Post hier je muziek foto's

Started by Spacebass, June 6, 2009, 15:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John03

KXradio - Samenzwering 2009 *Utrecht - Stairway to Heaven*

Rob Eric Blank

@John, aardig wet ruis en de kleur combi zou ook wel wat anders mogen. Misschien een fractie wachten totdat ze andere lichten gebruikten.

John03

Quote from: Rob Eric Blank on March 18, 2010, 06:57:50
@John, aardig wet ruis en de kleur combi zou ook wel wat anders mogen. Misschien een fractie wachten totdat ze andere lichten gebruikten.

Ik denk dat smaken verschillen. Ik heb juist op dit ogenblik gewacht ;). Ruis vind ik niet echt storen (soms breng ik zelfs bewust extra ruis aan)

amanda

Mooie foto's hoor, vooral die DJ Dash van Frank op de eerste pagina, top!

Erik

#29
Quote from: Rob Eric Blank on March  3, 2010, 08:40:30
Afgelopen week naar een bandje geweest in de paradiso. De kleine zaal aldaar is erg slecht verlicht en ben blij dat de D700 redelijke hose Iso's kan schieten. Alleen Iso 6400 is toch wel erg hoog....


He dat zijn de Custums, ik was daar ook :)

Donderdag ook eens foto's geprobeerd te maken in Paradiso kleine zaal maar helaas allemaal mislukt, teveel beweging ik had dan ook geen spiegelreflex ter beschikking maar een compact Panasonic DMC Z7.
Nu ontdekte ik helaas te laat dat de max iso nog op 400 stond. Zal hem de volgende keer eens op 1600 zetten dan wordt de sluitertijd iets minder maar of het mooi wordt met die korreligheid.... Vermoed dat compacts cq mobieltjes hier niet voor geschikt zijn.

btw krijg je geen gezeur als je met je D700 op je gemak een tijdje foto's gaat maken?  Portretrecht en commercie en zo?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on June 19, 2010, 16:40:20
He dat zijn de Custums, ik was daar ook :)
btw krijg je geen gezeur als je met je D700 op je gemak een tijdje foto's gaat maken?  Portretrecht en commercie en zo?
In de kleine zaal doorgaan niet.

jon81

Voorbeeldje van mijn werk, van een tijdje geleden al. Hail of Bullets in Zierikzee.

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Paul Demo


snopper

Ik wilde graag een foto delen van een goede vriend van mij ... ik heb deze niet genomen, maar wilde deze jullie niet onthouden ... omdat deze gewoon geniaal is ... compositie, licht scherpte ... alles

Lenny Kravitz op 1 Nov 2011 in de Luxemburgse Rockhal waar je dus echt dichtbij het podium kan komen.


bron: photogen.lu


Snopper

bmateijsen

#34
Wow.... gave foto! Die zou ik zo in de zaak ophangen!

VlisChris

Ik zou zelfs bijna durven zeggen dat het een geniale foto is 8)
Hij klopt gewoon.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

snopper

Dat dacht ik dus ook, ik ben nu een paar keer met Schluck (zo heet de fotograaf/vriend) al mee geweest en hij meende dat dit echt de beste shot tot dusver is.
Meer foto's van het concert

Voor de Lenny Kravitz fotos iets naar beneden scrollen, de eerste foto's zijn van Raphael Saadiq die in het voorprogramma stond. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nog veel leren moet in de concert fotografie ...

Snopper

VlisChris

Ik doe eigenlijk echt nooit muziekfotografie op een aantal uitzondering na.

Maar ben ergens wel tevreden met dit resultaat :)


_MG_4394 by Sauer Fotografie, on Flickr

5DmkII
70-200 2.8 IS mkII
2.8
ISO 12.800
1/640e seconde.

Heerlijke combi waar ik nu sinds een goed jaar mee werk. Geen enkele behoefte om te upgraden 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Afgelopen vrijdag nog een aantal foto's gemaakt bij een tweetal optredens.



_MG_5402 by Sauer Fotografie, on Flickr


_MG_5395 by Sauer Fotografie, on Flickr


_MG_5571 by Sauer Fotografie, on Flickr


_MG_5570 by Sauer Fotografie, on Flickr


_MG_5608 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred


Rob Eric Blank


Hootie

Voor mij 5570 omdat die de "verweerde kop" met pit vast legt.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Erik

#42
Een paar concert foto's van mijn hand.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#43
Altijd lastig aan de ene kant wil je zoveel mogelijk licht vangen dus ik kies voor 1/60 sec tenzij iemand aan ADHD lijdt, wat best snel is maar toch zie je vaak bewegingsfoutjes. Kies ik voor 1/125 of 1/160 dan zou het beeld scherper kunnen worden maar met kans dat het beeld donker wordt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ps kritiek geven of fouten benoemen mag hoor. Het doel is uiteindelijk om beter te worden en dat gaat niet zonder kritiek. Ook tips hoe je foto's wat spannender kan neerzetten zijn welkom. Zoals duidelijk is zijn 95% van mijn foto's afkomstig van (indoor) concerten en dat is waar ik voorlopig ook op focus (om in vakjargon te blijven) :D

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on July 30, 2013, 13:13:16
Ps kritiek geven of fouten benoemen mag hoor. Het doel is uiteindelijk om beter te worden en dat gaat niet zonder kritiek. Ook tips hoe je foto's wat spannender kan neerzetten zijn welkom. Zoals duidelijk is zijn 95% van mijn foto's afkomstig van (indoor) concerten en dat is waar ik voorlopig ook op focus (om in vakjargon te blijven) :D
De achtergrond is wat rommelig. Misschien wat meer inzoomen ter variatie van de platen.

Erik

Quote from: Christiaan S on April  2, 2012, 01:36:44
5DmkII
70-200 2.8 IS mkII
2.8
ISO 12.800
1/640e seconde.

Heerlijke combi waar ik nu sinds een goed jaar mee werk. Geen enkele behoefte om te upgraden 8)
Tja dit had ik liever niet gelezen :D Zit ik nog te kiezen tussen 1600 en 3200 iso komt er iemand met 10x zoveel iso om de hoek kijken en ook nog bij 10x snellere sluitertijd.  Je wordt bedankt ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Rob Eric Blank on July 30, 2013, 13:15:08
De achtergrond is wat rommelig. Misschien wat meer inzoomen ter variatie van de platen.
Goed punt, ik leef nog met een trauma van 90% wazige foto's door mijn vorige weinig lichtsterke camera. Waardoor ik nu inderdaad teveel bezig ben zo weinig mogelijk of zelfs niet niet in te zoomen om zoveel mogelijk licht te pakken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

#48
Quote from: Erik on July 30, 2013, 13:15:49
Tja dit had ik liever niet gelezen :D Zit ik nog te kiezen tussen 1600 en 3200 iso komt er iemand met 10x zoveel iso om de hoek kijken en ook nog bij 10x snellere sluitertijd.  Je wordt bedankt ;)

ROFLOL.
Moet zeggen dat ik bij deze foto nogal wat geluk heb gehad. Had de camera zoals altijd op Av staan op 2.8 en mijn ISO waarde wat hoog ivm nogal wat donkerte.
Uiteraard net op het moment dat ik scherpstel en afdruk dat de spots op deze persoon aangezet werden. Dan heb je weinig tot ronduit niets aan de enorm hoge ISO waarde. Maar door het geluk dat die goed belicht is, merk je erg weinig van het feit dat die zo'n hoge ISO waarde heeft. Was het een donkere foto geweest had je het wel serieus goed gezien.

ps: ISO is "maar 2 a 3 keer zo hoog als bij jou" :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#49
Hier overigens nog eens een muziek fotoootje van mijn kant.

Maak ze vrijwel nooit. Dus be gentle ;)


R. Williams live on Stage by Sauer Fotografie, on Flickr
5DMKII
16-35 MKII 2.8
F2.8
ISO 2500
1/125e seconde

Betere waarden Erik? :P

Deze staat dacht ik al op het forum. Maar past hier ook wel ;)

R. Williams by Sauer Fotografie, on Flickr

5DmkII
70-200IS mkII 2.8
F2.8
ISO 2500
1/640e

Stuk donkerder, veel lagere ISO, en toch duidelijk meer ruis ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.