Post hier je analoge fotografie

Started by J.A.F._Doorhof, June 1, 2009, 16:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifihenk

Net mijn eerste foto post gedaan in het sportfoto topic. Dat waren eigenlijk ook analoge opnamen (diafilm).
Dan zal ik een aantal andere van mijn analoge foto's in dit topic laten zien.

Nu we het toch over zwart/wit film hebben  :) Mijn favoriet Tmax 3200 belicht op 1600 ISO en Tri-X uiteraard.

1. Portret


2. Concert de Dijk 1


3. Concert de Dijk 2


4. Concert de band Beer 1



5. Concert de band Beer 2


6. Amsterdam 1


Later meer.

Groet,
Henk.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Jimmy Conway

Vandaag heeft Kodak na 74 jaar de stekker uit Kodachrome film getrokken.

Gaeje

#27
er wordt blijkbaar opgeroepen om iedereen nog 1 laatste keer een rolletje kodachrome vol te schieten en te laten ontwikkelen, zodat iedereen toch ooit eens kodachrome geschoten heeft.

in tussentijd nog een beetje ektar100








Spacebass

Zijn idd geen wereldplaten ;D (plaag plaag ;) )

Gaeje


Gaeje

en by the way denk maar eens na over de volgorde en het achterliggende verhaal van de beelden : vlees - kind - vuilbak - baby

koyaanisqatsi is er niks bij  ;)

Spacebass

Ik leef waarschijnlijk in een andere dimensie ;D Ik snap echt niet wat je bedoeld ;D
Als de kindertjes aan het begin kwamen en vuilnisbakken aan het einde van de reeks kwamen en ik meeneem dat je Belg bent,
dan kan ik er nog iets van maken ;D ;D

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on July 19, 2009, 23:52:24
Zijn idd geen wereldplaten ;D (plaag plaag ;) )

Interessant, een foto die het slechtste van de mensheid weergeeft wekt de interesse om meer van de foto te weten te komen, de foto die het beste van de mensheid weergeeft (nee, niet de bbq... :D) niet.

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on July 20, 2009, 02:52:27
Interessant, een foto die het slechtste van de mensheid weergeeft wekt de interesse om meer van de foto te weten te komen, de foto die het beste van de mensheid weergeeft (nee, niet de bbq... :D) niet.
Inderdaad....er wordt bij mij geen diepgaande interesse getriggert. Zelfs niet vanwege het feit dat ze analoog geschoten zijn ;D
Als jij hier het beste van de mensheid in terugziet dan heb je duidelijk geen idee hoe milieu belastend en vervelend kinderen en vooral baby's kunnen zijn ;D

Je bent wel weer typische Jimmy Conway retoriek aan het plegen met je "het slechtste van de mensheid weergeeft" blablabla... ;D
En dat allemaal aan de hand van 1 gegeven voorbeeld van een "wereldplaat"  ;D

Gaeje

je moet er niet achter zoeken hoor, het zijn 4 willekeurige foto's, nét geen wereldplaten  :)
maar ik vond ze wel leuk voor hier omdat ze karakteristieke eigenschappen van film zo mooi in de verf zetten, dat is toch een beetje de bedoeling van het analoge fotografie topic, nietwaar?

alleen jammer dat hier zo weinig gepost wordt

Spacebass

Ik haat scannen en alles wat daar bij komt kijken ;D...da's echt de enige reden dat ik zo min mogelijk
analoog fotografeer, want ergens is het wel spannender dan digitaal ;D

oeps ...ik wist niet dat het doel van de foto's hier meer van technische aard was  ???

J.A.F._Doorhof

ben blij dat er sowieso in dit topic gepost word :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: Spacebass on July 20, 2009, 09:16:54
Ik haat scannen en alles wat daar bij komt kijken ;D...da's echt de enige reden dat ik zo min mogelijk
analoog fotografeer, want ergens is het wel spannender dan digitaal ;D
ik ook, ik laat het doen door het labo, dan ziet het er ook ineens beter uit. (drumscan)

Quote

oeps ...ik wist niet dat het doel van de foto's hier meer van technische aard was  ???

tja waarom is het anders een analoge topic? al de rest is onderverdeeld in sport, portret, etc... en hier valt alles samen onder de noemer 'analoog' dus... als ik nu echt een perfect portret zou gemaakt hebben zou ik hem dan toch in de categorie portretten zetten? (ongeacht of het analoog of digitaal is)

Gaeje

#38
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 20, 2009, 09:17:17
ben blij dat er sowieso in dit topic gepost word :D


ik ook

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on July 20, 2009, 08:08:39
Inderdaad....er wordt bij mij geen diepgaande interesse getriggert. Zelfs niet vanwege het feit dat ze analoog geschoten zijn ;D
Ik had al begrepen dat jij geen Anne Geddes type was.... :devil: ;D

QuoteAls jij hier het beste van de mensheid in terugziet dan heb je duidelijk geen idee hoe milieu belastend en vervelend kinderen en vooral baby's kunnen zijn ;D
Het spijt met dat jij nare ervaringen hebt, maar deze baby lost later misschien het milieuprobleem wel op.
(of nog belangrijker, ontwikkelt een sensor met enorme dynamische range..... :devil:)

QuoteJe bent wel weer typische Jimmy Conway retoriek aan het plegen met je "het slechtste van de mensheid weergeeft" blablabla... ;D
En dat allemaal aan de hand van 1 gegeven voorbeeld van een "wereldplaat"  ;D
Ja ik ben Jimmy Conway.... :D
Maar niks retoriek, ik doelde niet op jou persoonlijk, want in het algemeen is het vaak zo dat beelden over misère langer blijven hangen dan beelden waar alles koek en ei is. En dat vind/vond ik een interessante gedachte.


Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on July 20, 2009, 10:30:59
Ik had al begrepen dat jij geen Anne Geddes type was.... :devil: ;D
Maar ik vind het juist prachtig en grappig wat zij doet 8)

QuoteHet spijt met dat jij nare ervaringen hebt, maar deze baby lost later misschien het milieuprobleem wel op.
Ik hoop het wel. Dan krijgt deze foto ineens een historische waarde ;D

Quote(of nog belangrijker, ontwikkelt een sensor met enorme dynamische range..... :devil:)
LOL ;D

QuoteJa ik ben Jimmy Conway.... :D
;D


QuoteMaar niks retoriek, ik doelde niet op jou persoonlijk, want in het algemeen is het vaak zo dat beelden over misère langer blijven hangen dan beelden waar alles koek en ei is. En dat vind/vond ik een interessante gedachte.
Klopt ook, maar het was meer omdat dat de eerste foto was die zo'n grote indruk op mij gemaakt heeft ;)

Gaeje

#41
bij een bbq hoort een biertje



veel gezever hier, maar weinig foto's

Jimmy Conway


Gaeje

ik ben net terug, vandaar al die foto's

Jimmy Conway

Bij bbq en bier hoort natuurlijk een stokbroodje... :D
film: Fujifilm Provia 100F




















spotmatic

Ik ga binnenkort ook maar weer eens met film experimenteren. Heb alvast 40 stuks Velvia 100F (120 formaat) ingeslagen. En met deze camera zou het moeten lukken (de lens is een 105mm f/3.5 Zeiss-Opton Tessar):

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Jiri

@ Frank

Weet jij nog een adresje, waar je goedkoop 120 of 220 rolfilms, dan wel overtijd films kan kopen?
Ik ben eigenlijk opzoek naar grote partijen oude of overtijd zijnde films. Met name dat het geen constante factor meer is, omdat de films oud zijn, spreekt me wel aan  >:D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jimmy Conway

Quote from: spotmatic on August  6, 2009, 10:51:24
Ik ga binnenkort ook maar weer eens met film experimenteren. Heb alvast 40 stuks Velvia 100F (120 formaat) ingeslagen. En met deze camera zou het moeten lukken (de lens is een 105mm f/3.5 Zeiss-Opton Tessar):



Gaaf!

Ben benieuwd 8) Ga je zelf scannen?
Ik had verwacht dat je Provia zou schieten, omdat je digitale kleurenpalet ook meestal wat gedempt is... :)

Fujifilm/Voigtlander heeft pas een nieuwe middenformaat meetzoeker gelanceerd, blijkbaar is er nog markt voor! :)


spotmatic

Quote from: Jimmy Conway on August  6, 2009, 11:17:04
Ben benieuwd 8) Ga je zelf scannen?

Dat is wel de bedoeling, ik moet nog een scanner zoeken (wordt wellicht de Epson V700 (review: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Epson%20V700/page_1.htm) of anders de opvolger V750.

Quote
Ik had verwacht dat je Provia zou schieten, omdat je digitale kleurenpalet ook meestal wat gedempt is... :)

Dat is waar, maar bij 1 euro per film ga ik niet klagen ;)

Quote
Fujifilm/Voigtlander heeft pas een nieuwe middenformaat meetzoeker gelanceerd, blijkbaar is er nog markt voor! :)


De Bessa III. Wat een verdomd mooi ding, maar de Bessa II vind ik toch mooier (en ligt ook meer in lijn met mijn hobby):

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Gaeje

Quote from: Jimmy Conway on August  6, 2009, 01:06:22
Bij bbq en bier hoort natuurlijk een stokbroodje... :D
film: Fujifilm Provia 100F


mooi alweer