Post hier je muziek foto's

Started by Spacebass, June 6, 2009, 15:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

Hey leuk.. dit hoekje van het forum kende ik nog niet.
Ik doe niet zo heel veel podiumfotografie. Maar als ik de kans krijg om bij leuke bands iets te doen, en ik zelf mag weten hoe lang ik vooraan sta vind ik het erg leuk. Een andere voorwaarde is een goede lichtman. Zonder goed licht alleen maar stomme foto's. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor podiumfotografie.
Onderstaande was tijdens een Cortonville evenement een tijd geleden. De artieste is Andy.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

En Eisenhower, Groningse band die live nogal kan knallen. Lekkere rock.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

En wederom Eisenhower.
Dan nog 2 tips voor Erik:
Let op wat het licht doet. Maak er vooral gebruik van. Kies ervoor om lichtstralen in het beeld te laten of de lampen zelf bij de foto in te krijgen.
En de tweede tip:
Roteer je toestel eens naar links of rechts. Al jouw foto's die ik zie zijn als een waterpas zo recht. Zeker voor podiumfotografie is dynamiek in de kadrering erg mooi. En zeker bij het wat hardere werk :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Erik

Die techniek kende ik inderdaad niet, zal dat ook eens doen. Alhoewel lichaam niet meehelpt als ik was door knieen moet zakken is de kans groot dat ik niet meer omhoog kom :D

1e foto vind ik wel leuk zoveel leegte erboven en dan een spot. Leuk gevonden.
2e leuk door die shot tussen speakers door
3e weer eens helemaal wat anders.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Quoteof de lampen zelf bij de foto in te krijgen

Wat dan wel weer het lekkerste werkt als er ook rook in het beeld zichtbaar is zodat je een mooie straal van licht krijgt. Anders krijg je alleen maar een uitgebrand lichtpunt in je foto zichtbaar :) (of het moeten er weer meerdere zijn die je met een mooie zachter achtergrond weer creatief kan gebruiken).

My 2 cts.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RZeemering

Quote from: Christiaan S on January  5, 2015, 23:21:42
Wat dan wel weer het lekkerste werkt als er ook rook in het beeld zichtbaar is zodat je een mooie straal van licht krijgt. Anders krijg je alleen maar een uitgebrand lichtpunt in je foto zichtbaar :) (of het moeten er weer meerdere zijn die je met een mooie zachter achtergrond weer creatief kan gebruiken).

My 2 cts.
Maar natuurlijk! Een goede lichtman zou ook voor een goede 'haze' op het podium moeten zorgen :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Rob Eric Blank

Quote from: RZeemering on January  5, 2015, 21:49:06
Roteer je toestel eens naar links of rechts. Al jouw foto's die ik zie zijn als een waterpas zo recht. Zeker voor podiumfotografie is dynamiek in de kadrering erg mooi. En zeker bij het wat hardere werk :D
De laatste foto vind ik wel lekkere lijnen hebben. Alleen lijkt de scherpte op de hand bij het kruis te liggen. Mijn voorkeur zou toch de scherpte op het hoofd zijn.

RZeemering

Quote from: Rob Eric Blank on January  6, 2015, 10:58:04
De laatste foto vind ik wel lekkere lijnen hebben. Alleen lijkt de scherpte op de hand bij het kruis te liggen. Mijn voorkeur zou toch de scherpte op het hoofd zijn.
ligt eraan of je op mannen valt of niet denk ik :P
Maar je hebt gelijk hoor! Dat is ook mijn grootste kritiekpunt op die foto ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Erik

#108
En weer eens eentje de band heet TR/ST
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Niet de scherpste platen maar wel mijn twee favorieten uit de serie van Keluar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RZeemering

top!
goed op het lijnenspel van het licht gelet.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Erik

#111
Weer eens wat van mij
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Welke band is die 2e?
Je foto's beginnen duidelijk vooruitgang te boeken! :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Beide zijn van the Deaf, een favoriete band van mij, de zanger die je ziet (Spike) speelt ook in Direct een band waar ik overigens niks mee heb. Als the Deaf spelen ze Garagerock met een jaren 60 randje voor mij geen verfijnde muziek :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on December  7, 2015, 22:36:35
Beide zijn van the Deaf, een favoriete band van mij, de zanger die je ziet (Spike) speelt ook in Direct een band waar ik overigens niks mee heb. Als the Deaf spelen ze Garagerock met een jaren 60 randje voor mij geen verfijnde muziek :D
De eerste is lekker door de expressie van de bassiste.
De tweede met spike doet het fijn door de lijnen. Zeker progressie te zien, mooi!

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NielsLu

Dit topic maar even nieuw leven in blazen.

Wij zijn vrijdagavond naar Di-rect geweest. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dit is de eerste keer dat ik met deze camera concertfoto's heb gemaakt.

P9031814 by Niels Lukens, on Flickr

P9031813 by Niels Lukens, on Flickr

P9031775 by Niels Lukens, on Flickr

P9031817 by Niels Lukens, on Flickr

P9031831 by Niels Lukens, on Flickr

P9032021 by Niels Lukens, on Flickr

P9031992 by Niels Lukens, on Flickr

P9031759 by Niels Lukens, on Flickr

P9031859 by Niels Lukens, on Flickr

Gebruikte apparatuur

Olympus O-MD E-M10
Olympus M.Zuiko 45mm f1.8
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Erik

#117
Voor eerst in tijden weer eens foto's genomen van concert, ben werking camera alweer bijna verleerd.
Deze artiest heeft zijn inspiratie duidelijk bij Alice Cooper opgedaan. Ergens tussen de nummers door snijdt zijn polsen en keel zogenaamd door om dan het bloed dan het publiek in te spuiten.
Ben zelf ook wel eens vol bloed thuisgekomen omdat ik te dichtbij had gestaan  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill