Ipod Classic vragen

Started by peu304, June 4, 2009, 22:28:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peu304

Ik heb een paar Ipod Classic (80GB) vragen, misschien kan iemand mij daarbij helpen.

* Als ik het geluid instel, zodat het pijltje op bijvoorbeeeld 3 kwart van de balk staat, dan blijft het volume daar op staan als ik het volgende nummer selecteer.  Maar als ik via het menu een ander album wil kiezen, zakt het volume een stuk naar beneden.
Ik moet dan,  na het kiezen van een ander album, het volume weer helemaal opnieuw instellen.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

* En ik vind de geluidskwaliteit beroerd. Ik gebruik nu nog een oude Sony Twindrive headset, omdat die op de oude discman's een goed geluid gaf en ze vallen tenminste niet uit je oren, zoals die flut dopjes die Apple erbij levert.
Zijn er misschien headsets die wel een goed geluid weergeven op de Ipod?

Gaarne even jullie reactie's


phmeijer

Quote from: peu304 on June  4, 2009, 22:28:37
Ik heb een paar Ipod Classic (80GB) vragen, misschien kan iemand mij daarbij helpen.
* En ik vind de geluidskwaliteit beroerd. Ik gebruik nu nog een oude Sony Twindrive headset, omdat die op de oude discman's een goed geluid gaf en ze vallen tenminste niet uit je oren, zoals die flut dopjes die Apple erbij levert.
Zijn er misschien headsets die wel een goed geluid weergeven op de Ipod?

Zoek je een headset of een oortelefoon?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

peterrr

Ik heb zelf bij de classic het probleem niet wat je aankaartte, maar misschien kun je  iets bij de instellingen  bij het geluidsniveau.
Daar zitten wat opties in, ( geluidscontrole uit) probeer dat is.

Over hoofdtelefoontjes valt veel de discussiĆ«ren, zelf gebruik ik de appeldoppies ook niet, maar een I-grado van zo`n E60,- 
Daar ben ik zeer tevreden over al zullen sommigen ze wat groot vinden.

http://www.gradolabs.com/product_pages/igrado.htm

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

garmtz

Stukje uit de handleiding...

stefan_82

ik ga me een ipod classic kopen

maar nu vroeg ik me af of er een verschil qua geluidskwaliteit is tssn de verschillende generaties ipods classic?

aangezien ik perfect met 80GB toekom maar deze niet meer verkrijgbaar in 7th generation ...

thnx!
stefan
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Spijkie

Quote from: garmtz on June  5, 2009, 22:29:30
Stukje uit de handleiding...


Hebben deze settings ook nog invloed als de Ipod via een Dock laat afspelen?

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

peterrr

Quote from: Spijkie on December  9, 2009, 15:53:40
Hebben deze settings ook nog invloed als de Ipod via een Dock laat afspelen?

Groeten,

Spijkie

Nee die "uitgang" aan de onderkant is vast ( analoge signaal).
Maar jij heb toch een Digitale?

Groet Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Robbert54

ik vond zelf de Iphone beter klinken dan de iPod classic die ik had uit 2007 dus denk dat de nieuwste types wel weer wat zijn verbeterd. vooral de bass vond ik bij de iphone beter geworden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Volgens mij is het bij de iPod classic zo, dat de oudste versie eigenlijk het beste klonk. Maar in ieder geval de standaard Apple oordopjes vervangen door iets fatsoenlijks scheelt al een heleboel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one