe  :-\ en was direct klaar.
Omdat het haar keuze is, heb ik mijn mening niet gegeven bij de Loewe. Ik hoopte alleen :  thuis valt dat beeld vast wel mee....... :-X .  Helaas ben ik tot vandaag nog niet onder de indruk en dat gaat ook niet lukken. Het is een gemiddeld scherm met een redelijk geluid.

Op dit moment is er maar één scherm waarvan ik onder de indruk ben.....de nieuwe Samsung plasma.
Ik weet niet in welke maatvoering hij leverbaar is, maar bekijk hem in ieder geval.  Veel tijd heb ik niet aan de Samsung besteed, maar dat komt binnenkort nog.
Kort samengevat : De Loewe is echt te duur voor zijn geld en eigenlijk al achterhaald in beeldkwaliteit.
Vooral het ietswat matte beeld en gebrek aan zwartwaarde is gewoon jammer.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

PatrickD

Quote from: Snowmaster on June 21, 2009, 13:45:47
Bij de reviews heb ik een korte indruk geplaatst van een 42 " Loewe Connect 100+. Al gelezen?

Eerst niet, nu wel...
Graag even opmerken dat "mijn" Art goedkoper aangekocht is dan de in de review genoemde Connect maar eigenlijk hoger gepositioneerd is, DR+ heeft, jonger is (die 37" toch, 42" en 47" waren er wel al eerder) en ook gewoon mooier is, als is dat een kwestie van smaak natuurlijk.
Als men het toch graag steeds over de prijs heeft moet men dit toch ook in overweging nemen.

Ik had me eigenlijk voorgenomen om mijn keuze hier niet te verdedigen, maar blijkbaar zijn er hier zoveel mensen tegen Loewe dat ik het moeilijk kan laten. Daarom wil ik al meegeven dat de afstandsbediening gemaakt is in hoogwaardig materiaal en uiterst gebruiksvriendelijk is. Alle instellingen zijn gemakkelijk te verwezenlijken en worden van uitgebreide informatie voorzien. Ook door de aansluitmogelijkheden was ik aangenaam verrast, zie daarvoor ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89206.0

Snowmaster

Quote from: PatrickD on June 21, 2009, 14:04:03
Ik had me eigenlijk voorgenomen om mijn keuze hier niet te verdedigen, maar blijkbaar zijn er hier zoveel mensen tegen Loewe dat ik het moeilijk kan laten. Daarom wil ik al meegeven dat de afstandsbediening gemaakt is in hoogwaardig materiaal en uiterst gebruiksvriendelijk is. Alle instellingen zijn gemakkelijk te verwezenlijken en worden van uitgebreide informatie voorzien.

Sorry,  ik had niet zo snel gezien dat je al iets had gekocht  ???.  Ik ben niet tegen Loewe hoor, want het merk heeft een aantal duidelijke pluspunten zoals jij ook vermeld.  Reden waarom ik ook mijn moeder haar keuze liet maken, want ieder mens heeft zijn eigen smaak.   De Art is voor mij het mooiste Loewe toestel, maar wij kregen helaas geen inruilpremie voor dit model. Binnen de Loewes zou de Art mijn eerste keuze zijn. Laat je hem nog calibreren? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

PatrickD

Quote from: Snowmaster on June 21, 2009, 14:11:48
De Art is voor mij het mooiste Loewe toestel, maar wij kregen helaas geen inruilpremie voor dit model. Binnen de Loewes zou de Art mijn eerste keuze zijn... 

Dit is in een notedop wat mijn keuze bepaald heeft.
Ik vond de Art ook de mooiste maar ging uiteindelijk niets kopen omdat deze geen deel uitmaakte van de aktie, waarop de verkoper toch "iets" gedaan heeft.
Zo zie je dat de meningen toch niet zover uiteen liggen...

audiofreak1

Gefeliciteerd met je aankoop! Veel plezier ermee. Een goede keuze! :clapping:
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

Beertender

Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

curl

van harte, geniet ervan....altijd leuk weer wat nieuw.

tiptop

Vanmorgen de Art42 neergezet.

Moet toegeven dat deze serie een veel mooier beeld (digitaal) neerzet dan ik gewend ben van Loewe. Eindelijk eens wat natuurlijkere kleuren en gezichten.

Dus ze kunnen het wel :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

PatrickD

Quote from: tiptop on June 24, 2009, 21:55:13
Vanmorgen de Art42 neergezet.

Moet toegeven dat deze serie een veel mooier beeld (digitaal) neerzet dan ik gewend ben van Loewe. Eindelijk eens wat natuurlijkere kleuren en gezichten.

Dus ze kunnen het wel :)

Blij om iets positiefs te horen over Loewe, en dan nog wel over de beeldkwaliteit!
Wordt het toestel dan daar gezet in "dealermodus" en "standaard voorinstellingen", of wordt eraan geregeld om in de showroom te zetten?
(of was het "neergezet" bij een klant?)

Snowmaster


De ingebouwde kabeldecoder doet goed werk i.s.m. Ziggo. Hij zapt net zo snel als een externe en ook HD is probleemloos. Het mooie is dat ook alle digitale radiozenders (zonder beeld) via de geluidsbalk weer te geven zijn.  Tsja, welk ander merk bied je dit?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

tiptop

Quote from: PatrickD on June 24, 2009, 22:06:18
Blij om iets positiefs te horen over Loewe, en dan nog wel over de beeldkwaliteit!
Wordt het toestel dan daar gezet in "dealermodus" en "standaard voorinstellingen", of wordt eraan geregeld om in de showroom te zetten?
(of was het "neergezet" bij een klant?)
Bij een klant. Nieuw uit de doos ook nog, dus het wordt altijd nog wat beter. En hij hoefde zelfs niet meer bijgesteld te worden. gelukkig zie je dat steeds vaker bij de nieuwe tv's. De standaardinstellingen zijn eigenlijk al erg goed. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

audiofreak1

Standaard staat het contrast op max, beter is het om het op 15 te zetten. Stuk rustiger. Rest staat goed, alleen dimming uit/aan naar smaak zetten.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

tiptop

#69
Quote from: audiofreak1 on June 25, 2009, 21:19:38
Standaard staat het contrast op max, beter is het om het op 15 te zetten. Stuk rustiger. Rest staat goed, alleen dimming uit/aan naar smaak zetten.

Bij deze niet hoor. Ergens op 3/4.

De nieuwe Samsung led's zijn ook wel mooi. Maar ook duur. Ze communiceren over hdmi ook met andere erken, op die wijze dat de ab van de tv ook externe apparaten van andere merken kan werken. (geheel automatisch.) :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.