Post hier je analoge fotografie

Started by J.A.F._Doorhof, June 1, 2009, 16:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 22, 2012, 20:38:09
Wat vind je minder aan de scan ?
Als ik de middenformaat negatieven/dia's bekijk dan maakt de Epson V700 er wat heel moois van om eerlijk te zijn. Beter dan wat de "afdrukcentrale" op een CD zet.

goh minder... niet zozeer minder, gewoon méér werk..., en die scanner is toch maar gewoon een flatbed terwijl de agfa dlab volgens mij toch een drumscanner of iets beter is. onderschat dat apparaat niet, komen best leuke dingen uit. al is de resolutie wel beperkt

Gaeje

#76
Quote from: maxtrash on May 22, 2012, 20:52:42
Ik vind de foto's een hele mooie "jaren 70" uitstraling hebben. Beetje gelig kleurenpalet. Is dat nu het analoge of ligt dat aan de instelling van je camera?
je ziet het verschil tussen de eerste (gescand door het labo) en de tweede (gescand door mij); de eerste is inderdaad warmer.

instelling van de camera? met film is er weinig instellen aan. rolletje erin, diafragma, sluitertijd en de rest is chemie

Zymotic

Quote from: Gaeje on May 22, 2012, 17:15:00
zo ziet het eruit als ik het zelf scan. maar dus veel tijdrovender... misschien beter die V750 gewoon verkopen

edit: jpg compressie is omdat ie op het forum zou mogen
Ik vind dit echt een hele mooie foto, de warmte voel ik niet zo bij digitale foto's. Mooi werk!

Gaeje

mja, tis moeilijk te omschrijven, het is niet 'enkel' die warmte, het is gewoon dat -absolute pixel- gevoel dat je niet hebt.
De limieten zijn niet 'geclipt' maar worden afgerond, het is bijna meer een interpretatie dan een registratie, als het ware

Zymotic


Atmoz


Ik kan inderdaad ook niets anders zeggen dan dat ik die eerste echt TOP vind O0

Heb er gisteravond al een tijdje naar liggen/zitten kijken, en vandaag dus weer. Echt schitterend gewoon!!!

Zie me er al zitten met een koud biertje en een leuke dame... oeh yeah :inlove:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Gaeje

Quote from: atmoz on May 24, 2012, 20:19:13

Zie me er al zitten met een koud biertje en een leuke dame... oeh yeah :inlove:

dat vind ik zo leuk aan zuiderse landen... italie vooral. je kan er alle richtingen op kijken en het is gewoon prachtig. En wat die doen met eten :-o
met zo'n simpele , maar echt lekkere ingrediënten fantastische dingen maken... op dat vlak hebben ze bij jullie nog veel te leren ;-)

Rob Eric Blank

Quote from: maxtrash on May 22, 2012, 20:52:42
Ik vind de foto's een hele mooie "jaren 70" uitstraling hebben. Beetje gelig kleurenpalet. Is dat nu het analoge of ligt dat aan de instelling van je camera?
Bij analoog hebben instellingen op de camera geen invloed op de kleuren. Dat doet de film. Moet je wel juist belichten natuurlijk.

Zelf vind ik het ook een aangename plaat.

J.A.F._Doorhof

Een paar Fuji instant foto's en 1x Impossible project BLUE.







www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dru


J.A.F._Doorhof

zeer zeker, zoek maar op impossible project :d
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Denk dat hij hier beter staat:
een album met foto's van mijn laatste aanwinst de Yashica Mat 124.
https://www.flickr.com/photos/frankdoorhof/sets/72157644004825414/

Scans door de Reflecta MF5000
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Er zit een wat warme gloed in is dat van het analoge fotograferen of een PS filter?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on April 24, 2014, 00:38:02
Er zit een wat warme gloed in is dat van het analoge fotograferen of een PS filter?
Ik vermoed een lichtlek.

angelo83

Aankomend weekend ga ik mijn foto's laten ontwikkelen .
Ben benieuwd eerste rolletje ooit met een (echte) analoge camera .
Zal als er wat tussen zit ook hier plaatsen .
Dit is mijn toestel .


mvg Angelo

J.A.F._Doorhof

Leuk nog een TLR :D
Ik heb zelf de Yashica gekozen omdat er een meter in zit en dat is toch wel handig op straat maar optisch moet dit ook een super camera zijn.

Ben benieuwd.

De warme gloed bij 2-3 foto's was inderdaad een licht lek, de camera heeft een locking mechanisme en dat was bij de eerste paar frames niet helemaal gesloten. 2e Rol was dit opgelost :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

angelo83

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 24, 2014, 10:33:59
Leuk nog een TLR :D
Ik heb zelf de Yashica gekozen omdat er een meter in zit en dat is toch wel handig op straat maar optisch moet dit ook een super camera zijn.

Ben benieuwd.

De warme gloed bij 2-3 foto's was inderdaad een licht lek, de camera heeft een locking mechanisme en dat was bij de eerste paar frames niet helemaal gesloten. 2e Rol was dit opgelost :D

Yashica ook een mooi toestel !

nu loop ik met 2 camera's gebruik mijn canon voor licht meting .
misschien een beetje sjoemelen maar moet wat . ;)

ook erg leuk de reacties van mensen als je hiermee over straat loop  :clapping:

maar als dit bevalt toch eens kijken voor een yashica of rolleiflex al is de flex erg duur een goede toch .

mvg Angelo

J.A.F._Doorhof

Ze Yashica word wel het alternatief voor de Rolleiflex genoemd voor de arme fotograaf.
Volgens vele is de Yashica Mat 124 echter de betere camera, lens technisch is het allemaal erg gelijkwaardig maar de Yashica schijnt technisch qua sluiter een stuk beter te zijn, en vooral bij die oudjes is dat toch wel handig.

Mij bevalt hij in ieder geval erg goed, focussen is makkelijk met de vergroter, en zelfs wijdopen is de lens retescherp.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

even als leuk weetje misschien, op de iPhone kun je een app genaamd Licht meter downloaden, die werkt ook redelijk goed als je ongeveer dezelfde hoek aanhoudt als de camera waar je mee schiet, het is niet perfect maar wel leuk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

angelo83

J.A.F._Doorhof bedankt voor de info .
net even uw site doorgenomen mijn complimenten wat een schitterende foto's  :wub:

mvg Angelo

J.A.F._Doorhof

#97
dank je wel :D

check vooral http://frankdoorhof.smugmug.com
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Een paar voorbeelden geschoten met de Yashica 124Mat.
Nog niet helemaal wat ik wil qua onderwerpen maar het is nog even wennen aan de camera, dus heb het wat rustig aan gedaan.
Kan de camera wel van harte aanbevelen bij mensen die eens wat anders willen.











www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Kom, omdat het zo lang geleden is