Bittorrent (Vuze) op Mac met Alice

Started by reMC, June 3, 2009, 20:46:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Hoi, ik probeer Vuze op mijn Mac aan de praat te krijgen en ben nu op het punt dat ik een poort moet kiezen/openzetten. Mijn provider is Alice en nou lees ik als ik even rond-Google dat daar wat problemen zijn? Kom er alleen niet precies achter wat dan precies en hoe ik dat kan oplossen... weet iemand raad?

Nosoforos

Misschien staat hier iets tussen?:

http://support.apple.com/kb/TS1629

Ik heb er nooit problemen mee gehad, geen idee wat ik heb gekozen qua poort etc, alles standaard gelaten volgens mij, en het werkt dus ik vind het best. Overigens vind ik Vuze echt een onmogelijk log programma geworden, met allemaal functies die je nooit gebruikt. Als je die functies leuk vind, dan is het ok. Maar ik gebruik sinds een tijdje het programma Transmission, wat extreem simpel en uitgekleed is.

kasper1985

Voorzover ik weet blokkeert Alice standaard een groot aantal poorten. Bovendien heb je standaard geen toegang tot de instellingen van je modem/router die ervoor nodig zijn om poorten open te gooien voor het goed funtioneren van bijvoorbeeld Vuze.

Dit was voor mij genoeg reden om nooit en te nimmer alice te nemen, hoe cheapo het ook moge zijn.

Ik wil je adviseren om even rond te snuffelen op fora als bijvoorbeeld tweakers.net. Ongetwijfeld is er daar iemand die met een tweak toch poorten heeft weten open te krijgen.

De helpdesk van Alice levert in ieder geval nooit soelaas in dit geval. Trouwens doet het feit of je een mac of PC hebt in deze niet ter zake. TCP/IP is een universeel protocol.

Kasper
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex