Loewe aktie, wie helpt me kiezen?

Started by PatrickD, June 7, 2009, 00:28:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PatrickD

Momenteel loopt er een aktie bij Loewe waarbij ik 400 of 500 Euro kan krijgen voor mijn oude TV (Nemos 32 waar ik overigens heel tevreden over ben behalve weinig intuïtieve afstandsbediening...).
Voor wat in de plaats moet komen heb ik de Xelos A 37 Full-HD+ 100 en de Connect 37 Media Full-HD+ 100 in gedachten.
Groter dan 37" wil ik niet gaan of heel misschien 40" dan, maar dan kom ik uit bij een Individual die wel geen plastic behuizing meer heeft maar aluminium, een "contrastfilterscherm" (glas voor), enzovoort...en dan zit ik bijgevolg ook in een heel andere prijsklasse.
In 37" kan je ook een Spheros krijgen en vind ik ook heel mooi, maar zit eveneens in een (veel) hogere prijscategorie...
De Xelos vind ik wel iets mooier dan die Connect, maar ik heb de indruk die die Connect wat betreft de specs iets nieuwer is.
Wie kan de keuze tussen die Xelos A 37 Full-HD+ 100 en de Connect 37 Media Full-HD+ 100 wat vergemakkelijken?
Alvast bedankt.

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk zou ik geen Loewe LCD TV kopen.
Ik heb er verschillende gecalibreerd en ben niet echt onder de indruk van het beeld maar vaak wel van de prijs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gastje13

Ik zou naar een goede panasonic met neopdp(verbeterd plasma scherm) display kijken. Die geven een heel mooi beeld met de moderne HD bronnen.

PatrickD

Te veel op Internet kijken maakt je gek:
http://www.computerbild.de/bestenlisten/Die-besten-Fernseher-37-Zoll-3648860.html
Het kan natuurlijk ook dat het een site gesponsord door Loewe is, wie weet...?

SV..S

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  7, 2009, 08:13:20
Persoonlijk zou ik geen Loewe LCD TV kopen.
Ik heb er verschillende gecalibreerd en ben niet echt onder de indruk van het beeld maar vaak wel van de prijs.
;D


ik heb ook van de aktie gelezen, mijn oude ligt na 3e keer stuk gaan op de stort ???




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

PatrickD

Quote from: SV..S on June  7, 2009, 14:36:22
;D


ik heb ook van de aktie gelezen, mijn oude ligt na 3e keer stuk gaan op de stort ???


Wat wil je daarmee precies zeggen?
Dat je Loewe 3 keer stuk gegaan is en dat je dan evenals J.A.F. Doorhof niet gek bent van Loewe (LCD's dan) en ondertussen dan ook een ander merk hebt?
Of dat je die aktie mist omdat je oude TV ondertussen al op het stort ligt?

AnubisNefer

Quote from: PatrickD on June  7, 2009, 14:42:02
Wat wil je daarmee precies zeggen?
Dat je Loewe 3 keer stuk gegaan is en dat je dan evenals J.A.F. Doorhof niet gek bent van Loewe (LCD's dan) en ondertussen dan ook een ander merk hebt?
Of dat je die aktie mist omdat je oude TV ondertussen al op het stort ligt?

Ga er maar vanuit dat zijn toestel 3x is stuk gegaan en dat die hem daarna naar de stort heeft gebracht.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

PatrickD

Quote from: AnubisNefer on June  7, 2009, 15:43:01
Ga er maar vanuit dat zijn toestel 3x is stuk gegaan en dat die hem daarna naar de stort heeft gebracht.

Ja, dat was me ondertussen wel duidelijk, maar welk toestel dan? Een Loewe?

PatrickD

Ondertussen ben ik naar de winkel gaan kijken en heb gezien dat de "nieuwe" Xelos Art SL nu ook verkrijgbaar is in 37" (toestel staat daar maar nog niet te vinden op de Loewe-site).
Ik zou deze verkiezen boven de "oudere" Xelos A 37 en de Connect vanwege de mooiste en meest recente specs.
Iemand nuttige tips of commentaar?

Beertender

Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

PatrickD

Quote from: Beertender on June  7, 2009, 21:07:59
Wat is je buget?

Wel...hangt er eigenlijk vanaf, ik zou zeggen 2000 à 2800 Euro, maar dat is enkel omdat ik nu 500 Euro krijg (die reeds ervan afgetrokken) voor mijn "oude" Loewe.
Had die aktie niet gelopen ging ik nog geen nieuwe kopen, maar ik kan nu 500 Euro korting krijgen wat later nooit meer het geval gaat zijn.

Automaat

Smaken verschillen, net zo als meningen. Maar ik denk dat je het merk Loewe eens even moet parkeren en dat je de gelegenheid neemt te onderzoeken wat voor ander moois je voor dat geld kunt kopen.
Wellicht dat 2 sponsoren je van goed advies kunnen voorzien en je misschien wel uitnodigen eens bij hen langs te komen.
Reading the HTForum is learning every day!!

celerontje

Waarom wil je persé een Loewe?
Het merk? Het uiterlijk?
Volgens Frank en anderen hoef je het voor het beeld niet te doen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Beertender

#13
 :withstupid:

Ga anders eens kijken in een winkel. En probeer de Loewe eens te vergelijken met wat andere schermen (Panasonic, Pioneer, Samsung, enz).

En zoals Frank D. al aangeeft is de prijs-kwaliteit verhouding van Loewe niet zo goed. Dus wat is die 500 Euro inruilkorting echt nog waard?
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

PatrickD

Quote from: Beertender on June  7, 2009, 22:06:19
...Dus wat is die 500 Euro inruilkorting echt nog waard?

Dat is de reden waarom ik nu zou veranderen en weer een Loewe, anders heeft het geen haast en doe ik voorlopig gewoon verder met mijn Nemos 32 die overigens een schitterend (figuurlijk) beeld heeft...

gastje13

Houd dan voorlopig je nemos. Er is veel beter dan loewe te vinden. Neem alle merken mee, zeker ook de plasma. Je kan er spijt van krijgen . . . .

Beertender

Als je volgende scherm perse een Loewe moet worden dan is dit een interessante aanbieding.

Hoeft het niet perse een Loewe te worden dan heb je nog tijd zat om onderzoek te doen naar alle opties en mogelijkheden.

Het is je eigen geld en keuze.
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

PatrickD

Quote from: Beertender on June  7, 2009, 22:52:22
Als je volgende scherm perse een Loewe moet worden dan is dit een interessante aanbieding.

Hoeft het niet perse een Loewe te worden dan heb je nog tijd zat om onderzoek te doen naar alle opties en mogelijkheden.

Het is je eigen geld en keuze.

Dit is inderdaad een correcte samenvatting.
Misschien nog een kleine nuance: dit is een interessante aanbieding...maar dan moet het wel weer een Loewe worden.
Daaruit volgt dan automatisch: als ik geen Loewe wil moet ik die aanbieding aan mij laten voorbijgaan...maar ik sta wel open voor Loewe en wil Loewe niet direct afwijzen...dus dat is een beetje het probleem...

Ik weet heel goed dat Loewe duurder is dan andere. Maar veel toestellen van Loewe zijn ook gewoon mooi, want vergeet niet dat zo'n ding toch wel een opvallende plaats inneemt in je leefruimte.
Als het dan over een Loewe gaat die toch toevallig ook goed is (dat kan vanalles zijn: beeldkwaliteit, gebruiksgemak, aansluitmogelijkheden, enz...), om één of andere reden te koop is aan gunstigere voorwaarden dan anders (voor een Loewe dan, niet in vergelijking met andere merken) én mooi is, zelfs al is hij uitgeschakeld, dan kan men misschien in overweging nemen om daar toch een relatief dure prijs voor te betalen...

Vandaar dat ik rondvraag of er iemand een interessante mening heeft over b.v. de Loewe Art SL 37 Full-HD+ 100 DR+, het toestel waar ondertussen het meest mijn voorkeur naar zou gaan.
Blijkt dit echt een goed toestel te zijn kan ik nog steeds beslissen of ik de niettegenstaande de aktie van Loewe nog steeds relatief dure prijs ervoor wens te betalen. Is dit echter niet zo kan ik het gewoon allemaal aan mij voorbij laten gaan en nog een beetje verder doen met die Nemos...

gastje13

Quote from: PatrickD on June  7, 2009, 23:13:57
Ik weet heel goed dat Loewe duurder is dan andere.

Dat is nu juist het probleem van loewe.
loewe is eigenlijk niet meer dan een convertionele lcd, zonder LED backlight. Ook hebben ze geen plasma modellen in hun asortiment. Deze laatste twee technieken geven naar mijn mening een duidelijk beter beeld dan een "gewone" lcd. 

Het model wat jij op het oog hebt is als ik het goed heb >2500 euro. Voor <1500 koop je een betere.

curl

In mijn vroegere jaren ::) ben ik ook alleen maar voor design en mooi om te zien gegaan, in mijn ogen was dat toentertijd B&O
Erg mooi om te zien, maar alleen maar problemen mee gehad, waaronder twee maal vervanging van de tuner.
Daarna de Philips breedbeeld, toen de volgens mij strakke profi Panasonic plasma monitor, en dan nu de Pioneer Kuro.
Ik kijk nu niet meer naar design, maar naar degene die het mooiste beeld geeft.

Ghosty J

koop een panasonic plasma uit de g10 of g15 serie en geniet van het beeld!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

AudiAddict

#21
Als je het voor het beeld niet meer hoeft te doen, kun je de 500 euro aanbieding toch gewoon wegstrepen uit het verhaal wanneer andere exemplaren netto even veel kosten?

Een panasonic lcd voor 2499
Een pioneer plasma voor 2000 euro
Een loewe lcd voor 3000 - 500 = 2500 euro.

Zoals andere hier al aangeven, ga is kijken naar andere merken en met name ook de pioneer plasma schermen. Ik denk dat er nog weinig tv's zijn die kunnen tippen aan het beeld van een pioneer plasma of een panasonic lcd...

De prijzen hierboven zijn overigens voorbeelden, de exacte prijzen zijn wellicht anders, maar het geeft aan dat die 500 euro gewoon een commercieel trucje is om jou over te halen ;)

Wat het uiterlijk betreft? Een piano black pioneer is naar mijn mening erg strak! Samsung heeft ook diverse modellen in het assortiment.

Succes met de keuze, staar je niet blind op één merk en vergelijk de loewe nou is met andere merken alvorens je tot de koop overgaat.

MLCinema

Leest hier iemand de startpost nog? Hoor alleen maar over pioneer dit en zus en zo. Allemaal heel fijn maar dan zit je in de meeste gevallen aan 50", er van uitgaande dat de TS geen hd ready scherm wil. Plasma is mooier als lcd jah, maar wil je een scherm dat full hd is, zoals de loewe's dat zijn dan kom je op 42". Dan is het de vraag wil de TS dat?

Ik zou eens rustig de tijd nemen en in de 37" maat het volgende overwegen:

Pioneer KV 37 (weet niet meer exact of hij zo heet, maar ze hebben een 37")
Panasonic 37G10
Panasonic 37V10
Philips 37PFL9604
Sony 37W5500

Dat zijn 3 in mijn optiek goede lcd tv's. Allemaal toestellen met Full HD. Wil je echter echt mooi beeld, kies dan voor plasma. Houdt er dan rekening mee dat je de maat omhoog moet schroeven naar 42". Als je dit bereid bent om te doen zijn bijvoorbeeld de Panasonic 42G10 en 42V10 absolute aanraders (g15 kan je ook nog naar kijken maar zou dan gelijk voor de v gaan).
Loewe LCD vind ik best prettig om naar te kijken, echter vind ik het gelet op de prijs niet meer van deze tijd. Heb je het ervoor over en vind je het zelf mooi etc, laat je dan vooral niet gek maken hier en kies voor dat gene wat voldoed aan de wensen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Vincent

Hi Patrick,

Ik heb de Loewe toestellen allemaal wel eens uitgebreid onder de loep genomen. Heb helaas de 37SL nog niet gezien in levende lijve maar
wel het grotere broertje. Ik denk dat dit op dit moment 1 van de beste schermen van Loewe is die je kan kopen. Er zit namelijk een sharp
panel in die voor zover ik weet ook wordt gebruikt in de XL8 series. Deze panels zijn van zeer goede kwaliteit en dat uit zich duidelijk in een
rustiger en scherper beeld. Ik vindt deze sowieso een stuk mooier dan de huidige connect en Xelos series. Er is trouwens een nieuwe connect
uit die ook 100Hz ondersteund deze heb ik ook nog niet gezien. Zou alleen zelf niet voor de mediatoepassingen voor de connect gaan met een popcornhour of een andere mediatank kan je meer en zijn een stuk gebruiksvriendelijker.

Mvg

Vinc ent

PatrickD

Quote from: Vincent on June  8, 2009, 13:07:30
...Zou alleen zelf niet voor de mediatoepassingen voor de connect gaan met een popcornhour of een andere mediatank kan je meer en zijn een stuk gebruiksvriendelijker...

Was ik ook niet van plan na een aantal ervaringen daarmee gelezen te hebben.
Overigens doet mijn Plextor Media-X het voorlopig nog heel goed en ga ik daar mee verder werken.


Quote from: Vincent on June  8, 2009, 13:07:30
...Ik vind deze sowieso een stuk mooier dan de huidige connect en Xelos series...

Vind ik ook...