Op weg naar een Bat Cave!

Started by erwinh, June 6, 2009, 20:57:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Markless

Quote from: erwinh on June 12, 2009, 13:18:39
Ja, dat is inderdaad wel een punt van aandacht, maar dat geld voor alle HT'tjes toch? Je zet niet effies een raampje open ::) Aan de andere kant wordt je geluidstechnisch van zo'n blazende airo ook niet vrolijk. Gelukkig is het in Nederland maar enkele weken per jaar echt warm, zo heeft elk nadeel z'n voordeel.

Het hoeft in Nederland niet echt warm te zijn om jou in de zolderkamer te laten zweten. Wanneer je een split-systeem van mitsubishi neemt met bijvoorbeeld een wandunit, hoor je echt nagenoeg niets en heb je een perfecte klimaatregeling. Nu zul je waarschijnlijk denken dat het niet nodig is, maar de kans is groot dat wanneer alles afgerond is, en je in je HT zit je nog even terug denkt aan de adviezen om een aircosysteem te overwegen.

erwinh

Krijg het al benauwd van de kosten: € 1500,- voor de kleinste unit!! :unhappy: Toch maar even aankijken denk ik.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Quote from: erwinh on June 11, 2009, 23:01:08
Nou, wat heen en weer gemaild met Wirefreehomes in Engeland. Lijkt zeer betrouwbaar dus heb ik vandaag een set Tannoy DC6T bij ze besteld. Bijna de helft van de Nederlandse prijs 8). Wordt komende week verzonden. Ik ben benieuwd en zal het jullie laten weten.
En vandaag gearriveerd  :hehe: Superdeal, staat nu te spelen. Klinkt als een klok, zo uit de doos. Zit nog wel aan de speaker geplakt, dus inspelen is nog wel nodig.
Voor de rest veel plannen. Schakel een mannetje in voor het verplaatsen van de wasmachine en droger. Dat schiet dan wat meer op. Verder zitten de plannen vooral nog in mijn hoofd  ::) Gaat goedkomen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Hierbij een foto van mijn stereo set. De Tannoy's staan nu op een Luxman LV-105 aangesloten. De cd speler is een TEAC VRDS1 (onverwoestbaar) loopwerk, met een Parasound 1600HD DAC (in het kastje  ;)) Erboven hangt de Pioneer 428XD. Het kastje is van mijzelf. Normaal speel ik op de Spica TC50 maar die zijn ivm het inspelen van de tannoy's even naar zolder verhuisd.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Zo, weer een stappie verder. Van het weekend het plafond uitgeraggelt. Beetje gedoe met zo,n schuine kap. Raggels zitten er strak in. Plafond nu op 2.30. Is een mooie hoogte. Kan de beamer mooi aan het plafond zonder dat je je kop eraan stoot  ;D. Het is lekker stevig geworden zodat de beamer niet naar beneden kan komen. Heb m'n zoon aan de raggels laten hangen en met 30 kg geeft het geen krimp.
Met dat mooie weer schiet het allemaal niet heel erg op. Maar dat geeft niet. Gewoon een leuk project, mag best even duren. Gisteren mijn Tannoy center uit Engeland binnen gekregen, binnen een week na betalen al in huis. Heb nu m'n 5 Tannoy's in huis. De vloerstaanders staan nu lekker in te spelen. Hebben een grote spreiding en een zeer mooi laag. Erg tevreden mee. Gaat wel wat worden straks op zolder.
Ga proberen van het weekeinde de electra voor de spotjes en goten voor de speakerkabel aan te brengen. Wel nog steeds mooi weer. Temperatuur op zolder valt mee overigens, ook met huidige warmte. Ruimte is top geisoleerd.   
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Zo afgelopen weekend de electra voor de spotjes aangebracht. Was lekker warm dus werd een zweterig klusje. Maar goed weer een stappie verder.
Heb kort geleden nog een van de belangrijkste elementen voor mijn HT gescoord: een JVC HD750 staat in een doos op mijn slaapkamer :inlove: Ik kan alleen nog in de doos kijken, want ik ben nog niet ver genoeg in mijn HT. Toch erg blij dat ik deze toppert reeds in huis heb. De slaapkamer staat inmiddels vol met dozen  :P
Maar goed eerst maar eens op vakantie, en dan over 3 weekjes met gezwinde vaart weer verder. Foto's volgen daarna weer, nog niet veel te zien op dit moment.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbert54

fijne vakantie! en over drie weken foto's!!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fabian92

Gaat wel een mooie HT worden denk ik zo  :thumbs-up: Maar eerst genieten van je vakantie  :laugh:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

erwinh

Weer een maandje verder. Vakantie weer achter de rug. Op reis veel zitten prakkizeren over de bouwtechnische uitdagingen van mijn HT. En bij thuiskomst weer met volle energie aan de slag  ;D
Het plafond is uitgeraggeld zoals al eerder gemeld. Van de week de ombouw van mijn scherm gemaakt. De ombouw is voor een raam met natuurstenen vensterbank geplaatst, dus met een frame het MDF aan de wand bevestigd.
Daarna begonnen met een ombouw voor de radiator. Geeft een strakke uitstraling en werkt de boel mooi weg. Bij de plaatselijke bouwboer een bouwpakketje opgehaald. Beetje passen en meten maar dat wordt el netjes.
Verder voor over twee weken mijn Beamer laten calibreren bij Frank en daarna meteen door naar BB&G voor een luistersessie.
Voor de volledigheid hierbij nog wat foto'tjes:
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

R


erwinh

Quote from: R on August  6, 2009, 21:21:36
Mooie ruimte zeg! Succes O0
Ja is wel een mooie ruimte, jammer is dat de wanden deels schuin zijn waardoor ik niet breder dan 2 meter kan projecteren. Maar goed als dat alles is. Gewoon iets dichter er bovenop gaan zitten  8)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Sonic Circle

Goed dat je de JVC al hebt; een prettige motivatie om wat moois te maken van je ruimte in een redelijk afzienbare tijd. En zo te zien ben je prima op weg. Succes!

erwinh

Ja, ben ik heel blij mee. Heb je hem al eens gezien?? Wat een beeld, echt waanzinnig. Beter dan mijn Pio en dan 2 meter breed!!! :P
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Sonic Circle

Onlangs nog bij BB&G in een redelijk gave setup.

Ik zeg niet voor niets 'prettige motivatie' ;).

Guester

Die cv. leidingen kunnen echt niet  ;) Verder mooie ruimte en project.
Sonos - Spotify

erwinh

Quote from: willem_tdi on August  7, 2009, 07:53:36
Die cv. leidingen kunnen echt niet  ;) Verder mooie ruimte en project.
Vind ik ook, daarom werk ik dat ook weg met een ombouwtje, kan mooi mijn speakerkabel ook ern.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

De ombouw is klaar. Zit die radiator niet meer scheef onder het scherm. Goed gelukt, maar nog wel een heel gepiel. Lijkt simpeler dan het is zo'n bouwpakketje. Voor vandaag wel weer genoeg, het is knap benauwd op zolder met deze temperaturen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Fabian92

Is wel goed weggewerkt zo  :thumbs-up: Alleen gaat de bovenkant niet reflecteren als het scherm daar hangt  :huh2:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

celerontje

Als de intentie een ''Bat Cave'' is, gaat er wel een een lik zwarte verf overheen, lijkt me! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

erwinh

Yep, er komt een stevige lik mat zwarte verf overheen. Van reflecties lijkt me dan geen sprake meer.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Weer een weekendje stevig geklust. Het lijkt wel alsof de duvel ermee speelt, maar steeds in het weekeinde lopen de temperaturen flink op. Dik over de 25 graden. Lekker als je buiten wil zijn, vervelend als je binnen aan het klussen bent :wacko:. Maar goed, het trappegat is dicht. Stalen rachels en gips met steenwol ertussen. Hele klus vanwege het schuine dak en de grote hoogte. Er komt een schuifdeur om de ruimte zoveel mogelijk te sluiten. Blijft allemaal casco, dus nog niet bar veel concreets aan te zien, maar zal nog effies een paar plaatjes schieten binnenkort.
Woensdag komt mijn scherm. Zaterdag naar Frank en BB&G.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004