Post hier je analoge fotografie

Started by J.A.F._Doorhof, June 1, 2009, 16:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

En hoe zie je dat voor je? ???


Analoge foto's inscannen, dus digitaliseren? Dan zit je net zo goed naar een scanner of de gebruikte instellingen van het scanprogramma te kijken als naar de oorspronkelijke analoge foto... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Het lijkt me duidelijk :D
Foto's geschoten met analoge camera's kunnen hier gepost worden bv :









Zijn nog genoeg mensen die met analoog schieten :D
Doe het zelf ook regelmatig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

#3
.

Spacebass

#4
.

J.A.F._Doorhof

Illford 3200 film
RZ67ProII met 180mm T&S
1.


2.


3.


4.


5.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

beunky

Erg sfeervol, ik hou normaliter helemaal niet van portretten maar dit vind ik erg mooi.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Raphie

Ik vind je laatste foto's erg blurry, tegen het onscherp/uit focus aan toe.... vind die van space dan een stuk mooier, meer getekend en meer contrast.
JBL PRX Power!

beunky

Dat is juist het bijzondere sfeertje dat mij erg aanspreekt :)
Als ik het goed zie (maar correct me if I'm wrong) is de focus precies op het gezicht en nergens anders op (en dan is de arm idd al iets out of focus).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

Quote from: beunky on June 11, 2009, 20:48:06
Erg sfeervol, ik hou normaliter helemaal niet van portretten maar dit vind ik erg mooi.
Hou je er niet van om ze zelf te maken of om naar te kijken?

Gaeje

Quote from: SOS-Master on June 11, 2009, 20:57:27
Ik vind je laatste foto's erg blurry, tegen het onscherp/uit focus aan toe.... vind die van space dan een stuk mooier, meer getekend en meer contrast.

het staat er toch bij dat het met een Tilt / shift lens gemaakt is?

leuk topic dit, zal hier ook eens een shitload aan fotos dumpen. ik vind dat die ilford er nog heel goed uitziet voor 3200. ben niet zo gek van het HDR achtige effect op de eerste foto

grtz, G.

beunky

Quote from: Jimmy Conway on June 11, 2009, 23:53:30
Hou je er niet van om ze zelf te maken of om naar te kijken?

Het laatste. Het eerste spreekt me niet aan maar ik kan niet zeggen dat ik er veel ervaring mee heb.
Maar vanwege het feit dat het me niet aanspreekt om er naar te kijken spreekt het me ook niet aan om het zelf te maken.
Ik kan er niets mee, het doet me over het algemeen niets.
Maar deze serie dus wel en wat mij betreft is dat een groot, groot compliment voor Frank :)
Niet dat ie daar wat aan heeft, maar soit ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Gaeje

#12
en hier dan een paar uit mijn lightroom catalogus

kodak Tmax 400


kodak ektar 100


Fuji NPH400 pro (denk ik)


Kodak portra 160VC


Fuji Superia 200 (7jaar overtijd op een hete zolder gelegen)


Kodak Ektar 100


Fuji NPH 400 Pro


Fuji superia 200


Fuji NPH 400


Kodak Ektar 100


J.A.F._Doorhof

Hi,
Er is inderdaad een T&S lens gebruikt waardoor de focus ligt waar ik het wil, op het gezicht, dat geeft voor mij inderdaad ook meer sfeer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jimmy Conway


Gaeje

thx jimmy,
ik ben redelijk gek van film sinds een jaar ofzo.
ben stilaan mijn koelkast aan het vullen met voorraad, voor wanneer de tijd komt dat ze er geen meer maken  :)

groet,
Gaetan

ps heb mn post geupdate, wat met welke film getrokken is, voor wie het interesseert

Jimmy Conway

LOL ;D, Je hebt hem aardig vol zitten. Heb alleen kleurenfilm in mijn koelkast, zwart-wit bewaar ik in een gewone kast.
Voorlopig kun je nog gewoon film kopen. Het is wel duur hier, zag dat de prijzen in Engeland een stuk lager zijn.

Kun jij niet een rol cinema-film kopen, je zit toch in dat wereldje?

J.A.F._Doorhof

lijkt op mijn koelkast lol
Ben zelf helemaal weg van Ektachrome en tmax.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: Jimmy Conway on June 12, 2009, 19:48:58
Kun jij niet een rol cinema-film kopen, je zit toch in dat wereldje?

je zou zelfs de overschotjes die te kort zijn om nog iets op te draaien (15 meter en minder) gratis kunnen meepakken maar je moet het dan wel laten ontwikkelen bij een cinema labo (equipe in belgie of bvb cineco in NL) want als je dat binnengooit bij een gewoon labo ga je ongeveer alle fotos in dat bad naar de kl**en helpen denk ik. bij 'motion picture film' zit er een zwaardere backing laag (die zorgt dat het licht die op de film valt er zeker niet door gaat, reflecteert op de aandrukplaat en terug belicht op de film) die er eerst moet afgekuist worden in een apart bad.
Als je die film dus in een C41 bad gooit krijgt je een hele vuile smurrie op je film, en alle andere mensen hun filmpjes ook  :)

en ik denk dat het ook een gedoe is om die overschotjes in zo'n cartridge te draaien zoals we die kennen van 35mm camera's. maar je kan die rolletjes-houders of hoe noemt het wel apart kopen hoor. dus het moet te doen zijn :-)

Gaeje

#19
Quote from: J.A.F._Doorhof on June 12, 2009, 21:00:44
lijkt op mijn koelkast lol
Ben zelf helemaal weg van Ektachrome en tmax.

ektachrome heb ik nog niet geprobeerd. is dat niet heel moeilijk om te laten ontwikkelen? ik heb hier nog een paar rolletjes velvia 50 liggen ook, maar nog niets mee geprobeerd. ik wacht een beetje op het juiste moment (een mooie reis waar ik felle gekleurde landschappen verwacht ofzo)

tmax is heel straf, maar tri-X is ook wel leuk. harder, korreliger, maar contrastiger ook. zal binnenkort eens kijken wat ik nog vind dat ik daarop getrokken heb

grtz

celerontje

Quote from: Gaetan on June 13, 2009, 01:00:44
je zou zelfs de overschotjes die te kort zijn om nog iets op te draaien (15 meter en minder) gratis kunnen meepakken maar je moet het dan wel laten ontwikkelen bij een cinema labo (equipe in belgie of bvb cineco in NL) want als je dat binnengooit bij een gewoon labo ga je ongeveer alle fotos in dat bad naar de kl**en helpen denk ik. bij 'motion picture film' zit er een zwaardere backing laag (die zorgt dat het licht die op de film valt er zeker niet door gaat, reflecteert op de aandrukplaat en terug belicht op de film) die er eerst moet afgekuist worden in een apart bad.
Als je die film dus in een C41 bad gooit krijgt je een hele vuile smurrie op je film, en alle andere mensen hun filmpjes ook  :)

en ik denk dat het ook een gedoe is om die overschotjes in zo'n cartridge te draaien zoals we die kennen van 35mm camera's. maar je kan die rolletjes-houders of hoe noemt het wel apart kopen hoor. dus het moet te doen zijn :-)
15m is toch wel genoeg om je eigen ''Sergio Leone Eyes-Only Close-up'' op te draaien, eventueel van jezelf! ;D
Ideetje? :pompom:
Ontwikkelen en scannen gaat helaas wel wat kosten, maar dan heb je iets unieks! :clapping:

Ik heb zelf wel eens een keer zelf z/w film vanuit zo'n lichtdichte kodakcassette in zo'n herbruikbaar rolletje gedraaid, was niet zo moeilijk.
Met ''motion picture film'' is het iets lastiger omdat het niet in zo'n handige cassette zit, maar als je een beetje handig bent in de DOKA moet het wel lukken vanaf film op een ''core''
Zo wordt onbelichte film toch aangeleverd? Op een core in een blik?
Of gaat dat tegenwoordig ook in handige cassetes, die je dan in het donker op het spoeltje voor het cameramagazijn overspoelt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: Gaetan on June 13, 2009, 01:02:18
ektachrome heb ik nog niet geprobeerd. is dat niet heel moeilijk om te laten ontwikkelen?
Volgens mij ben je in de war met Kodachrome ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jimmy Conway

Ektachrome is E-6, net als Fujichrome film b.v. Velvia en Provia.

Voor Kodachrome zijn nog maar 1 of 2 plaatsen in de wereld waar je dat kunt laten ontwikkelen. :(

Ik zie op een ander forum wel eens dat mensen Kodak zwart-wit cinema-film gebruiken, zelf ontwikkelen van zwart-wit is niet zo moeilijk.
Zolang er nog films op film geschoten worden, blijft de productie van film in gang, en is er nog niks aan het handje. :)

Gaeje

#23
Quote from: celerontje on June 13, 2009, 01:27:28
Met ''motion picture film'' is het iets lastiger omdat het niet in zo'n handige cassette zit, maar als je een beetje handig bent in de DOKA moet het wel lukken vanaf film op een ''core''
Zo wordt onbelichte film toch aangeleverd? Op een core in een blik?
Of gaat dat tegenwoordig ook in handige cassetes, die je dan in het donker op het spoeltje voor het cameramagazijn overspoelt?

ja inderdaad, bobijnen van 122m of 300m op een kerntje, die je dan in het donker in een magazijn moet steken, en erna terug eraf halen

zoals hier bvb: http://www.youtube.com/watch?v=v082ZnCdH3Y

@celerontje, ik heb idd ektachrome en kodachrome verward. ik heb nog geen ervaringen met geen van beide

Gaeje



hier nog een plaatje kodak tri-x 400 asa. ik vind die eigenlijk wel leuker dan Tmax denk ik. Rauwer