Op weg naar een Bat Cave!

Started by erwinh, June 6, 2009, 20:57:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erwinh

Sinds de komst van plasma t.v.'s ben ik hier op het forum aan het rondneuzen. Het is een enorme bron van informatie waar ik veel tijd op rondbreng. Sinds mijn aanschaf van de Pioneer 427XA is het HT virus bij mij aangeslagen. Echter ook ik kreeg al gauw last van het bij de 7 serie welbekende dirty screen en inbrandverschijnselen. Hierbij is het forum zeer behulpzaam geweest. Dankzij veelvuldige negatieve berichtgeving op dit forum is er uiteindelijk een fatsoenlijke regeling uitgekomen waarbij er kon worden ingeruild voor een 8 serie. Ik heb sinds medio 2007 een 428XD. Fantastisch beeld, zeer stabiel, en met een fatsoenlijk digitaal signaal zet ie een prachtig plaatje neer. Vorige zomer heb ik hem heb laten calibreren, bij Frank Doorhof in Emmeloord. Evenwichtige kleuren, mooie zwartwaarde, gewoon een prachtig plaatje. Zeker toen er voor de boys een PS3 in huis kwam. Games voor de boys en Blu Ray voor pa. De kwaliteit van het Blu Ray beeld gaf weer een nieuwe impuls aan het upgrade virus. Alleen klonk het nog voor geen meter, daarvoor moest ik wat met surround gaan doen.  Maar hoe dit aan te pakken?? Eerst bedacht surround in de huiskamer op te zetten. Dat is een aardig compromis, maar zet wel je woonkamer vol met speakers, en het beeld wordt natuurlijk niet groter dan 42 inch. Dat schiet natuurlijk niet op. Op zolder heb ik nog een flinke ruimte over. 5 x 4 meter met een schuin puntdak. Een beetje in de HT topics rondneuzend bleek al gauw dat hiervan toch een nette HT te maken zou moeten zijn. Uiteindelijk besloten beneden mijn stereoset te handhaven en boven los te gaan met een dedicated HT. Dat vraagt het nodige aan verbouwklussen maar lijkt een prima project om mijn vrije tijd in te steken. Mijn bezoek aan Frank vorige week woensdag heeft de doorslag gegeven. Hij heeft mij zijn JVC beamer laten zien en ik ben definitief om. Boven komt een Bat Cave!!
Het lijkt me leuk jullie van mijn vorderingen op de hoogte te brengen en jullie zo nodig te kunnen gebruiken voor tip's etc. Zal een foto van mijn zolder plaatsen zodat jullie een beetje een idee hebben waar ik het over heb.
Wordt vervolgd.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Joris1971

Leuk een nieuwe HT, ga ik zeker volgen.

Kom maar op met de foto's.

p.s. als je nog geen idee van welke apparatuur geef ik je het advies om langs te gaan bij Beter Beeld en Geluid (BB&G) in Hilversum.

erwinh

Dank voor je reactie, heb je topic van A tot Z gelezen en was mede inspiratie voor mijn eigen te vormen HT. Zal snel foto's plaatsen. Apparatuur heb ik ook min of meer in mijn hoofd, komt later meer.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

#3
ga ik volgen! wat bedoel je precies met bat-cave?? zoiets:



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

marcobuurlage

Er zal enorm veel werk in komen te zitten maar zo aan je bericht te lezen is de motivatie er en ben er zeker van dat het een schitterende ht gaat worden

ik ga het volgen wel vanaf de eerste rang ! :D

Succes !
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

celerontje

Quote from: Robbert54 on June  7, 2009, 01:01:24
ga ik volgen! wat bedoel je precies met bat-cave?? zoiets:




Hehe, niet alles te letterlijk nemen! ;)
Hij bedoeld een zo zwart en donker mogelijk HT voor zo min mogelijk reflecties en optimaal contrast.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

wou al zeggen, anders werd het een acoustische nachtmerrie
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

wat voor app heb je zoal in je hoofd? en wat voor budget gaan we over praten? :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JeKa

Gaaf man, leuk zo'n project! Heb je al een beetje een idee van de stijl?

erwinh

Quote from: Robbert54 on June  7, 2009, 01:01:24
ga ik volgen! wat bedoel je precies met bat-cave?? zoiets:



Yep, zo iets  ;) Megavet, als ik die aan mijn zoons laat zien zit ik er aan vast. Nee dat gaat em niet worden. Bat Cave heb ik niet van mijzelf, dat is de term die Frank Doorhof gebruikt voor een pikdonkere ruimte. Bij Frank in de woonkamer!! kan hij het zo verduisteren dat je echt even moet wachten als je binnen bent voordat je iets kunt waarnemen. Ik kon de stoel in eerste instantie tenminste niet vinden, en ik mankeer echt niets aan mijn ogen. Flinke stoel ook nog want Frank is bepaald geen kleine jongen :P.
Yep zwart voor maximaal contrast op het scherm en optimale focus op de filmbeleving. Dat kan ook mooi in een dedicated ruimte.
Voor wat betreft apparatuur, komt de JVC HD750. Ik heb hem gezien en ik ben overtuigd, helemaal top in alle opzichten. Kost een paar duiten, maar dan heb je ook een heleboel. Projecteer ik op een Kingpin vast scherm.
Voor de surround beleving heb ik reeds twee Tannoy DC6 monitoren staan. Hebben een zeer realistisch klankbeeld en een enorme spreiding. Soms wel wat scherp in de hoge tonen, wat de match met de versterker wel kritisch maakt. Ik wil van de Tannoys de hele set, dus ook de DC6T voor de fronts en de bijpassende center. De monitoren gaan dan als rears functioneren. Voor het laag denk ik aan de Velodyne SPL ultra serie. Hoe ik het geheel ga aansturen weet ik nog niet zeker. Budget speelt ook een rol. De sky is the limit, maar het moet wel leuk blijven. De JVC neemt wel een heel groot hap uit het budget.
Heb zitten kijken naar Denon 3808A, qua specs heeft ie bijna alles. Stereo is niet zo van belang. Dat doe ik beneden wel. Moet nog eens naar die combi met Tannoy luisteren.
Het geheel wil ik biwire bekabelen met W&M kabel. Nou ja, zo heb ik het ongeveer in mijn hoofd. 

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Yep, dat hoop ik ook. Vooralsnog speelt het zich vooral in mijn hoofd af. Wel lastig om het voor anderen inzichtelijk te maken. Zal binnenkort proberen wat foto's te plaatsen. Wordt het allemaal wat concreter ::).
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Sol

Totale verduistering...deze gaan we zekerweten volgen! ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

erwinh

Zit een beetje te surfen en kom op de volgende site

http://www.wirefreehomes.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=DC6T&image2.x=16&image2.y=13

Blijkt een paar DC6T in ponden de helft te kosten van wat het in Nederland kost :o :o. Ze verzenden ook naar Nederland lijkt het. Heb ze maar een mailtje gestuurd. Eens kijken of er wat terug komt. Lijkt wel een heel interessante optie!!

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Nou, wat heen en weer gemaild met Wirefreehomes in Engeland. Lijkt zeer betrouwbaar dus heb ik vandaag een set Tannoy DC6T bij ze besteld. Bijna de helft van de Nederlandse prijs 8). Wordt komende week verzonden. Ik ben benieuwd en zal het jullie laten weten.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

griff

Deze wordt leuk, merk je nu al :)
Hoe zit het trouwens met invoerrechten e.d. voor die speakers?
Anthem MRX300 - Klipsch RB-61 - Klipsch RC-52 - Klipsch RB-15 (surround) - BK XLS300/PR - Epson TW700 ISF - Kingpin VFS180

jslaman

Zijn er niet, Engeland is EU land.

griff

Anthem MRX300 - Klipsch RB-61 - Klipsch RC-52 - Klipsch RB-15 (surround) - BK XLS300/PR - Epson TW700 ISF - Kingpin VFS180

celerontje

Dat krijg je als één van de velen bent, die wegzapt als het op TV over de EU gaat... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Durk

tip: maak een goede afweging of airco noodzakelijk is.

In mijn optimisme was ik van mening dat ik het wel goed uit te houden zou zijn op zolder. Maar thans heb ik het reeds af en toe benauwd op mijn zoldertje.. En dan hebben we niet eens zo gek warm weer gehad.

Beamer en versterkers zorgen voor een behoorlijke opwarming van de ruimte.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

erwinh

Ja, dat is inderdaad wel een punt van aandacht, maar dat geld voor alle HT'tjes toch? Je zet niet effies een raampje open ::) Aan de andere kant wordt je geluidstechnisch van zo'n blazende airo ook niet vrolijk. Gelukkig is het in Nederland maar enkele weken per jaar echt warm, zo heeft elk nadeel z'n voordeel.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Probeer een paar foto's van mijn zolder in dit topic in te plakken maar dat lukt me niet!!! Kan iemand deze nitwit effies uitleggen hoe dat moet? Dacht gewoon knippen en plakken maar dat lijkt hem niet te zijn.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Oeps toch gelukt  :P Alleen een beetje groot geloof ik. Vooral dat droogrek is mooi niet?
Hierbij nog een van de andere kant en het trapgat. De ruimte is 4 x 5m2. De punt komt een verlaagd plafond in. Beschot ook aan de andere zijde. Wordt dan mooi symetrisch. Wasmachine en droger gaat een verdiepinkje zakken. Beamer komt boven de deur en projecteert naar de ander zijde waar nu het raam met lamellen zit. Scherm wordt 215 x 130. Bioscoopstoelen kunnen op iets minder dan 3/4e. Blijft er genoeg ruimte/lucht over voor mijn rears. In het trapgat komt een wandje met een deur. Wordt ivm de weglopende schuine zijde nog wel een huzarenstukje vrees ik, maar dat gaat wel goedkomen. Krijg met de deuren dicht een lekkere druk kamer waar de woofer goed tot z'n recht kan komen (klapperende broekspijpen  :laugh:)   
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

wow, volgens mij kun je daar een aardig mooi ht'tje van maken! :notify: :notify:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo