1 computer heeft geen verbinding meer!

Started by Frank.V, June 3, 2009, 11:30:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frank.V

Hallo,

Sinds we een nieuwe router in gebruik hebben genomen krijgt 1 computer geen verbinding meer met het internet. Het gaat hier om een Windows 98 computer uit de pre-historie  ;D Maargoed, toch willen we daar wel weer internet op krijgen.. Ons netwerk zit als volgt in elkaar.. Modem --> Router --> switch --> 3 computers zitten op de switch aangesloten en 1 kabel gaat naar de zolder toe --> weer een switch waar vervolgens 2 computers en 1 xbox op aangesloten zijn.. De windows 98 computer staat aangesloten op de eerste switch.. De switch geeft wel aan dat hij verbinding maakt met de computer! Toch kan de computer geen verbinding maken met het netwerk en of internet.. "Wizard verbinding instellen" helpt niet...

Wie o wie heeft er eventueel een oplossing voor?

Gr. Frank

Roadrunner

Computer een vast IP adres geven? Ander kabeltje, andere switchpoort?

grtz

Madhouse

Start -> Uitvoeren -> 'CMD' intypen -> in het venster 'ipconfig' intypen -> Wat voor ip adres krijgt hij?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Frank.V

#3
0 ethernetadapter
IP:

1 ethernetadapter
IP:

Dit kreeg ik o.a. te zien

Jeroen V

Klinkt een beetje alsof de 98 machine een statisch IP addressheeft, en de nieuwe router een andere addressrange gebruikt dan 192.168.1.x

Mocht dat het zijn, dan is het het gemakkelijkste om de 98 een dynamisch address te geven, of een IP nummer toe te wijzen wat wel in dezelfde range ligt.

Frank.V

Quote from: Jeroen V on June  3, 2009, 15:57:17
Klinkt een beetje alsof de 98 machine een statisch IP addressheeft, en de nieuwe router een andere addressrange gebruikt dan 192.168.1.x


De router had inderdaad een andere adressrange.. Ik heb deze nu bijgesteld op de windows 98 computer en hij heeft weer internet! :D

Madhouse

Jeroen was me net voor...maar blij dat het weer werkt!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Frank.V

Inderdaad, maar nog even een klein vraagje offtopic..

Ik heb volgens mij mijn toetsenbord verkeerd ingesteld.. nu heb ik in plaats van een : een ± ... Waar kan ik dit in Windows 7 weer goed instellen?


Jeroen V

Heb je de language bar niet in de taskbar? (klein icoontje met daarin de afkorting van de geselecteerde taal) Anders kan je die instelingen in het "Control Panel" (configuratiescherm) vinden onder "Clock, Language, and Region" (geen idee hoe dat in het Nederlands in Win7 heet)

Frank.V

#9
Oké, ook dit is gelukt!  ;D

tnx

guanodude

Of de rechter CTRL en Shift tegelijk indrukken.